מערכת COL | יום ט"ז תמוז ה׳תש״פ 08.07.2020

בביתר עילית נערכים לסגר; הנציג החב"די במתקפה חריפה

בעיר ביתר עילית נערכים לסגר, שיחל בשעה 13:00 • ראש העיר מאיר רובינשטיין הגיב בחריפות: "חרפה, החלטה שערורייתית" • נציג חב"ד בעיר ר' משה כהנא קורא לנציגים החרדים בכנסת: "אל תפקירו את ביתר. עיני כולם נשואות אליכם"
בביתר עילית נערכים לסגר; הנציג החב
אילוסטרציה: דוברות המשטרה

ביתר סוערת: בהתראה קצרה, הודיעה הממשלה על החלטה להטיל 'איזור מוגבל' על העיר ביתר. ראש העיר מאיר רובינשטיין מיהר להוציא הודעה לתקשורת שבה ציין כי שמע על כך בתקשורת, וכינה אותה "שערורייתית". הוא גם הציג תכנית מפורטת להתמודדות ופינוי חולים מהעיר, שבנתיים לא זכתה להתייחסות.

ראש העיר מאיר רובינשטיין:

״שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

"לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר. 

"דבר נוסף: הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת.

שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו״.

נציג חב"ד במועצת העיר ר' משה כהנא, תקף בחריפות את ההחלטה: "זהו יום שחור, בו הוקם "הגטו" הראשון במדינת ישראל. הרי ברור שמהלך דומה לכך, בעת הטלת סגר לדוגמא רק על טייבה, תל אביב, או אפילו על בני ברק - זה לא היה עובר - אנשים היו יוצאים לרחובות.

"הכעס, המרמור וחוסר האונים של תושבי העיר בת עשרות אלפי נפש, הוא עצום. מחלקת הרווחה בשביתה, מאות משפחות, קשישים ומבודדים ללא מענה, מטה לחמם של רבים עלול להישבר סופית. סיוע ממשלתי אין, בקשת ראש העיר להקמת מערך פינוי חולים וחלוקת מזון לקשישים ומבודדים לא קיבל התייחסות ראויה."

ר' משה כהנא קורא לנציגים החרדים בכנסת: "אל תפקירו את ביתר. היום זה ביתר ומחר זה רעננה, בני ברק או ירושלים. בעניינים שבציפור נפשכם, ידעתם להבהיר היטב שמי שיגע שם - ישלם מחיר כבד. אז כעת עיני כולם נשואות אליכם".

בביתר עילית מתגוררים כ-700 משפחות אנ"ש חסידי חב"ד.

*

לאחר ההודעה שפורסמה אמש על הסגר הצפוי, הודיע ראש העיר מאיר רובינשטיין כי יתייצב בשער הכניסה לעיר בעת הטלת הסגר, כדי למחות.

חברי מועצה נוספים הודיעו כי יצטרפו למחאה, כמו גם תושבים רבים בעיר החרדית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.