שלמה מן | יום כ' תמוז ה׳תש״פ 12.07.2020

התמימים מכפר חב"ד הפתיעו את שגריר צילה בישראל בחגיגתו

שגריר צי'לה בישראל רודריגו פרננדס חגג יום הולדת לפני שבועיים. תלמידי התמימים מהישיבה המרכזית בכפר חב"ד, שהוזמנו לאירוע אך בשל המצב לא יכלו להשתתף, שיגרו סרטון ברכה מיוחד שריגש את השגריר • השבוע, פנה השגריר לבחורים והודה להם על המחווה, התעניין בשם 'שניאור זלמן' ושמע מהם על אודות רגע של שתיקה בבתי הספר
התמימים מכפר חב
שגרירות צילה בישראל (באדיבות המצלם)

הכל התחיל לפני כשבועיים, ביום הולדתו של שגריר צי'לה בישראל מר רודריגו פרננדס.

תלמידי התמימים מהישיבה המרכזית בכפר חב"ד, שהגיעו אליו לא אחת למבצע תפילין, הודיעו כי לא יוכלו להגיע לאירוע בשל המצב.

אבל הבחורים דאגו להפתעה. בבוקרו של יום ההולדת הוקרן לשגריר סרטון שנערך בידי התמימים.

בסרטון נצפה הרב ושליח חב"ד למען דוברי הספרדית בישראל הרב יהודה כהן מברך את השגריר. בנוסף בירכו גם - שלשה מהתמימים, שגריר קוסטה-ריקה בישראל מר מרקו ויניסיו, שגרירת אקוודור בישראל מרת גבריעלא, שגריר ארגנטינה בישראל לשעבר מר מריאנו קאוסינו, שגרירת פנמה בישראל מרת אדיס אוריטא. ומאנשי הצוות של חב"ד למען דוברי הספרדית.

השגריר התרגש מהמחווה והודה לתמימים. "תודה רבה רבהבימים  לכם חב"ד", אמר השגריר. "אתם, בזכות העבודה הנפלאה שאתם עושים, הצלחתם שגבריאלה שגרירת אקוודור על אף שאינה בישראל היום ברכה אותי מהעיר קיטו באקוודור ליום ההולדת, מריאנו ברך אותי מבואנוס איירעס הרחוקה. שגרירת פאנאמא, שגריר קוסטה ריקה, הברכות מהרב למען דוברי הספרדית, מאנשי הצוות של חב"ד, ומאתכם התמימים. התמונות של הרבי בסוף הסרטון ביחד עם ניגון געגעועים לרבי .ריגשתם אותי. תודה רבה רבה".

פרננדס הוסיף: "אני מודה לה' על אותו יום שישי בהרצליה, בשגרירות ארגענטינה, כאשר ישבתי לאסיפה עם שגריר ארגנטינה. חלפה כבר שנה מאז. כאשר יצאתי נכנסתם אתם הבחורים ומאז וזכיתי להכיר אתכם וחיי השתנו. הכרתי את חב"ד, הכרתי את הרבי, שאת תמונתו אני שומר בארנק ותמונתו הולכת איתי לכל מקום".

בימים האחרונים קיבלו הבחורים מייל מהשגריר שבו סיפר כי הברכה שברכו אותו מתקיימת... "אתם ברכתם אותי שהימים שלי יהיו ימים מלאים, ואכן כך", אמר השגריר. "השבועיים האחרונים היו אצלי ימים מלאים, כמו שסיפרתם על אברהם ראש האומה היהודית שאריכות הימים שלו התבטאה בזה שימיו היו מלאים בחום, בנתינה, בעזרה לחיי האנושות, תודה רבה רבה לכם חב"ד".

עוד אמר השגריר: "אחד הדברים שעוררו את תשומת ליבי בחב"ד זה שהגשמיות אינה מהווה סתירה לרוחניות אלא להיפך - שניהם משתלבים יחד. חקרתי וראיתי שאצלכם זו לא הדרך לברוח מגשמיות כדי להידבק בה' אלא הפוך לברר את הגשמיות למען עשות לו לאלוקים להרגיש בבית בעולם הזה שאנו חיים על פני האדמה".

כמו כן התעניין השגריר בשם שניאור זלמן, ושאל אם זה שם נפוץ בחב"ד...

השגריר גם שאל כיצד שבע מצוות בני נוח, שהן כלליות מידי לכאורה, מספיקות בכדי "להנהיג את האנושות".

הבחורים הגיבו שכל אחת מהשבע מצוות בני נח היא כוללת כמה וכמה פרטים, וקבעו עם השגריר לשבת עמו על הנושא דרך הזום ביום שישי הקרוב.

"אנו נמצאים בזמן", אמרו התמימים, "שחייבים להוסיף אור בעולם וכמו שהרבי מליובאוויטש דרש משלוחיו כמעט בכל נאום "להגיע למעשים ולא להסתפק בדיבורים".

התמימים הציעו לקבוע את המושג של "רגע של שתיקה" בבתי ספר בצי'לה, וסיפרו שרגע של שתיקה קיים בכמה מדינות ברחבי ארצות הברית.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
יפה מאוד
כ"א תמוז ה׳תש״פ
2.
כל הכבוד
כ"ד תמוז ה׳תש״פ
כל הכבוד להת׳ שניאור זלמן שי׳ הלפרין שי׳ בהתעסקותו (בין השאר) בקידוש ה׳ הגדול הזה.
ממנו יקחו דוגמא לחיקוי.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.