שלמה מן | יום ט' תמוז ה׳תש״פ 01.07.2020

"צמידי הקורונה": כך מתמודדים במרכז השמחות של כולל חב"ד

כחלק מהתקנון הנוקשה, שלא מאפשר להכניס לאולם יותר מ-250 חוגגים, הגה 'ממונה הקורונה' במרכז השמחות 'כולל חב"ד' בירושלים, רעיון מקורי. תכירו את צמידי הקורונה
צילומים: כולל חב"ד

במרכז השמחות של 'כולל חב"ד' בירושלים, אולמי גוטניק ואולמי הדר, שבו לשגרת האירועים כבר לפני שבועות תחת מגבלות משרד הבריאות.

כחלק מהתקנון הנוקשה, שלא מאפשר להכניס לאולם יותר מ-250 חוגגים, הגה 'ממונה קורונה' המקומי, רעיון: כל אדם שנכנס פנימה, מקבל צמיד מיוחד, שנגזר מיד ביציאה על ידי המאבטח (ומונח בקופסה המוצבת בעמדת הכניסה), כך שאין אפשרות להעביר את הצמיד לאדם אחר.

מבעוד מועד, מקבלים המאבטחים 250 צמידים בלבד, המחולקים עד לסיום הכמות. ברגע שמגיעים אנשים נוספים, ממונה הקורונה מביא עמו צמידים נוספים, כשהמאבטחים מורשים לענוד את צמיד הבטיחות למוזמנים נוספים - רק ברגע שחוגגים מתוך ה-250 ששוהים בפנים יוצאים החוצה.

"המודל הזה מצליח מאוד", מספר הממונה קורונה, "לפעמים המקום בתפוסה מלאה של 250 ומגיע אוטובוס עם עשרות חברים של החתן. הם ממתינים בסבלנות בחוץ, עד שמתאפשר להם להיכנס. אנחנו מודדים חום, מבצעים תשאול רפואי לגביי שהות על יד נדבק קורונה, ולוקחים מספר טלפון - כפי שדורש מאיתנו החוק".

לדבריו, "אנשים מתקשים להתרגל למציאות החדשה, אבל לאט לאט זה מחלחל לשטח. אנחנו מקפידים מאוד על הנהלים וכך בפנים, מעירים לאנשים שלא שמים מסכות - בשעת השהות באולם, למעט באוכל או בריקודיים.

"בנוסף, אנחנו משתדלים להקפיד להושיב סביב השולחנות משפחות גרעיניות וכמה שפחות שאנשים זרים ישבו באופן קרוב, בכדי לצמצם מה שניתן אפשרות להדבקה".

הרב מנדי בלוי מהנהלת 'כולל חב"ד', אומר כי "נכון לעכשיו, לפי החלטת קבינט הקורונה, מהיום, חתונות במתכונת זו יתקיימו עד לי"ז תמוז. אנו מקווים שעד תחילת עונת החתונות מחדש, לאחר תשעה באב, הקורונה תמוגר בעזרת השם ונשוב לשגרה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
סוף סוף
י' תמוז ה׳תש״פ
אנשים מתחילים לקלוט את חומרת העניין
אם לא היו עושים את הצעד הזה לא היה סיכוי לנסות למנוע את הגל ה2
ברגע שעושים את זה יש סיכוי למנוע התפרצות המונית.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.