צבי סופר | יום כ"ג סיון ה׳תש״פ 15.06.2020

בשורה לשלוחים? אוקראינה פותחת גבולות ל'מדינות ירוקות'

בשורה לשלוחים? אוקראינה הודיעה על פתיחת גבולותיה למדינות 'ירוקות', מה שמפיח תקווה במשפחות שלוחים ויכול לסייע בעבודת השליחות שנפגעה במהלך משבר קורונה • שליח חב"ד בקייב הרב מוטי לבנהרץ מגיב: "זה יכול מאוד לעזור, אך זה תלוי בהסכמי 'הדדיות' עם ישראל. בא נראה שזה אכן קורה"
בשורה לשלוחים? אוקראינה פותחת גבולות ל'מדינות ירוקות'
צילום אילוסטרציה: שניאור שיף, COL


בשורה לשלוחים? אוקראינה הודיעה על פתיחת גבולותיה למדינות 'ירוקות', מה שמפיח תקווה במשפחות שלוחים ויכול לסייע בעבודת השליחות שנפגעה במהלך משבר קורונה.

עפ"י הקריטריונים האוקראינים, ישראל נחשבת 'מדינה ירוקה' ואזרחיה יכולים לבקר באוקראינה ללא כל מגבלות, בכפוף להסכם הדדי בין המדינות. עפ"י אתר נמל התעופה בוריספיל בקייב, כבר היום צפויה לנחות ולהמריא טיסה מישראל, כך מדווח אתר 'פספורט ניוז'.

עפ"י הדיווח, אוקראינה פותחת גבולות ומתחילה לקבל את פני הנוסעים הזרים ולאפשר לאוקראינים לנסוע לחו"ל. שלושה חודשים לאחר שהטילה מגבלות טיסה, המדינה פותחת מחדש את נמל התעופה הבינלאומי של קייב, בוריספיל.

אוקראינה תחלק את המדינות ל'אדמות' ו'ירוקות', כך אמר שר הבריאות האוקראיני מקסים סטפנוב בתדריך לעיתונאים.

החלוקה האוקראינית מתייחסת למדד של 40 נדבקים ומעלה לכל 100,000 איש, ומדינה כזאת תחשב ל'אדומה'.

תושבי מדינות אלו יורשו להיכנס לאוקראינה, אך הם יצטרכו לעבור תקופת בידוד של 14 יום עם הגעתם לאוקראינה. ואילו אזרחי מדינות אחרות, יוכלו להכנס למדינה ללא בידוד.

בישראל עם כ-3,350 חולים באוכלוסיה כללית של 9 מליון איש, תושביה עומדים בקריטריון האוקראיני, ואזרחי ישראל יכולים לבקר באוקראינה, ברמה התיאורטית, וזאת בכפוף להסכם הדדי בין המדינות.

כל המבקרים הזרים יחוייבו להצטייד בביטוח רפואי בכיסוי מלא למשך תקופת שהותם באוקראינה.

נכון להיום, רשימת המדינות 'הירוקות' ו'האדומות' טרם פורסמה.

עפ"י אתר שדה התעופה הבינלאומי בוריספיל, צפויים לנחות בשדה מטוסים מהודו, ישראל, בלגיה, בלארוס, הולנד ואיחוד האמירויות, ולצאת ממנו טיסות למולדובה, בלגיה, בלארוס, הודו, ישראל, ליטא, הולנד ואיחוד האמירויות.

כמו ברוסיה, גם באוקראינה מצב התפשטות הנגיף חמור למדי. מקרי ההדבקות היומיים במדינה כולה עומדים בימים האחרונים בסביבות 700 נדבקים חדשים מאומתים ליום, כך לדברי שר הבריאות סטפנוב.

עם זאת, ולצד ההבטחה, באוקראינה מכפיפים את אישורי הטיסות למדינות 'הירוקות' בהתאם לעקרון ההדדיות. כלומר: אם ישראל תסכים לפתיחת גבולותיה עבור אזרחי אוקראינה, מה שעדיין לא קרה בפועל.

מבחינת אוקראינה, החל ממחר ישראלים יוכלו להיכנס לאוקראינה ללא בעיה, אך הם תולים את זה באישור הדדי - שישראל תפתח אף היא את גבולתיה לאוקראינה.

 • 

COL פנה לשליח חב"ד בקייב אוקראינה, הרב מוטי לבנהרץ, על השלכות אפשריות של ההחלטה האוקראינית:

הרב לבנהרץ: "יש הרבה שלוחים שילדיהם אזרחים ישראלים, יש פעילות שעושים עם תיירים, דואר, מסמכים, מוצרים ומוצרי יודאיקה שפעם היה הרבה יותר קל לשלוח והיום נהיה הרבה יותר מסובך, עם כל הגבלות הטיסות במשבר קורונה. 

לצד השמחה על הבשורה, מסייג הרב לבנהרץ: "כמו שציינתם, זה עדיין בהתנייה של הדדיות, וכידוע ישראל עדיין לא מכניסה זרים בכלל. בע"ה אם יקרה, זאת תהיה שמחה גדולה."

הוא מסכם: "כמובן שזה יעזור מאוד לעבודת השליחות אבל בא נמתין ונראה שזה אכן קורה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.