מערכת COL | יום כ"ד סיון ה׳תש״פ 16.06.2020

מה חיפשו חסידי חב"ד אמש בהפגנה מול משרד האוצר?

אנשי תעשיית התרבות והאירועים, ובהם כמה חסידי חב"ד, נראו אתמול (שני) ב'הפגנת הזעם' בהשתתפות אלפים שיזם 'מטה התרבות והאירועים' מול משרד האוצר בירושלים, תחת הכותרת 'הנשמה או מלחמה' • מה חסידי חב"ד חיפשו בהפגנה של תעשיית התרבות? ר' יוסי מור יוסף, חסיד חב"ד ומנהל חברת 'שיפט מדיה' מספר ל-COL על מה שהיה שם, המטרה הריאלית של האמנים, ועל הרשמים. "המצאות חרדים בהפגנה פעלה קידוש ה'", הוא אומר

 

הענף שספג את המכה המשמעותית ביותר בתקופת 'משבר קורונה' הוא ללא ספק ענף האירועים, על שלל הנגררות ממנו: חתונות, שמחות, כנסים, וכל התעשייה הנלווית, עם הזמרים, במאים, מפיקים, צלמים, לוגיסטיקה, וכו'.  מפורים ועד היום, הענף הושבת, לחלוטין.

מזה כחודש, נערכת מידי יום כמעט הפגנה מול משרד ראש הממשלה, ואתמול התכנסו אלפים ל'יום הזעם', שעבר ברובו בשקט אך גם דווח על עימותים מקומיים בודדים עם שוטרים.

הגוף המארגן 'מטה התרבות והאירועים', מייצג את אלפי האמנים ונחשב כגוף חילוני, מה שהבליט את נוכחותם של כמה עשרות אמנים ואנשי הפקה חרדים, ביניהם גם מספר חסידי חב"ד, שבלטו היטב בנוף האנושי.

בלטו האמנים שולי רנד, וישי לפידות שאמר פסוקי תהילים ושירה על הבימה, וניתן היה להבחין במספר חסידי חב"ד שבאו גם הם לתת כתף ולתמוך בחבריהם לתעשיית התרבות במאבק. ר' יוסי מור יוסף, ר' יוסי ריבקין, הצלם הת' חיים טויטו, ר' אפרים קמיסר, המפיק מיכאל קפלין, ועוד.

 

 

למעלה: עם שולי רנד במהלך ההפגנה. למטה: חיים טויטו, ור' יוסי מור יוסף. צילום: חיים טויטו

 

ר' יוסי מור יוסף, מנהל חברת המולטימדיה 'שיפט מדיה', ומומחה ל-VJ, שידורים חיים ומולטימדיה באירועים מספר ל-COL:

מה חיפשתם שם? הרוב המוחלט בהפגנה היו אמנים מהברנז'ה החילונית?

מור יוסף: "מאז פורים תעשיית האירועים סגורה וקורסת. כולם חזרו, מוסדות החינוך, תחבורה, ואת תעשיית האירועים השאירו אחרונים, חברינו לתעשיה לא הכניסו שקל אחד בכל התקופה. הרבה חבר'ה חרדים הגיעו, וגם חסידי חב"ד. הגענו לתת כתף ולתמוך בחברינו לתעשיית התרבות איתם אנחנו עובדים כל השנה."

המארגנים ידעו להעריך זאת, והצלם החב"די חיים טויטו מסר בשם 'מטה הפעולה' תודה למאות האמנים ואנשי תעשיית התרבות הדתית והחסידית שעלו לירושלים והפגינו ערבות והדדיות.

 "אמש התבשרנו כי רוה״מ יפגש ברביעי עם ראשי המחאה. תודה גדולה לכם תעשיית התרבות החרדית. בשם ה׳ נעשה ונצליח", הוא מוסיף.

מה אתם מצפים שהפוליטיקאים יעשו, יפצו אתכם כספית?

"כן. להזרים מענקים, מסיבה פשוטה: עצמאי משלם כל השנים הון תועפות לביטוח הלאומי. ברגע האמת, שלמו לנו פיצוי! זה כמו לשלם כל החיים 'ביטוח חיים' ואז כשקורה משהו - חברת הביטוח שלך מערימה קשיים. שכיר שלא עובד, או יוצא לחל"ת, מקבל כסף מהביטוח הלאומי. תנו לנו, לעצמאים, דמי אבטלה!

"עוד משהו: גם כשיפתחו את כל האירועים, החשש הוא שהציבור יצביע ברגליים, עדיין נמצא בסוג של טראומה ולא מגיע לאירועים כמו שהיה בעבר. כמו שבבתי הספר והמוסדות המדינה ידעה להסביר לציבור עד כמה זה בסדר להחזיר את כולם לשיגרה, כמובן תחת מגבלות, ועובדה שזה עובד. אנו מצפים שהממשלה תפעל באותו אופן בנושא האירועים, ותשקיע בהסברה נכונה גם בעניין הזה".

"שבר על שבר"

ר' יוסי מוסיף ומסכם את המצב: "אנשים בענף, מתגלגלים בדיוק כמו בשיר של שולי רנד, 'שוטף 60', שוטף 120', (דחיית תשלומים מראש) וזה במקרה הטוב. עד היום האמנים אכלו את הכסף של החודשים הקודמים, וכעת אם המדינה לא תעזור אנשים פה ייזרקו מהבתים, לא יהיה להם איך לשלם את המשכנתא.

"אכלו את הכסף": שולי רנד בהפגנה. צילום: חיים טויטו

 

"הזמרים והמפיקים עומדים בפרונט של הבמה והפקת אירועים, אך מאחוריהם יש עוד רבדים של 'אנשי צללים' שבלעדיהם אין כלום, תאורנים, אנשי מולטימדיה, אנשי סאונד, צלמים, אנשי במה, הפקה ועוד... הם היו הראשונים שסגרו והאחרונים לפתוח. שבר על שבר."

איך  עבד שילוב של חרדים וציבור כללי בעצרת הזעם?

"היתה אחדות מרשימה, במהלך הטקס הזמר ישי לפידות עלה עלה הבמה ואמר פרקי תהילים כשהקהל עמד בדממה, וזה התקבל יפה מאוד. באוהל המחאה היתה תפילת מנחה המונית, ובכלל, לראות חרדים מזוקנים בהפגנה כזאת, זה היה קידוש ה'.

"המסר היה ברור: אנחנו באים לא רק שאנחנו צריכים אותם, אלה גם שהם צריכים אותנו, ולראות חרדים מפגינים איתם סולידריות בשעתם הקשה - זה מאוד עודד אותם."

יוסי מור יוסף הוא הבעלים של חברת ShiftMedia, המתמחה במולטימדיה מתקדמת ושידור חי למופעים וערבי התרמה

 

אין עתיד: 'עצרת הזעם' אתמול בירושלים: Marvin Chichportiche

 

ישי לפידות על הבמה במהלך ההפגנה. צילום: תומר פולטין

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.