מערכת COL | יום כ"ג סיון ה׳תש״פ 15.06.2020

מאחורי הקלעים של הפאנל: "דרך טובה להביא דבר הרבי"

הפרשן הפוליטי שלום ירושלמי, יוסי אליטוב, אריה ארליך, בהנחיית קובי אריאלי, יפגשו בפאנל משותף לרגל ג' תמוז, בארגון בית חב"ד רחביה. היכן נקודת ההשקה בין בית חב"ד בשכונה הירושלמית, ו'פאנל' אנשי התקשורת? הרב ישראל גולדברג, שליח חב"ד בשכונת רחביה בירושלים, מסביר הכל בראיון מיוחד ל-COL
מאחורי הקלעים של הפאנל:
שליח חב"ד ברחביה הרב ישראל גולדברג, על רקע הכרזה לפאנל הצפוי בג' תמוז


מפגש של חכמה ונשמה: פאנל מרתק עם מחברי הספר 'ברגע האמת', המגלה את השקפותיו והשפעתו של הרבי בנושאים החשובים בארץ ישראל, לכבוד היום הקדוש ג' תמוז, בהשתתפות הפרשן הפוליטי הוותיק שלום ירושלמי, העיתונאים החב"דיים יוסי אליטוב ואריה ארליך מעיתון 'משפחה' ובהנחיית איש התקשורת המוכר קובי אריאלי. 

איך נולד 'השידוך' עם בית חב"ד ברחביה, ועל מה הולכים לדבר שם?

COL שוחח עם שליח חב"ד ברחביה הרב ישראל גולדברג ושמע ממנו על היוזמה:

הרב גולדברג: "קודם כל, אציין שזמן רב רציתי שזה יקרה, אני נרגש שהעיתונאים המכובדים נענו לאתגר. חיפשתי לעשות משהו לפני ג' תמוז לכבוד הרבי, במיוחד בתקופה מאתגרת זו. בעקבות משבר הקורונה, ו'תכנית המאה' שואלים אותי כל הזמן: "מה הרבי רוצה מאיתנו בימים אלו?" זו לא רק הרצאה. מקווה שנוכל להעביר נכונה את דעת הרבי".

הרב גולדברג, מציין בימים אלו עשור לפעילות בית חב"ד. זה לא סוד שהשכונה 'שלו' רחביה, בעלת שם נרדף לשכונה אלטיסטית ואינטלקטואלית, עד שהפכה למטבע לשון בארץ. יש דורשים אותו לשבח...

כל שליח בעולם, מתאים עצמו לצרכי הקהילה. ברחביה, ה'קונספט' מאתגר, והרב גולדברג פועל בדרכים מתאימות: "לפני משבר קורונה, היינו עורכים בכל יום שישי פאנלים של "קבלה-קפה" - משוחחים על פרשת השבוע בראי החסידות. יש רבים שלא יכולים באופן מנטלי להכנס ל'בית חב"ד' קלאסי, אבל לשוחח על פרשת השבוע ב'פטיו' של בית קפה? עם זה אין להם בעיה... אנשים מעריכים שאנחנו עושים אירועים 'בחוץ' ולא בתוך בית חב"ד".

כעת במשבר קורונה, האירועים עברו למימשק ה'זום' ודומיו, אולם הרב גולדברג מסביר כי "בדור המרשתת והמימשק הדיגיטלי, חייבים כל הזמן לחשוב 10 צעדים קדימה".

והנה, היוזמה הנוכחית היא אחת מאלו. 

עוד דוגמא לרעיון מקורי לתושבי רחביה, הוא מביא מי"ט כסלו האחרון: "עשינו פאנל עם איש עסקים, איש תקשורת, ורב ראשי. כל אחד מנקודת מבטו דיבר על הקשר האישי שלו עם תורת החסידות. זה היה מאלף, קיבלנו המון תגובות חיוביות."

בפרסום לפאנל, מצויין שזה לע"נ רעייתו ז"ל של ר' בערל צוקר. איך זה מתקשר לאירוע?

הרב גולדברג: "ר' בערל צוקר הוא אחד מחברי הנהלת בית חב"ד רחביה. עשינו עלייה באותו מקום, והפכנו לידידים קרובים. הוא אדם מקסים ומאוד כואבת הטרגדיה הקשה שעבר. 

"לפני כשבוע וחצי סיפרתי לו על האירוע שאנו מתכננים לע"נ רעייתו ז"ל, והוא מאוד מאוד התרגש. זה נועד לחבק אותו, ואת היתומים, לתת להם סוג של אור, ברכה ועידוד", הוא מסכם ברגש.

*

שיעור 'קבלה-קפה'? כנסו לאתר המושקע של בית חב"ד רחביה>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.