צבי סופר | יום י"ד תמוז ה׳תש״פ 06.07.2020

לראשונה: כינוס השלוחים בסיביר • יומנו של שליח

על גדות הנהר ״קטון״ שבסיביר,  הזורם בחוזקה, בין ההרים והעצים הגבוהים של הנוף המדהים של הרי אלטאי, התכנסו לראשונה, חמשת השלוחים לסיביר, יחד עם בני משפחותיהם: הרב אהרון ווגנר השליח לאירקוטסק, הרב לוי קמינצקי השליח לטומסק, הרב מנחם רבינוביץ השליח לנובוקוזנצק, הרב בנימין ווגנר השליח לקרסנוירסק והרב שניאור זלמן זקלס השליח לנובוסיבירסק
לראשונה: כינוס השלוחים בסיביר • יומנו של שליח

לראשונה בהיסטוריה: כינוס השלוחים של סיביר

על גדות הנהר ״קטון״ שבסיביר,  הזורם בחוזקה, בין ההרים והעצים הגבוהים של הנוף המדהים של הרי אלטאי, התכנסו לראשונה, חמשת השלוחים לסיביר, יחד עם בני משפחותיהם: הרב אהרון ווגנר השליח לאירקוטסק, הרב לוי קמינצקי השליח לטומסק, הרב מנחם  רבינוביץ השליח לנובוקוזנצק, הרב בנימין ווגנר השליח לקרסנוירסק והרב שניאור זלמן זקלס השליח לנובוסיבירסק.

הרי אלטאיי שבסיביר, ידועים כאחד האזורים היפים ברוסיה ומכונים בצדק ״שוויץ של רוסיה״. אלו הם שרשרת הרים בדרום סיביר, הנמשכים על פני אלפי קילומטרים. הם מחברים את רוסיה לגבולות קזחסטן סין ומונגוליה. האזור מוקף באגמים ונהרות ובעלי חיים רבים, שיוצרים נוף טבעי מרהיב ביופיו, המושך אליו תיירים רבים.  הנהר ״קטון״ הוא הנהר הארוך ביותר באלטאי. הוא חוצה את סיביר לרוחבו מאלטאי שבדרום עד הים בצפון. נהר ״הקטון״ מתחבר  לנהר ״אוב״ שאורכו למעלה מ5400 ק״מ, והוא החמישי באורכו בעולם.

סיביר מהווה 65 אחוז מגודלה של רוסיה. שהיא המדינה הגדולה בעולם. כדי להתכנס יחד לכינוס השלוחים בהרי אלטאי, צריכים היו השלוחים של סיביר, לגמוע  אלפי קילומטרים. לדוגמא, השליח בירקוטסק נסע ברכב עם משפחתו 2400 ק״מ, השליח בקרסנוירסק נסע 1200 ק״מ . השלוחים לטומסק נובוקוזנצק ונובסיבירסק נסעו כל אחד 600 ק״מ .

לאחר עליית הקומוניסטים, בשנים הקשות שלפני תרפ״ז, הכוחות האפלים של ברית המועצות לשעבר, לחמו בכל הכוח להחשיך את אור היהדות. מי שהנהיג את העם היהודי ועמד בפרץ במסירות נפש בפועל, היה זה הרבי הריי״ץ. 

הרבי לא נרתע, גם כאשר איימו לשלוח אותו לגלות, לעשר שנים לסיביר. הרבי נשאר רגוע ושלו, גם כאשר הוצמד אקדח לרקתו במחשכי הכלא ״שפאלערקע״ הנודע לשמצה. 

במלחמתו מול היבסקציה , הרבי שילב בנפשו את האש והמים. מצד אחד ״אש״: הרבי בתוקף גדול הפיץ את היהדות בכל רחבי ברית המועצות לשעבר. מצד שני ״מים״ רוגע ושלווה, הוא לא פחד מההפחדות והסכנות והיה בטוח בניצחונו.

כינוס  של שלוחי סיביר, 93 שנים אחרי, ביום י״ב תמוז תש״פ, מבטה היטיב את הניצחון הגדול של הרבי הקודם. ״כינוס השלוחים סיביר״,  זה תוצאה  ישירה של פועלו וחזונו של הרבי הקודם, שלחם במסירות נפש ממש, מול המעצמה אדירה שהפעילה מולו, את מלוא כוחה. הרבי ידע בביטחון גמור, שידו על העליונה, ובסופו של דבר,  עם ישראל חי וקיים לעד, ויהדות ברית המועצות תצמח ותתפתח! 

כאן בסיביר חשים ורואים  בכל יום את הנס הגדול  של  חג הגאולה י״ב תמוז. ברור כשמש, שלולא מסירות נפשו של הרבי, לא היה שום סיכוי ליהדות רוסיה בכלל וליהודי סיביר בפרט! 

״כינוס השלוחים סיביר״ נמשך במשך מספר ימים. בכינוס התקיימו פעיליות מגוונות ומרתקות לילדי השלוחים, עם שילוב של אש ומים בגשמיות וברוחניות . ״אש״ תפילות במניין, ו״מים״ לימוד נגלה וחסידות בכל יום.

בימי הכינוס, ילדי השלוחים התמימים הדור הצעיר, חזרו שיחות של הרבי בטוב טעם. השלוחים טיכסו עצה, איך לחזק ולהרחיב את הפעילות כיום , נוכח האתגרים הלא פשוטים, שעוברים כעת על העולם כולו.

התקבלו החלטות, לחזק את האחדות בין השלוחים בסיביר, ברוח הדברים שדיבר עליהם הרב והשליח הראשי לרוסיה הרב לאזאר, שפועל יומם ולילה לחיזוק והתרחבות השליחות בכל רחבי רוסיה, וסייע מאוד לכינוס השלוחים הנוכחי.

כשהשלוחים, יחד עם ילדיהם התמימים, ניגנו בשבת, את הניגונים של הרביים בזמן רעווה דרעווין , נדמה היה שהרעש של שאון הנהר, משתלב יפה ומסמל את גודל השעה.  

הזרימה האדירה של מי הנהר, מסמלת את העוצמה של האנרגיות והחיות  שהרביים הזרימו לנשמתם של יהודי רוסיה, במשך כל השנים. 93 שנה אחרי, הנס הגדול קרה והתממש חזונם ואמונתם! כפי שהרבי ציין בשיחותיו, שהחושך הפך לאור והקללה הפכה לברכה. גם הכוחות שנאבקו ולחמו אז ביהדות, מסייעים היום לצמיחה ולפריחה של הקהילות היהודיות. סיביר שהיתה סמל של גלות ודיכוי, הפכה למקום של צמיחה ואחדות!

אין ספק שהכינוס גרם לנחת רוח לרבי, וזירז את ביאת משיח צדקינו שיבוא תיכף ומיד ממש!

(מיומנו של א' השלוחים)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.