שלמה מן | יום י' תמוז ה׳תש״פ 02.07.2020

יעקב אביטן, השר לשירותי דת, ביקר היום לראשונה בכפר חב"ד

השר לשירותי דת יעקב אביטן (ש"ס) קיים היום ביקור ראשון בכפר חב"ד • בשיחה עם הנהלת הישיבה המרכזית סיפר: "אבי שיחיה, עוד במרוקו למד אצל הרב מתוסוב זצ"ל. גם כילד באשקלון הייתי הולך למרכזי חב"ד, לומד את 12 הפסוקים ומשתתף במבצעי תפילין כפי שהרבי צווה. אחי למד כאן בישיבה" • COL מגיש תיעוד נרחב
יעקב אביטן, השר לשירותי דת, ביקר היום לראשונה בכפר חב
תמונות וקטעי וידאו: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת יעקב אביטן (ש"ס) קיים היום ביקור ראשון בכפר חב"ד. את פניו קיבלו המד"א הרב מאיר אשכנזי, יו"ר המועצה דוד יפרח, ר' יצחק אמיתי נציג ש"ס בכפר חב"ד, ונוספים.

הסיור נפתח בישיבת תות"ל המרכזית, שם נפגש השר עם ראש הישיבה הרב יוסף יצחק בלינוב ועם הנהלת הישיבה הרב מנשה חדד והרב מנחם לרר. השר סובב בזאל, שוחח עם תלמידים ווהתרשם מלימוד התורה המתקיים בשקידה רבה גם בתקופה זו.

בישיבה מיוחדת שקיים עם הנהלת הישיבה, ערכו הנוכחים סקירה על תולדות כפר חב"ד ועל מעוזי התורה הקיימים בו העושים פירות בכל הארץ. 

המרא דאתרא הרב אשכנזי, קידם בברכה את השר אביטן ושיבח את פעולותיו הרבות כרב במשך עשרות שנים, שהצליח להאהיב שם שמים על הבריות.



בתחילת דבריו, קידם השר הרב אביטן בברכה את המרא דאתרא ואת כל העסקנים החשובים ואמר: "אבי שיחיה, עוד במרוקו למד אצל הרב מתוסוב זצ"ל ומשם יקנו בבית תורה ויראה. גם כילד באשקלון הייתי הולך למרכזי חב"ד, לומד את 12 הפסוקים ומשתתף במבצעי תפילין כפי שהרבי צווה. אחי שיחי, למד כאן בישיבה בכפר חב"ד, כך שיש לי קשר מאד הדוק לחב"ד. 

"היום אני מגיע אליכם כשליחו של יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי, לומר לכם, שאתם אינכם רק 'ידידים', אלא אחים שלנו. בשר מבשרה של תנועת ש"ס. האהבה של הרב דרעי אליכם, חסידי חב"ד והכרת התודה שלו על כל מה שפעלתם ועשיתם בבחירות האחרונות למען התנועה, היא גדולה מאד. ולכן, לא שהדלת של ש"ס פתוחה בפניכם אלא היא הבית שלכם ואתם בתוכו. בזכות ולא בחסד. לכן נעשה הכל כדי לדאוג לכל הצרכים של חב"ד

"הראיה של הרבי היא פלאית ממש. מי היה מאמין, לפני שנות דור, כשלא המציאו עדיין את כל הטכנולוגיה המקוונת, הרבי חזה שכל העולם יהפוך לכפר גלובאלי קטן, כפר חב"ד, והקים את מפעל השלוחים בכל העולם המחזיק את הנקודה היהודית גם בפינות נידחות ביותר. בלעדיו, לא היתה טהרה ולא כשרות ולא זיק של יהדות לאלפי יהודים. עיני הרבי אינם עיני בשר אלא עיניים רוחניות הצופות למרחוק. 

"דרכו של הרבי היא להפיץ תורה של אהבה והכלה. לאהוב כל יהודי, כמו שאמרו חז"ל על הפסוק 'כפלח הרימון רקתך, אפילו ריקנים שבך מלאים מצוות כרימון. וזו הדרך היחידה שמצליחה לקרב יהודים ולקדש שם שמים".

ר' יצחק אמיתי נציג ש''ס בכפר חב''ד הביע את תודתו לח''כ הרב מרגי על העזרה וכן לחברי המטה ר' יוסי ויצמן ור' טדי ליאני והעלה את דרישת התושבים לעזרה בכל נושאי הדת בכפר חב''ד.

העסקן ר' יענקלה גלויברמן, מנכ''ל יד ביד, סיפר על פעילות חב''ד בארץ ואיך שאירגונו מרכז עשיה מפוארת לכבוד הרבי.

ר' מנחם לרר סיפר על פיתוח כפר חב''ד במהלך השנים ועל הצלחת בניית 770 בכפר חב''ד תוך 37 ימים. הוא הזכיר את שהרבי אמר, שיבואו זמנים שלא יוכלו להגיע אליו ושעכשיו מבינים למה התכוון...

ר' מנשה חדד מנכ''ל הישיבה נתן סקירה על מצב ישיבות חב''ד ועל ההתמודדות עם המצב הכלכלי והבריאותי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.