שלמה מן | יום י"ג תמוז ה׳תש״פ 05.07.2020

השמיים סגורים? מאות עובדי מפעל המזון בסכנת פיטורין

במפעל המזון הכשר הגדול בעולם, המכין מזון לטיסות, הוכנו בשנה שעברה 40 אלף ארוחות ביום, וכעת אין אפילו אחת • כ-200 מתושבי לוד ורמלה, רבים מהם תושבי שכונת חב"ד - הוצאו לחל"ת • יוסי פראג', תושב שכונת חב"ד: "מתקיים מקצבת אבטלה של 4500 ש"ח וזה לא פשוט כשיש לך משפחה עם 3 ילדים ולא ברור מה יהיה"
השמיים סגורים? מאות עובדי מפעל המזון בסכנת פיטורין
צילום: באדיבות המצלם

מפעל 'ת.מ.מ' . מפעל המזון הכשר הגדול בעולם המכין מזון למטוסים, לא פועל כבר כמה חודשים בשל סגירת השמיים בעקבות משבר הקורונה. בשל כך, 530 מעובדיו, ובהם כ-200 מתושבי לוד ורמלה כשחלק גדול מהם תושבי שיכון חב"ד בלוד - הוצאו לחל"ת ועומדים בפני סכנת פיטורין.

ביום חמישי הפגינו העובדים מחוץ למפעל, חברת בת של אל על, הממוקם בנתב"ג, אבל בפנים שממה: אין אוכל, אין טיסות, הקונדיטוריה מיותמת וקנקני הקפה ריקים. כך נראה כעת המקום שבתקופה המקבילה אשתקד, הוכנו בו 40 אלף ארוחות ביום.

אחד מעובדי המפעל, יוסי פראג' תושב שכונת חב"ד עובד ב'ת.מ.מ.' 12 שנה. אומר לאתר COL: "אני, כמו עובדים רבים אחרים, שרובם בעלי משפחות גדולות וכולם בבית, מתקיים היום מקצבת אבטלה של 4500 שקלים בחודש. וזה לא פשוט כשיש לך משפחה עם שלושה ילדים ולא ברור מה יהיה.

"גדלתי בתמ"מ שהיא כמו הבית שלי, וההרגשה היא שנשארנו יתומים. אנחנו חיים במשך שנים ממשכורת מינימום ועכשיו גם את זה רוצים לקחת מאיתנו. אין אף אחד בממשלה שעוזר לנו".

דנה יעקובי, עובדת במפעל שהוצאה לחל"ת בחודש מארס, הרוויחה בין 7,000 ל-8,000 שקלים בחודש - עבודה קשה, אבל מספקת. אלא שכעת היא בחל"ת ועם 5,000 השקלים שהיא מקבלת, זה בלתי אפשרי לחיות. "אני רוצה לעבוד, אני רוצה להתפרנס בכבוד, לא רוצה להיות מוכרת ברווחה, לא רוצה", אמרה לחדשות 13. "למה אני צריכה שהמדינה תתמוך בי אם אני יכולה לתמוך בעצמי?"

ליד דנה עמדה בהפגנה שמחה, בת 52, והיא זועקת את אותה הזעקה בדיוק: "אני 31 שנה עובדת ב'ת.מ.מ' - זו לא רק עבודה, זה הבית שלנו. גידלתי את הילדים שלי שם. כולם התגייסו, עבדו ב'ת.מ.מ.' בחופש. אף פעם לא האמנו ולא חשבנו שיקרה דבר כזה. מה אני עושה אחרי 31 שנה?".

שמחה ממש לא מבקשת תרומות ולא מבקשת עזרה כספית מהמדינה. עד היום היא בעצמה הייתה זאת שתורמת. עכשיו היא רק מבקשת בפשטות: תנו לי לחזור לעבוד.

העובדים דורשים כי ייפתחו בפניהם אפיקים חדשים. "אנחנו יכולים להכין אוכל למשרד הבטחון, לקשישים בבתי אבות, לחינוך, קייטנות, למוסדות", אומרת מנהיגת העובדים. "מפעל המזון הכשר הגדול בעולם ואנחנו רוצים שיפתחו לנו כאן הזדמנויות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.