צבי סופר | יום י"ד תמוז ה׳תש״פ 06.07.2020

הרב פייגלשטוק: במקום סכנה אין לצום בי"ז בתמוז וט' באב

הרב יוסף יצחק פייגלשטוק רב קהילת חב"ד בבואנוס איירס ארגנטינה קובע כי בכל מקום שיש עדיין סכנה אין לצום בשבעה עשר בתמוז ובתשעה באב: "המצב היום שבכל מקום שיש חולים - יש סכנה. מאחר ולדעת הרופאים מי שצם מתגבר אצלו הסכנה להידבק, ולכן ההוראה הכללית לכל מי ששואל, שלא יצומו כלל, ויאכלו רגיל, בלי לדקדק בשיעורים".  מוסיף הרב פייגלשטוק: "ומי שמחמיר לצום, עדיף לצום מאשר להתפלל בציבור"
הרב פייגלשטוק: במקום סכנה אין לצום בי

הרב יוסף יצחק פייגלשטוק רב קהילת חב"ד בבואנוס איירס ארגנטינה קובע כי בכל מקום שיש עדיין סכנה אין לצום בשבעה עשר בתמוז ובתשעה באב: "המצב היום שבכל מקום שיש חולים - יש סכנה. מאחר ולדעת הרופאים מי שצם מתגבר אצלו הסכנה להידבק, ולכן ההוראה הכללית לכל מי ששואל, שלא יצומו כלל, ויאכלו רגיל, בלי לדקדק בשיעורים".  

כותב הרב פייגלשטוק: "מה הדין היום לצום בי"ז תמוז וט' באב?  המצב היום בעולם להבנתי, שבכל מקום יש חולים, ותלוי במקום, יש במקום שיש יותר חולים, ויש מקום שיש פחות חולים, אבל אין מקום שכולם בריאים, ולכן בכל מקום יש סכנה, רק משתנה אחוז הסכנה בכל מקום ומקום.

"לכן להבנתי בכל מקום יש סכנה קצת יותר, גם במקומות שפתחו בתי כנסת להבדיל  השוק, עדיין יש סכנה, לכן להבנתי הדיון בתשובות האמרות למטה מתאים גם לזמננו. 

"מה דעת הרופאים בזה: אין סכנה לצום למי שבריא, אבל ברור שמי שצם יורד לו ההתגדות למחלות, ואצלו מתגבר הסכנה להידבק.  סיכום מכל מה שאמר למטה:  ההוראה הכללי לכל מי ששואל, שלא יצומו כלל, ויאכלו רגיל, בלי לדקדק בשיעורים."

למכתב המלא של הרב פייגלשטוק - לחצו כאן>>>

 

*הערת המערכת: על כל אחד ואחד לשאול את המד"א בקהילתו כיצד לנהוג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.