מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תש״פ 14.06.2020

עדכון קורונה בקראון הייטס: אין נדבקים, מבוגרים יוצאים מבידוד

עדכון חדש ביום שישי ממרפאת השכונה בקראון הייטס, מעדכן שב"ה אין מקרים חדשים של חולים מאומתים בקראון הייטס, הקהילה פיתחה 'חסינות מקומית', וכי על פי מדגם של 300 ילדים - כמחצית מילדי השכונה פיתחו נוגדנים • בוטלה ההנחייה למבוגרים ללא מחלות רקע להשאר בבידוד ביתי • עוד בעדכון: מדוע בקשו מאורחים שלא להגיע לקראון הייטס לג' תמוז, ומה לגבי מחנות הקיץ?
עדכון קורונה בקראון הייטס: אין נדבקים, מבוגרים יוצאים מבידוד
אילוסטרציה: ארכיון COL

 

עדכון חדש ביום שישי ממרפאת השכונה בקראון הייטס 'אגדות גדליה' וד"ר אלי רוזן מעדכן שב"ה אין מקרים חדשים של חולים מאומתים בקראון הייטס, הקהילה פיתחה 'חיסון מקומי', וכי על פי מדגם של 300 ילדים - כמחצית מילדי השכונה פיתחו נוגדנים:

"היינו בקשר עם מרפאות הטיפול הראשוני ובתי הרפואה בטיפול במקרי חירום, וברוך ה' לא שמענו על מקרים חדשים של חולים מאומתים בקראון הייטס. אנו מקווים כי בנקודת זמן כל שהיא בעתיד הקרוב יפותח חיסון יעיל וכולנו נהיה מוגנים באותה מידה, אך עד לאותו זמן יהיה מסוכן לצאת מהגבלות 'הרחקה חברתית'. 

סיכון זה אינו שווה לכולם. גם האינדיבידואל וגם המצב, יחד עם מידת ההתרחקות החברתית וההגנה האישית, יקבעו את הסיכון של כל אחד להחשף לנגיף.

כפי שנדון בעדכונים קודמים, המצאות נוגדנים או היסטוריה ברורה של המחלה מעידים על אינטראקציה משמעותית עם הנגיף
ויש לנו בסיס סביר להניח וגם מקווים כי אנשים אלה מוגנים לפחות בטווח הקצר. אנשים אלו לא צפויים להדביק בינתיים גם אחרים. בנוסף, החשיבה הנוכחית היא שילדים ככל הנראה אינם ממלאים תפקיד מרכזי בהעברת המחלה. כמובן, יישום עקרונות כלליים של וירולוגיה אל מול נגיף חדש באמת הוא דבר מסובך. עם זאת עלינו להמשיך מכאן (בעוד אנו עדיין לומדים) ולכן אנו מציעים את ההצעות הבאות, בתקווה שהכול יהיה בסדר בע"ה.

לא ברור איזה אחוז מהילדים הסובלים מתסמינים מפתחים נוגדנים (בהתחשב עד כמה הסימפטומים שלהם הם קלים וחוסר בהירות ביחס לתגובת הנוגדנים אצל ילדים), אם כי ניתוח ראשוני של 300 ילדי קראון הייטס מצביע על כך שכ- 50% מהילדים בקהילה שלנו הם בעלי נוגדנים.

באוכלוסייה הבוגרת, לרוב בקהילה זו קיימת אינטראקציה עם הנגיף (עדות למחלתם, נוגדנים או שניהם). לפיכך הדבר מוביל אותנו להניח באופן סביר כי קיימת מידה משמעותית של חסינות מקומית בתוך הקהילה שלנו. בהתחשב במה שידוע לנו על זיהומיות של נגיף זה בשלב זה, אוכלוסיית חברי "החיסון" בקהילה תספק הגנה לאנשים מבוגרים יותר (או שיש להם בעיות בריאותיות בסיסיות) ולא חולים. 

לפיכך אנו כבר לא מייעצים לאנשים הנמצאים בסיכון להתבודד בקפידה ולהישאר בתוך הבית. עם זאת, נותרו תהיות רבות לגבי נגיף זה, ולכן אנשים בסיכון צריכים להיזהר מאוד כאשר הם נמצאים בחברה או עוזבים את בתיהם. הם יכולים להתקשר עם תושבי המשפחה וקראון הייטס, לבצע סידורים ולצאת לטיולים נחוצים אחרים, אך אנו ממליצים להם בחום להקפיד על התרחקות חברתית קפדנית, שימוש במסכות וכיבוס בגדים תכוף, במיוחד תוך כדי אינטראקציה עם אנשים שאולי לא חוו מחלה.

נקודת מבט זו של הקהילה המקומית שלנו היא שמזהירה אותנו מפני התערבבות עם אלה מקהילות אחרות עד כמה שניתן, במיוחד כאשר יש וירוס פעיל ו / או אנשים רבים שלא חלו. זה הבסיס לבקשתנו לבקש מאנשים שלא יבואו לבקר בקרון הייטס לעתיד הנראה לעין, כולל לקראת ג' תמוז, כפי שתואר במכתב האחרון. מסיבה זו גם הסיבה לכך שחתונות עם אורחים מחוץ לעיר מעוררות בנו דאגה כזו - הסיכון הכללי להתכנסות פנים צפופה מורכבת משמעותית על ידי נוכחותם של מבקרים מקהילות ומדינות אחרות.

ברוח דומה, כשמדובר במחנות יום מקומיים במהלך הקיץ, אנו ממליצים שרק ילדי קראון הייטס מקומיים ישתתפו. בנסיבות אלה, הסיכון הוא נמוך מאוד ולכן איננו ממליצים כי ילדים ייבדקו בנוגדנים או בנגיף לפני מחנות יום (ואף בדיקה כזו איננה מחויבת על פי חוק מדינת ניו יורק).

נאסר על פעילויות במחנות לילה במדינת ניו יורק. בכל הנוגע למחנות לילה המתרחשים במדינות בהן מותר להם, אנו מאמינים שוב שאם ילדי קראון הייטס ישתתפו, לא יהיה צורך בבדיקת נוגדנים או וירוסים בילדים אלה. השכיחות הנמוכה יחסית של נוגדנים וההיסטוריה מאוד לא וודאית של מחלות אצל ילדים מקשים על הערכת הסיכון בקבוצה זו.

בהתחשב באופי המקורה ובפוטנציאל הצפיפות, אנו ממשיכים לייעץ להתרחקות מתאימה בתוך בית הכנסת ככל האפשר, ולהזהיר אנשים מבוגרים בסיכון מלהגיע. (מסיבה זו קידושים / ארוחות מציבים אתגר, בגלל הסיכוי המוגבר משמעותית לקריסה של התרחקות, ללא מסכות)

גישה דומה מומלצת ביחס למקוואות הגברים, לפעול באופן שמיטב את המרחק תוך כדי הרחקת אנשים מבוגרים בסיכון."

במכתב מסכמים בפנייה שכל מי שסובל מתסמינים, יגיע באופן מיידי להבדק, ובהמשך ייצאו הנחיות נוספות בהתאם להתפתחויות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.