שלמה מן | יום ט"ז תמוז ה׳תש״פ 08.07.2020

"עמדתי באוהל והבטחתי לרבי שלא אצא מביה"כ בלי רמב"ם"

שליח הרבי בדימונה, הרב ישראל גליס, בשיחה 'בנימה אישית' לרגל פתיחת מחזור הלימוד ה-40 ברמב"ם • ההבנה שחלחלה כבר בעת ההכרזה על התקנה בשנת תשד"מ, ההבטחה לרבי באוהל לא לצאת מבית כנסת בבוקר מבלי ללמוד את הרמב"ם והעצה שקיבל משליח ידיד • וכמובן טיפ: כך תצליחו לשמור על קביעות הלימוד
הרב גליס (צילום: דף הפייסבוק של בית חב"ד דימונה)

הרב ישראל גליס הוא שליח הרבי בעיר דימונה משנת תשמ"ז. הוא זוכה להצלחה עצומה וחולש על פעילות עניפה המתקיימת סביב השעון בכל ימות השנה ברחבי העיר. בשנים האחרונות פתח בעיר בתי חב"ד נוספים, המנוהלים בידי בניו וחתניו.

לרב גליס, שהסתופף בחצרו של הרבי בשעת ההכרזה על תקנת לימוד הרמב"ם, 'קאח' מיוחד בלימוד הרמב"ם היומי. רגע לפני חגיגת סיום מחזור הל"ט ופתיחת מחזור הארבעים, ישבנו באתר COL לשיחה 'בנימה אישית' עימו.

אחרון של פסח תשד"מ

תשד"מ הייתה שנת הקבוצה שלי. בה הכריז הרבי על תקנת לימוד הרמב"ם. אני זוכר שכבר אז הבנתי, לצד ההתלהבות הגדולה, עד כמה שזה הולך להיות הניסיון אולי הקשה ביותר בהתקשרות לרבי, משהו שלכאורה הכי לא פשוט לבצע אותו. הרי מדובר על קביעות יום יומית בלימוד שלושה פרקים ויש גם הלכות קשות. אבל אני שמח להגיד שאני עומד בזה כבר ארבעים מחזורים. שמירה על התקנה הזו של הרבי מאוד חשובה לי.

ואני רוצה להוסיף עוד מילה אחת. אמרתי שזה קשה, אבל צריכים לזכור שזה בדמנו. היום, בטח אחרי ג' תמוז, אני רואה בלימוד הרמב"ם את הדרך להתקשרות לרבי. מי שלא לומד רמב"ם יש לו פגם בהתקשרות לרבי.

לימוד רמב"ם זה מה שהשאיר בעבורנו הרבי לימי הגלות הללו. כיום, באמצעות לימוד הרמב"ם, אנו יחד עם הרבי. והקביעות הזו בנפש, שאינה פשוטה ככל שנוקף הזמן, היא מבחן, מבחן לכל אחד מאיתנו עד כמה הוא עומד בהתקשרות לרבי.

טיפ לשמור על הקביעות

טעמו וראו. צריכים לטעום ולנסות ואז מרגישים את המתיקות. אחרי שזה כבר מתוק קשה להפסיק עם זה. לימוד רמב"ם מטיב בגשמיות בחיים.

ודבר נוסף: צריכים לקבל החלטה יזומה בנפש. אם יש החלטה ומחליטים שיהי מה - כל שאר הקשיים נופלים ומוצאים את הזמן.

המיזם החדש, של השיעורים לנייד

כיון שאני מרגיש מחובר מאוד לכל הנושא הזה של תקנת הרמב"ם, הנה מיד כאשר שמעתי על המיזם הזה הצטרפתי אליו. זה רעיון נפלא ומנגיש לאנשים רבים את הלימוד בצורה בהירה.

את הרמב"ם, כפשוט, צריכים ללמוד ולא רק לקרוא. והמיזם הזה מאפשר לקיים את ההוראה הזו של הרבי בצורה הכי מהודרת.


להצטרפות לרשימת תפוצת השיעורים > לחצו כאן 


מהדורת לימוד

אני לומד את הרמב"ם מתוך חוברת ה'דבר מלכות' ולפעמים מהסט של 'רמב"ם לעם' שיש לי בבית.

הזמן הכי טוב ללימוד

היו שנים רבות שהייתי מרשה לעצמי לדחות את הלימוד ולהשלים אותו כשיתאפשר. זה הגיע למצב שלעיתים התיישבתי בליל שבת אחרי הסעודה והתחלתי ללמוד את הרמב"ם של כל השבוע.

לפני כ-6 שנים הייתי זקוק לעזרה וצלצלתי לאחד מהשלוחים בחו"ל להתייעץ עמו. אותו שליח - שחי את הנושא של לימוד הרמב"ם - שאל אותי מתי אני נוהג ללמוד את השיעור היומי. התביישתי קצת בהתחלה, התחלתי לגמגם. הוא אמר לי: תשמע, רמב"ם זה עניין של הרבי. בעבר גם אני הרשתי לעצמי להשלים עד שקיבלתי החלטה לא לצאת מבית הכנסת אחרי תפילת שחרית מבלי לסיים את לימוד הרמב"ם. אותו שליח ייעץ לי ואמר, כדאי לך לקבל זאת על עצמך גם.

הרהרתי בעניין ולאחר מכן קיבלתי זאת על עצמי. זו לא הייתה החלטה חפוזה. הייתי אז ב-770 ומיד נסעתי לאוהל וכתבתי לרבי שאני מקבל על עצמי לא לצאת מבית הכנסת בבוקר מבלי שסיימתי את לימוד הרמב"ם. כשהייתי באוהל הוספתי בע"פ שאני מקבל זאת על עצמי גם בנוגע ללימוד חת"ת.

אכן בתוך זמן קצר העניין שבגינו דיברתי עם אותו שליח - הסתדר באופן הטוב ביותר.

ואכן כבר שש שנים שאני לא יוצא מבית הכנסת בלי רמב"ם. פשוט אין מצב כזה.

ועוד יותר: כל כך התחברתי ואני יודע שהיצר הרע גם הוא עובד כמו שצריך ועלול למצוא תירוצים ולכן ברוב הימים אני משתדל לסיים את הלימוד כבר בלילה שקודם לכן ורק אם מסיבות שונות אני לא מספיק - אני דוחה זאת לבוקר ואומר לפני התפילה. אם גם לפני התפילה לא הספקתי, אני חומד לאחריה. אבל מבית הכנסת אני לא יוצא בלי שסיימתי את השיעור היומי ברמב"ם.

וכאשר מתרגלים לזה, אין שום דבר שיכול לעצור. גם כאשר נמצאים בנסיעות, בטיסות, יהיה מה שיהיה - זו קביעות בנפש ושומרים עליה בכל משמר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.