בנציון בוטמן | יום י"ג תמוז ה׳תש״פ 05.07.2020

תחרות הוגנת, טיסה במסוק וטיפת מאמץ על דף המשנה

סיפורם המיוחד של שמוליק בן ה-9 ואחיו הגדול יותר זלמן, שהתחרו יחד על שינון משניות ב'חיידר-נט', ודווקא שמוליק - הוא זה שניצח בתחרות • מה שהפליא את המורה שלהם ב'חיידר נט', הוא דף המשנה שהוכתם בדמעה, או בטיפת זיעה ממאמץ, בשורות הבאות: "אם למדת תורה הרבה, אל תחזיק טובה לעצמך, כי לכך נוצרת"
 תחרות הוגנת, טיסה במסוק וטיפת מאמץ על דף המשנה
שמוליק בן ה-9, ואחיו זלמן, ברקע המסוק

יש התרגשות של רגע, ויש כזו שגואה והולכת עם כל יום שעובר. יש עוצמה שמגיעה מהסתכלות על היקום כולו, ויש כזו שמגיעה דווקא מהתמקדות בנקודה קטנטנה. יש התפעלות ממכונות ענק ויש כזו שהיא תוצאה של מאמץ נפשי של אדם אחד.

אם מישהו היה אומר לי ששמוליק יסיים את התחרות במקום השני ב'חיידר נט' שע"י משרד השלוחים אני הייתי חושב שהוא הוזה.

תכירו את שמוליק החמוד והחייכן שלנו. ילד מתוק בן 9 שסיים עכשיו כיתה ד'. ילד טוב של אמא שחי בצל של אח גדול, מבריק יותר, כשרוני יותר, בולט יותר.

בשבועות האחרונים נערך ב'חיידר נט' הוירטואלי שלהם מבצע מיוחד לשינון משניות ותניא בעל פה. צוות בית הספר השקיע מחשבה ומאמץ יוצאים מגדר הרגיל כדי להתאים את המסלולים לפי יכולות הגילאים ולאפשר תחרות הוגנת. הם אפילו הוסיפו השנה אפשרות לצבור נקודות משעות לימוד שאינן כרוכות בשינון בעל פה.

שמוליק החליט שהוא לוקח את המבצע ברצינות. הוא לא הציף לעצמו רף גבוה, בטח לא בהשוואה לאחיו הגדול או הילדים החזקים בכיתה, אבל היה חשוב לו להשקיע. קטע ועוד קטע, עמוד אחר עמוד הוא התמסר בכל המרץ.

זה לא היה קל. היו המון רגעים קשים ונקודות שבירה, אבל הוא לא וויתר. שוב ושוב דרש מעצמו עוד ועוד. כשהוא הרגיש שהוא לא יכול יותר בתניא, הוא החליף למשניות של פרקי אבות וכשגם זה לא הצליח, הוא בילה זמן בלימוד ללא שינון. הוא ביקש להצטרף ללימוד של הגדולים, החברותא הקבועה שלי עם זלמן, ועשה מאמץ רב לקחת חלק פעיל. התוצאה: 12 פרקי תניא, רובה של מסכת אבות ועשרות שעות נוספות של לימוד תורה.

שלא תחשבו, זלמן ממש לא נשאר מאחור. גם הוא השקיע והפתיע אותי עם היכולת שלו לשמור על עקביות לאורך השבועות הארוכים הללו, לא ידעתי שהוא מסוגל לזה. בהישגים, הוא הגיע גבוה יותר משמוליק (בנוסף ל12 פרקי תניא וכמה פרקי משניות הוא גם למד מסכת תענית מתלמוד בבלי), אבל שיטת הניקוד ההוגנת לדעתי, אפשרה לשמוליק להגיע גבוה יותר.

בתגובה הראשונה שמתי תמונה של דף המשנה. אני לא יודע אם זו דמעה או זיעה כי משניהם היו לו הרבה. מילות המשנה שהוכתמו ברטיבות הזו הן "אם למדת תורה הרבה, אל תחזיק טובה לעצמך, כי לכך נוצרת". אני אעיז להוסיף, אל תחזיק טובה לעצמך, אבל תבין ותפנים לאן יכול רצון חזק לקחת אותך!

מילות המשנה שהוכתמו ברטיבות הזו הן "אם למדת תורה הרבה, אל תחזיק טובה לעצמך, כי לכך נוצרת"

 

Bentzion Butman

קמבודיה

תודה לבית ספר נט שעל ידי משרד השלוחים

וכמובן תודה ל Anne Fine שבזכותה יכולנו לפנק את הילדים בטיסת מסוק...

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
י"ד תמוז ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.