שלמה מן | יום ט"ו תמוז ה׳תש״פ 07.07.2020

צפו: מקווה חב"ד מהודר נחנך בעתניאל שבדרום הר חברון

בסיור שערכו במקום לפני שנתיים רבני "מרכז מקוואות חב"ד", התגלו במקווה מפגעים שדרשו שיפוץ נרחב • מרכז המקוואות נרתם לאתגר, גייס תורמים, ובסיוע המועצה הדתית האזורית יצא לדרך מפעל שיפוץ רחב במאות אלפי שקלים • עכשיו באו הרבנים לברך על המוגמר ולראות את המקווה המפואר שנבנה  
צפו: מקווה חב
תמונות: באדיבות המצלם

ביישוב עתניאל, שבדרום הר חברון, שרתה בעת האחרונה מתיחות, בשל מיקומו בתוך המובלעות שאינן אמורות להיכלל בתכנית הסיפוח והחלת הריבונות הישראלית. דווקא משום הייתה במקום שמחה מיוחדת בחנוכת המקווה המהודר, ששופץ בפיקוח ובסיוע "מרכז מקוואות חב"ד", שע"י בית דין רבני חב"ד באה"ק.

מקווה חב"ד בעתניאל נבנה לפני כעשרים שנה, בליווי והדרכה צמודה של הרב אברהם מיכאל הלפרין, חבר בית הדין ורב הגבעה הצרפתית בירושלים. לפני כשנתיים הזמין השליח במקום, הרב יוסף דהן, את "מרכז מקוואות חב"ד" לבדוק את מצב המקווה.

בסיור, שנערך בחודש מנחם אב תשע"ח, התברר כי שיני הזמן יצרו מפגעים הדורשים שיפוץ יסודי של המקווה. "מרכז מקוואות חב"ד" נרתם לעניין, וגייס תורמים, לצד סיוע של המועצה הדתית האזורית בדרום הר חברון, בראשות הרב ראובן טל. כך יצא לדרך מהלך שיפוץ מקיף, שעלותו מאות אלפי שקלים.

עכשיו, עם השלמת המלאכה, באו הרב מנחם מענדל גלוכובסקי והרב הלפרין, ועמם הרב חיים אליהו גלוכובסקי, מנהל "מרכז מקוואות חב"ד", לחנוך את המקווה המהודר, ששופץ ברוב פאר והדר, ובעיצוב מושך, בפיקוח צמוד מתחילה ועד סוף מטעם מרכז מקוואות חב"ד.

לסיור נלוו יו"ר המועצה הדתית הרב טל והשליח הרב דהן, שהתרגשו לארח את הרבנים ולהציג לפניהם את הבניין המושלם.

הרבנים ערכו ביקורת יסודית במקווה, וציינו בסיפוק כי לא זו בלבד שכל המפגעים שהיו בעבר תוקנו, אלא שנוספו הידורים רבים, ושכיום המקווה הוא מהודר בתכלית.

הרב טל הביע את שמחתו על שיתוף הפעולה וציין כי מרגש מחזק לראות את חב"ד חושבת על היישובים הממוקמים בעומק השטח, ומשקיעה מאמצים רבים כדי לבנות ולשפץ מקוואות בהידור וברוב פאר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.