מערכת COL | יום י"ט סיון ה׳תש״פ 11.06.2020

היה סגור בקורונה: בית התבשיל 'לב מתתיהו' נפתח מחדש

רגע מרגש במיוחד נרשם במתחם החסד של 'בית התבשיל לב מתתיהו' בביתר עילית, עם פתיחתו של מקום הכנסת האורחים אחרי כמעט חודשיים של השבתה בעקבות מגפת הקורונה
היה סגור בקורונה: בית התבשיל 'לב מתתיהו' נפתח מחדש

רגע מרגש במיוחד נרשם במתחם החסד של 'בית התבשיל לב מתתיהו' בביתר עילית, עם פתיחתו של מקום הכנסת האורחים אחרי כמעט חודשיים של השבתה בעקבות מגפת הקורונה.

מאז שנת תשס"ח, אז הוקם ארגון 'לב מתתיהו' ע"ש הגה"צ רבי מתתי' דייטש זצ"ל, מנקיי הדעת שבירושלים, שבהנהלת הרבנית חנה דייטש תחי', לא נסגרו אפילו ליום אחד שערי הארגון. אולם האוכל שברחוב ברים 12 בגבעה ב' שבביתר עילית, בו מוגשות מדי יום ארוחות חמות לנזקקים וקשישים  מתושבי העיר ומהיישובים שבסביבה כגון 'הדר ביתר' ו'מבוא ביתר', המקבלים כאן את ארוחתם החמה, וכפי שפסק הרמב"ם: 'אין בודקים למזונות'.

אבל לפני חודשיים זה קרה. ביום חמישי כ"ג אדר, עם החרפת ההסגר בעקבות מגפת הקורונה, נרשם רגע עצוב, כשלמרבה הכאב נאלצה הנהלת בית התבשיל לנעול את שערי בית התבשיל לראשונה, אחרי שנות פעילות רבות.

בתקופה זו קבלו הנזקקים תלושי קניה, כדי שיוכלו לרכוש מזון ברשתות השיווק. ובפרט לקראת חג הפסח, במסגרת מפעל 'קמחא דפסחא' שע"י הארגון.

שבוע שעבר כאמור, ביום שלישי ג' סיון, הגיעו ההקלות המשמחות מהרשויות, המתירות את פתיחת שערי בית התבשיל מחדש תוך שמירה על הכללים וההנחיות.

אין לתאר את השמחה של סועדי בית התבשיל,  ברגע המרגש של פתיחת שערי בית התבשיל.

מאמר המדרש (תהילים קי"ח) "לעולם הבא אומרים לו לאדם: מה הייתה מלאכתך? והוא אומר: מאכיל רעבים הייתי, והם אומרים זה השער של מאכיל רעבים - הכנס בו...", קיבל כאן משמעות מרטיטת לבבות. הנה שוב נפתחים שערי החסד, שערים של 'מאכיל רעבים' ,שוב יכולים יהודים יקרים לבוא ולקבל את ארוחתם החמה והמזינה, ארוחות הכוללת מנה עיקרית בשרית עם תוספות סלטים, מרק חם ופירות, והעיקר - במאור פנים ונפש חפצה.   

היו כאן יהודים כאלו שבמשך חודשיים כמעט שלא פגשו נפש חיה, לא היה להם עם מי לשוחח  ולהפיג קצת את שברון לבם, הם באו לכאן ביום הפתיחה בשמחה גדולה, קיבלו את ארוחתם החמה והתיישבו לסעוד את נפשם הרעבה, נפגשו עם חברים, ויצאו מכאן שבעים ושמחים.

למחרת ביום רביעי, קבלו סועדי בית התבשיל כמדי שנה בשנה, ערכה חלבית מכובדת לרגל חג השבועות.

יש לציין כי מעת לעת ב'יומי דפגרא' נערכים במקום התוועדויות הסוחפות קהל מכל המגזרים, הצמא לדבר ה', תורה וחסידות. בין המשפיעים המפורסמים: הגה"ח הרב חיים שלום דייטש, הגה"ח המשפיע הרב זלמן גופין, ועוד.

לפני שנים אחדות, ביקר במפעל החסד מזכירו של הרבי הרב יהודה לייב גרונר ע"ה, נפעם למראה מפעל החסד, ועודד את הפעילים והמארגנים.

בתקופת השמחות, הנהלת בית התבשיל מעוררת לערוך את המנהג שהיה נהוג מקדמת דנא, 'סעודת עניים' ביום החופה או ביום שמחה, בהיותו סגולה בדוקה ומנוסה לשלום בית ולזש"ק, ואי"ה השמות של החתן והכלה יוזכרו לברכה. ניתן להזמין בטל' 02-6515492, או בדוא"ל [email protected].

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.