צבי סופר | יום י"ז סיון ה׳תש״פ 09.06.2020

שליח פיתח אפליקציה כדי לסייע לאנשים להיות 'נוכחים'

מוכר לכם? אתם משוחחים עם מישהו, והוא 'לא איתכם'? תשומת ליבו מופנית להודעות, מסרונים, או איתותים מהווטסאפ? • ובכן, יש פתרון: שליח חב"ד מקליבלנד, הרב יוסי מרוזוב, שהבחין בנוער 'מוסח' - פיתח אפליקציה סלולרית שתעזור לאנשים בכל הגילאים להשתיק את הטלפון שלהם כדי למקד את תשומת הלב לדברים החשובים
שליח פיתח אפליקציה כדי לסייע לאנשים להיות 'נוכחים'


שלוחי חב"ד ליובאוויטש חובשים כובעים רבים בבת אחת. בהתחשב בדימוי הזה, הרב יוסי מרוזוב מקליבלנד מלהטט בשלל תפקידים: מעגל הידידות ותמכי בית חב"ד, רב קהילה, חונך אישי, מורה לתורה ואב לשבעה.

יתר על כן, בשנתיים האחרונות התעמק בפיתוח אפליקציה בשם PresentModeTM כדי לשפר את הנוכחות שלו, ושל אחרים.

"הרבי", הוא אומר, "מודל לחיקוי להענקת נוכחות מלאה ותשומת לב לאנשים. כשאנשים נזכרים ביחידות פרטית שלהם עם הרבי, הם מספרים כיצד הרבי גרם להם להרגיש כל כך חשובים, שהם היו הדבר היחיד שהיה חשוב לרבי בעת היחידות".

הצורך האישי של השליח, עורר בו את השראה לפתח את האפליקציה עבור אחרים גם כן.

הרעיון פשוט דיו. כאשר האפליקציה פועלת, כל ההודעות מושהות למעט שיחות טלפון וכל ההודעות הנכנסות מקבלות תשובה אוטומטית המודיעה לשולח שהמשתמש נמצא עם אדם או עסוק במשימה אחרת, והם יכולים להתקשר אם מדובר במשהו דחוף.

ברגע שהמשתמש יוצא, האפליקציה מזרימה את כל ההתראות שהגיעו בעת שהיה עסוק.

הרב מרוזוב מסביר את כוחה של האפליקציה: "אם אתה עסוק, אין צורך להרחיק את הטלפון או לכבותו. זה איזון נפלא בין להיות נגיש ובכל זאת להיות נוכח באירועים משמעותיים  - ללא הסחות דעת.

זה נותן למשתמש שקט נפשי בכך שהאפליקציה מזכירה לו דברים חשובים, בעוד הוא מודיע לפונים שהם מקבלים עדיפות והוא לא מתעלם מהם.

מאיפה הגיע הרעיון?

הרב מרוזוב מספר כי הרעיון צץ במוחו בשבת, כשחזר עם ילדיו מבית הכנסת, הביתה. הוא הבחין כי תשומת הלב שלו מרוכזת בילדיו במאת האחוזים, וגם הם שיתפו פעולה ללא הסחות דעת כאלו או אחרות.

"ראיתי איך משהו יפה ושימושי כמו טלפון אישי מצמצם את היכולת של בני הנוער להיות נוכחים, בלי להיות כאן ובמבט אחר על המסך", הוא משתף.

הוא מודה כי השימוש באפליקציה דורש מאמץ ושינוי הרגלים בהתחלה. "זה בהחלט לא קל עבור אלו שמכורים לטלפון שלהם", הוא מסייג. "אבל זה כלי נהדר עבור כאלו שיש להם קצת כוח רצון לשמור על הזמינות ובכל זאת להיו מרוכזים במה שהם עושים ברגע נתון".

ויש לו גם נסיון אישי: "בבית הילדים שלי שמחים יותר מאז שהתחלתי להשתמש באפליקציה. הילדים מבקשים לשחק איתי וליצור איתי קשר בדרכים חדשות. חייהם וחיי הועשרו מעבר לדמיוני".

פרקטית, הוא מציע דרכים להתרגל ולתרגל: " מצא זמן ביום שבו אתה יכול להיות עקבי בעניין. משם זה יצמח ויהפוך את האופן שבו אתה ממקסם את הטלפון החכם שלך כך שהוא יהיה המשרת הטוב ביותר שלך", הוא מסכם.

כנסו לאפליקציה>>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.