מערכת COL | יום י"ז סיון ה׳תש״פ 09.06.2020

חשש כבד: 16 יישובים יישארו כ'מובלעות' בשטח עויין

כעת מתברר: לפי מתווה הנשיא טראמפ בתכנית ה-100 - ששה עשר ישובים יהודיים יהיו כמובלעות בתוך שטח המדינה הפלסטינית המוצעת. סגן השר מאיר פרוש נפגש עם נציגי היישובים ושמע מהם חשש וכאב מפני הצפוי
חשש כבד: 16 יישובים יישארו כ'מובלעות' בשטח עויין
סגן השר פרוש, לצד המפה המוצעת (באדיבות 'כיכר השבת')

כפי שפרסמנו אמש את מכתבו של מזכיר בי"ד רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי לראש הממשלה בנימין נתניהו, וגם במסגרת ראיון ברדיו, הזהיר הרב ירוסלבסקי מפני הסכנה שבהסכמה ל'תכנית המאה' שעלולה ליצור סכנה מוחשית, והגדיר אותה כ'פיקוח נפש". לצד זאת הבהיר הרב ירוסלבסקי כי לא מדובר בעניין פוליטי לצד זה או אחר, אלא עניין מהותי ועקרוני, לאור הוראות הברורות של הרבי בכל השנים.

ככל שמתקרב המועד שנקבע ליום בו יוכרז על מתן תוקף לתוכנית ה-100 של הנשיא טראמפ, מתפרסמים יותר ויותר פרטים מהתוכנית הכוללנית שהוצגה לפני כחצי שנה שבהם הובלטו שינויים מסויימים בתכנית.

מתחזקות השמועות שבתוכנית ה-100 של הנשיא טראמפ בו יימסר רובו של השטח ביהודה ושומרון להקמת מדינה פלשתינית, יישארו בשטח זה אלפי יהודים שיגורו ב-16 יישובים שייהפכו למובלעות, כאשר הכניסה והיציאה מהן יהיה בתוך השטח שמיועד למדינה הפלשתינית.

בפגישה שקיים אתמול סגן השר מאיר פרוש עם תושבים מיישובים אלו, הם הציגו בפניו את תחושותיהם הקשות מפני העתיד, בזאת שחייהם ייהפכו לבלתי נסבלים.

פרוש שהאזין לנתונים שתושבים אלה הציגו בפניו ואת כל מכלול ומרקם החיים שלהם, והביע סולידריות לחשש ולכאב שלהם מפני מימוש התכנית.

סגן שר החינוך מאיר פרוש: "מלבד הכאב העצום על ההכרזה של וויתור חלקי ארץ ישראל, כשהטילו סגר על שכונות חרדיות בתקופת פרוץ משבר קורונה, הזדעקנו ומחינו. אני מבין כעת היטב את אלפי התושבים במובלעות האלה שחוששים לעתידם ולגורלם. הם עלולים להרגיש פי כמה וכמה קשה וגרוע יותר, מאשר אותם השכונות החרדיות שהיו בסגר בתקופת הקורונה, והחשש לעתידכם וגורלכם במובלעות אלה, מובן בהחלט."

במבט ראשוני על המפה המדוברת, נראה כי היישובים חברון וקריית ארבע, עמנואל וביתר עילית, המזוהים בעיקר עם הציבור החרדי, אינן בשטח המבודד, לעומת יישובים המזוהים עם הציבור הדתי לאומי, שנותרים בתוך השטח הפלסטיני כ'מובלעות מבודדות': בסה"כ כאמור 16 יישובים. 

כמו כן, על פי המפה המצורפת, 'הציר הפתוח' היחיד מחברון וקרית ארבע, ללא מעבר בשטח פלסטיני עויין, ממשיך לכיוון 'צומת תרקומיא' ודרומה, ולא מאפשר גישה פתוחה לכיוון ירושלים כמו שקיים היום. עוד נקודה שיש לתת עליה את הדעת בתכנית.

ומה יעשו ביהדות התורה?

למעט סגן השר מאיר פרוש, עד לרגע זה לא יצא חבר כנסת מהסיעות החרדיות בפומבי נגד התכנית. מה שמדאיג בסיפור הזה, היא העובדה שהתוכנית ככל הנראה לא תובא לאישור חברי הכנסת.

על פי ההסכם הקואליציוני שנחתם בין 'כחול לבן לליכוד', ההסכם אינו מחייב את נתניהו להביא את הצעת החלת הריבונות לאישור הכנסת, ומאידך מאפשר לו לקדם בכנסת הצעה שלא קיבלה את אישור הממשלה.

 

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
מאיר פרוש!
י"ז סיון ה׳תש״פ
בתקופת הבחירות מלאו רחובות השכונות החבדיות בהכרזות שלך ושל מפלגת אגו"י כי לא תתנו יד לתוכנית שימסרו שטחים מארץ ישראל... כעת מגיע רגע האמת!
עכשיו, נראה האם באמת הבטחתם, או שהכל היה הונאת בחירות אחת גדולה.
הרב פרוש! בתור ידיד חב"ד אמיתי, אדם שדואג לעניני חב"ד מול כל הגורמים הרלונטיים בכנסת, כעת הוא זמנך לפעול בכלהתוקף מול תכנית מסוכנת כזו, שעלולה להביא למסירת שטחים ופיקוח נפש ממש...
צודק בהחלט...
י"ז סיון ה׳תש״פ
חייבים לפעול שדבר נוראי כל כך, נגד רצונו הק' של הרבי ונגד התורה הק' - לא ייצא לפועל!
ח ב " ד מ ת נ ג ד ת!!
מאאאאאאאאאוד מתנגדת
כ"ב סיון ה׳תש״פ
2.
ה ישמור ויציל!!
י"ז סיון ה׳תש״פ
3.
זה נגד דעתו הק' של הרבי!
י"ט סיון ה׳תש״פ
4.
תוכנית טרמפ
י"ט סיון ה׳תש״פ
לא צריך להיות סגן אלוף בצה''ל בשביל להבין שהמפה הזאת מסוכנת אפשר להכניס את שטח הסיפוח 10(!) פעמים בתוך גבולות המדינה הפלסטינית היל''ת ומי שאומר שממילא השטחים האלה(בפועל) נתונים בשליטה פלסטינית אז למה עושים כזה רעש גדול? מה משיבים לו? הפתגם הידוע אומר:''אין אדם הולך וחצי תאוותו בידו'' אז כך גם במקרה שלנו. נגיד שאכן הוא צודק והשטחים האלה אכן ביד הפלסטינים ח''ו אבל עדין כל עוד שהם לא ברשמי בעלים של השטח הזה אין להם לאיפה להתקדם כי כל המטרה שלהם זה לקחת את כל ארץ ישראל עוד הסכם ועוד הסכם ולראשונה הם יוגדרו כמדינה! אז ככה שלא משנה אם החמס והג'יהאד מפורקים מנשקם, יש להם צבא! עד כאן זה מי שרוצה את זה בשכל אבל דבר ראשון הרבי זעק נגד כל ההסכמים המסוכנים שכל מטרתם זה להביא על מגש של כסף חלקי אדמה מארץ ישראל לערבים! מלבד שזה כתוב גם בשולחן ערו
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.