צבי סופר | יום י"ט סיון ה׳תש״פ 11.06.2020

הטיסה זולה, אבל הביטוח יקר. למה? הסוכנים מסבירים

הקלה גדולה לטסים עם חידוש הטיסות לחו"ל, והמחירים הנמוכים. דא עקא: מחירי הביטוח לנסיעות לחו"ל - בנסיקה משמעותית, עם צפי עלייה של מאות אחוזים • איך זה קורה? סוכני הביטוח, יוסי רייניץ מ'רייניץ ביטוחים', ושלומי גפן מ'גפן בס"ד' עושים לכם סדר
הטיסה זולה, אבל הביטוח יקר. למה? הסוכנים מסבירים
מימין: יוסי רייניץ מ'רייניץ ביטוחים', ושלומי גפן, מ'גפ"ן בס"ד'. ברקע: צילום אילוסטרציה, שניאור שיף, COL

מחירי הכרטיסים, עם הצפי לחידוש הטיסות, נמוכים משמעותית, אך העלות הנלווית של ביטוחי הנסיעות לחו"ל צפויה לזנק במאות אחוזים. הסיבה: כיסוי ביטוחי במקרי אשפוז בחו"ל בגלל הידבקות בקורונה.

כפי שפורסם בעניין, במשרד החוץ החלו במגעים עם מדינות 'בטוחות' בכדי לפעול לחידוש הטיסות לתחומן.

הושגה פריצת דרך משמעותית עם מספר מדינות העונות להגדרה, בשל אחוזי ההדבקות הנמוכים יחסית בהן, אך נותר סלע מחלוקת משמעותי: כיסוי עלויות של תיירים שנדבקים בקורונה, אשפוז ושהייה במלוניות, ומדובר בעלויות גבוהות מאוד.

לצד ירידה משמעותית במחירי הטיסות לאחר המשבר, יש צפי לזינוק של מאות אחוזים בעלויות ביטוח נסיעות לחו"ל.

הסיבה: השוק נאלץ להתאים את הפוליסות למצב חדש שבו לא יהיה ניתן להטיס מבוטחים חזרה לקבלת טיפול רפואי בארץ, אלא הם ייאלצו לקבל טיפול במדינת היעד. 

הקשחת תנאי העלייה למטוס, כגון בדיקות מיוחדות לפני טיסה, מי שנמצא חולה או עם תסמינים ייאלץ להשאר באותה מדינה עד שיהיה 'נקי' לאחר שיבריא. מדובר בכיסוי ביטוחי חדש שלא היה קודם. 

COL שמע משני סוכני ביטוח, וותיקים ו'משופשפים' בתחום ועם התמחות רבת שנים בצרכי הציבור החב"די והחרדי, ר' יוסי רייניץ מ'רייניץ ביטוחים', ומשלומי גפן מ'ביטוח בס"ד', על המצב בשוק הטיסות לחו"ל בעקבות המשבר: 

מה לדעתכם הסיבה שיש ירידה משמעותית במחירי הטיסות? 

שלומי גפן, מ'ביטוח בס"ד': "הציבור כמה לצאת לחופשה אך עדיין קיים "פחד נסתר" מהקורונה ומההשפעות שלה. הן בגלל הנושא הרפואי והן משום שחלק ניכר מהציבור נפגע כלכלית. מה שמשליך ישירות על מחירי הטיסות. כשאין ביקוש - המחירים יורדים.

יוסי רייניץ, מ'רייניץ ביטוחים': "ראשית ארצה להתייחס להנחה שפורסמה בתקשורת שמחירי הביטוחים צפויים לעלות במאות אחוזים, אני חושב שזו תחזית קיצונית מידי. הסוכנות שלנו היא מהגדולות בארץ לנסיעות לחו"ל וחברות הביטוח האחרות לא רואות עין בעין את התחזית הזאת. גם בעידן הקורונה המחירים סבירים לחלוטין, אך לצד הגבלות מסויימות בשל אי הוודאות בשל המשבר. חברות שהקפיצו את מחירי הביטוח בצורה משמעותית, גם שלא בזמן קורונה המחירים אצלם יקרים יותר. 

כדאי להזמין כבר עכשיו במחירים הנמוכים ולשריין טיסות? נניח חסידי חב"ד שרוצים לנסוע ל'תשרי'.

גפן: "מי שאינו חושש מהשפעות הקורונה ומבחינה כלכלית הוא לא נפגע – טוב לשריין כרטיסים. ועם זאת השאלה היא גם לאן יעד הטיסה. למקומות מסוימים בארה"ב אני מעריך שעדיין זה מסוכן".

צילום אילוסטרציה: COL

 

רייניץ: "בזמן האחרון קיבלתי אישור לבטח גם לצפון אמריקה שנחשב לאיזור כיסוי רפואי הכי יקר, שגם כוללת את ניו יורק ו-770 שלנו, במחיר יותר יקר ממה שהיה עד היום, במקום 2 דולר ליום - 5 דולר ליום, בנתיים למשך חודש בלבד. 

אבל לא כמו המחירים של חברות ביטוח שדורשות 30 דולר ליום... זה מה שקיים היום. אף אחד לא יודע מה ילד יום, אך אם המצב ימשך כמו היום אז המחיר ימשיך לרדת וגם הכיסוי יהיה לתקופה ארוכה יותר. אגב, הכיסוי הוגבל למאה אלף דולר ולמשך חודש, כי חוששים מהלא-נודע. עלויות הרפואה יקרות מאוד בצפון אמריקה, עד פי עשר מאירופה. 

האם יש חשש שבחורף הבא משבר קורונה עלול חלילה לפרוץ שוב? והאם נערכים לתרחיש כזה?

גפן: "איני יודע ואיני יכול להתנבא אך אם חלילה זה יקרה – אני חושש שכלכלית המדינה תתקשה לעמוד בכך".

רייניץ: "אף אחד לא יכול לדעת, מקווים ומתפללים. גם כשהתחיל הקורונה, כל יום כל חברה שינתה משהו. אנחנו מעודכנים כל יום און ליין לאותו יום. בהתחלה הורידו כיסויים, הורידו תקופות ביטוח, והעלו מחירים.  דברים שמשתנים ממש כל יום. נקווה שהשינויים יהיו לטובה והכל יהיה בסדר. מה שחשוב מאוד לדעת שאנשים לא יעיזו לנסוע בלי ביטוח רפואי לארה"ב. לא לחינם חברות הביטוח חוששות, הן הפסידו בתקופת הקורונה מספרים שלא ייאמנו. אדם אחד שמאושפז בשל קורונה, אלו עלויות של מליון דולר. אף פעם לא כדאי לנסוע לחו"ל בלי ביטוח, ובטח שלא בעידן קורונה.

הסיבות שיש צפי לזינוק במחירי הביטוח לחו"ל, ומה יכול 'לצנן' את הזינוק הצפוי?

רייניץ: "כבר לפני עידן הקורונה, דובר על כך בכמה מדינות וגם בארה"ב, שלא יהיה ניתן להכנס למדינה ללא ביטוח רפואי. כעת יש דיבורים על כך, והקורונה תזרז את העניין הזה.

גפן: "ביטוחי הנסיעות התייקרו ויתייקרו שכן יום אשפוז לדוגמה בארה"ב עולה כ- 10.000 דולר ומישהו צריך לממן זאת – ואלו הם הנוסעים. נכון להיום חברות הביטוח מנצלות את המצב הזה "והטיסו" את מחירי הביטוח לשמים. לעניין "מה להוסיף לביטוח" זו דאגה משנית, שכן אני יודע שחברות הביטוח אכן דאגו לשדרג את הביטוח הקיים, כדי שיעמוד בתנאי המציאות החדשים – וכמובן שזה בא על חשבון עלות הביטוח.

"אנו ב"גפן בס"ד" שוקדים בעת האחרונה לבנות מודל לביטוחי נסיעות לחו"ל בהתאם למודל שבנינו בביטוחי הבריאות הקבוצתיים – שהוכיחו עצמם בצורה מדהימה.

"אנו עדיין בתוך אותו מו"מ עם חברות הביטוח ועם מבטחי משנה בחו"ל – וזה כולל גם "ביטוחי חיים קולקטיביים" – ובע"ה נעשה ונצליח".

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.