שלמה מן | יום ט"ז תמוז ה׳תש״פ 08.07.2020

בשעה 23:00 בלילה הודיעו: סגר כללי על ביתר עילית לשבוע

הסגר יחל ממחר בשעה 13:00 בצהריים וימשך עד ליום רביעי הבא • לאור ההחלטה, תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עילית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה • ראש העיר מאיר ורבינשטיין, שניסה למנוע את המהלך, האשים: "שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול בגל השני של הקורונה מגולמות בהחלטה שערורייתית זו"
בשעה 23:00 בלילה הודיעו: סגר כללי על ביתר עילית לשבוע
צילום אילוסטרציה (ארכיון COL)

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החליטה לאשר למפקד הצבאי של אזור יהודה ושומרון להכריז על השטח המוניציפאלי של ביתר עילית כשטח מוגבל לשבעה ימים – החל ממחר (רביעי) בשעה 11:30 בצהריים עד ליום רביעי הבא.

לאור ההחלטה תוגבל הכניסה והיציאה לעיר ביתר עילית וכן יוגבלו התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה.

נמסר כי הצעת ההחלטה תונח על שולחן ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת בהקדם האפשרי.

בתגובה להחלטה אמר ראש העיר מאיר רובינשטיין: “שלחתי היום מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית.

“לעניין הסגר עצמו: אני מתנגד נחרצות לסגר, שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר.

“דבר נוסף – הודעה על סגר שיוצאת בשעה 23:00 בלילה, כאשר רוב תושבי העיר ישנים, היא חרפה. תושבי ביתר עילית יתעוררו מחר לעיר סגורה ומסוגרת, מבלי שנערכו לכך. אני עצמי קיבלתי את ההודעה דרך התקשורת.

“שורת המחדלים של משרד הבריאות בטיפול עם הגל השני מגולמות בהחלטה שערורייתית זו”.

מוקדם יותר היום ניסה ראש העיר למנוע את המהלך.

במכתב חריף ששיגר לשר הבריאות, יולי אלדשטיין הוא הבהיר: “מתנגד להטלת הסגר. כל עוד לא מתקיים הליך פינוי יעיל, הסגר לא מועיל ורק מעצים את התחלואה בעיר”.

הוא הוסיף: “במשך שבועות אני רודף אחרי אנשי משרד הבריאות, כדי שיסייעו בפינוי החולים הנמצאים בעיר למלוניות, אך לשווא. הוחלט להעביר לקופות החולים את ניהול מערך הפינוי, מה שנראה כמחדל הגדול ביותר של ההתמודדות עם הגל השני של הנגף.

“אני מבקש לדעת: במה יועיל סגר זה מלבד להפוך את העיר למדגרה של הנגיף? לא מסייעים בהוצאת חולים מן העיר, וברגע בו תנעלו את שערי העיר, הנגיף ילך ויתפשט עוד ועוד, בשל העובדה שהחולים לא מתפנים מהעיר! איפה ההיגיון? היכן החשיבה?

“בגל הראשון פעלנו במשותף עם פיקוד העורף והצלחנו להוריד את התחלואה בעיר ללא שום סגרים והגבלות. בגל השני, לצערי, אנו מגלים אזלת יד שכמותה לא ראיתי מעולם. רק אתמול, אחרי תחנונים ובקשות חוזות ונשנות, הגיעו נציגי פיקוד העורף לעיר, אך ללא הסמכויות המלאות להוציא אל הפועל פינוי מהיר של חולים אל המלוניות”.

רובינשטיין מאשים: “אני מבין שההחלטה להטיל סגר על העיר נובעת כדי להראות קבל עם ועדה שמשרד הבריאות, שמגלה חידלון נוראי בטיפול בגל השני, פועל כדי למנוע הדבקה ובאמצעות הטלת סגר מבקש לסמן ‘וי’ לעצמו. אני לא שותף ל’וי’ המזויף הזה. הנני מתנגד נחרצות להחלטות שרירותיות שמתקבלות בלי שום שיח עם הרשות המקומית ונועדו אך ורק למטרות של יחסי ציבור”.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.