מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תש״פ 08.06.2020

יומניו האישיים של מזכיר הרבי הריל"ג – במרכז ספר חדש לדמותו

ל-COL נודע: ספר חדש שעומד לראות אור בקרוב ירכז את כל מסכת חייו של מזכיר הרבי, הרה"ח ר' יהודה לייב גרונר ע"ה, שנלב"ע לפני חג הפסח האחרון • במרכז הספר: סדרת יומנים אישיים שכתב הריל"ג, כמעט מדי יום ביומו, במשך עשרות שנות עבודתו בקודש כמזכיר הרבי • מלאכת עריכת הספר וחיבורו הוטלה על הסופר החסידי בנימין ליפקין • לצדו עומד צוות של תחקירנים שמתמלל את היומנים, מראיין עשרות אנשים ומרכז את כל החומר הדוקומנטרי של עשרות שנות חייו ופועלו • הספר עומד לראות אור בקרוב 
יומניו האישיים של מזכיר הרבי הריל
"לא ימיש מתוך האוהל": המזכיר הריל"ג אצל הרבי, בפתח חדרו (צילום: JEM)

חודשים אחדים לאחר פטירתו של הרה"ח הר"ר יהודה לייב גרונר ע"ה, מזכירו של הרבי במשך עשרות שנים, החל מטרם קבלת הנשיאות ועד ג' תמוז תשנ"ד – ל-COL נודע כי בימים אלו עמלים על הוצאתו לאור של ספר מיוחד שירכז את כל מסכת חייו ופועלו במשך כל השנים. 

הספר מתבסס על חומר רב ובמרכזו – יומנים אישיים שכתב הריל"ג, כמעט מדי יום ביומו, תוך כדי עבודתו בקודש כמזכיר הרבי. רוב החומר המופיע ביומנים, שהיה ספון וחתום בארכיונו האישי של הריל"ג, טרם פורסם עד כה.

עוד נודע ל-COL כי עריכת הספר וחיבורו הוטלה על הסופר החסידי בנימין ליפקין, עורך "המבשר" ו"כי קרוב", שהוציא תחת ידיו שורה של ספרים בעולם החב"די ובכלל. ליפקין אישר את הדברים בשיחה עם COL ואמר: "כבר עתה מצוי בידינו חומר רב מאוד. על המדוכה יושבים, מאז מלאות השבעה לפטירת הריל"ג, לא פחות משלושה-עשר תחקירנים שמנהלים בצורה מיומנת ומקצועית ביותר את העבודה. המלאכה מתבצעת בו זמנית במישורים שונים ובע"ה בקרוב נוכל לברך על המוגמר". 

על תוכן הספר עצמו אומר בנימין ליפקין: "גולת הכותרת היא היומנים שהחלק הארי שלהם טרם פורסם עד כה. כמעט כל שורה ביומנים הללו, שנכתבו בשעת אמת, ביום התרחשותם או יום לאחר מכן, אך לא כזיכרונות מאוחרים, יש בה גילוי. מעבר לכך, יש השלמות רבות בדמות הררי דוקומנטים, סדרת ראיונות עם עשרות אישים ועוד. אי אפשר היה לגשת אל הכתיבה והעריכה ללא הסגל שהעמידה לרשותי משפחת גרונר שעמל בחריצות ובמרץ רב ובהתאם להנחיות מדוקדקות שלי. אין לי ספק שכשהספר יראה אור, הציבור החב"די יופתע ויתרגש מהחומרים המרגשים שיופיעו בו שעד כה לא היו ידועים כלל".

הספר יוצא לאור על ידי משפחת גרונר והוא אמור לראות אור בקרוב בע"ה.

ממשפחת גרונר נמסר ל-COL: "אחרי עשרות שנים שבהן כיהן כמזכיר הרבי, אך טבעי הוא שנרצה לזכות את כלל חסידי חב"ד, בתוככי כלל אחינו בני ישראל, בכל מה שידינו משגת מתוך כל אשר שמר ואצר בקודש פנימה במשך כל השנים. זו הגישה הידועה והקדושה של הרבי: לכתוב, להדפיס, להפיץ ולזכות את הרבים. בחרנו בר' בנימין ליפקין שקנה את שמו כביוגרף מומחה של הדור הזה ואנו מקווים כי חפץ ה' בידינו יצלח להוציא את הספר בקרוב ממש, לזכרו ולעילוי נשמתו ולתועלתם הרבה של כל ההולכים בדרך רבנו והדבקים באורחותיו".

במשפחת גרונר מבקשים: "כל מי שיש בידו סיפור, זיכרון או עדות אישית הקשורים באופן ישיר ומהותי עם הריל"ג – נא לא למנוע טוב מבעליו ולזכות את הרבים, באמצעות משלוח (בלה"ק, ביידיש או באנגלית) לדוא"ל: [email protected] או לטל' שמספרו: 054-5354462, עם הפרטים המזהים כדי שניתן יהיה ליצור קשר על מנת לאמת ולוודא שהדברים הובנו כהלכה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.