צבי סופר | יום ט"ז סיון ה׳תש״פ 08.06.2020

'משפחה צבעונית': סיפורם המדהים של השלוחים ממונטנה

בימים בהם צף המתח בין בני אדם ממוצא שונה וברקע המהומות בארה"ב, משפחת ברוק המדהימה ממונטנה,  מעניקה לכולנו שיעור מאלף ומשהו חשוב ללמוד ממנו
'משפחה צבעונית': סיפורם המדהים של השלוחים ממונטנה


הם אימצו חמישה ילדים משלל צבעי הקשת היפים של האנושות. זו משפחת הרב חיים וחוי ברוק וחמשת ילדיהם, שליחי חב"ד במונטנה ארה"ב. בשנת 2009, הם יצאו לשליחות, תכננו להקים משפחה ובית חב"ד ראשון במונטנה. אולם ככל שחלף הזמן, הילדים שכל כך ייחלו להם לא הגיעו. אובחנה אצלם עקרות. זה הכה אותם בתדהמה ובכאב. האופציה היתה לאמץ ילד, אולם החששות לא הרפו. 

וכאן חלה התפנית: בכל שנה נערך בניו יורק כינוס שליחי חב"ד מכל רחבי העולם. גם הרב ברוק נסע. נסיעה זו שינתה את חייהם. באחת הסדנאות ישב הרב ברוק יחד עם עוד אלפי שליחים שצפו בסרטון של הרבי מלובביץ' מדבר עם כמה נשים שהתמודדו עם בעיות פוריות ויעץ לחלקן לאמץ ילד.

הרב ברוק ראה בזה סימן משמים. הוא התקשר מיד לאישתו, סיפר לה את החוויה ואמר: "חשבנו על אימוץ מספיק זמן - הגיע הזמן לפעול". היא הסכימה מיד.

תחילה הם אימצו תינוקת וקראו לה בשם חיה. היא נולדה טרם זמנה והיו לה בעיות רפואיות חמורות, אולם הרב ברוק וחוי לא היססו. "הפכנו מזוג הסובל מעקרות להורים לתינוקת יפהפייה. לא שכחנו את אתגרי העקרות, אולם ברגע שהחזקנו בידינו את בתנו החדשה, הכאב נעלם".

בהמשך סובבו "מלמעלה" את הכל שלפתחם תגענה עוד ועוד ידיעות על ילדים שזקוקים לאימוץ בבית חם ואוהב. הם אימצו לחיקם עוד שלוש בנות.

שלוש שנים לאחר אימוץ הבנות, קיבלו בני הזוג ברוק טלפון נוסף: תינוק ממוצא אפרו-אמריקאי עומד להימסר לאימוץ. הזוג ברוק רצו לאמץ את התינוק, אך יחד עם זאת הם דנו באתגרים הפוטנציאליים הכרוכים בכך. "חוי תמכה ברעיון מיד", אומר הרב ברוק, "אבל אני דאגתי שילד שהוא גם יהודי וגם אפרו-אמריקאי, עלול להיתקל בגזענות מצד הקהילה היהודית וגם מחוצה לה, בקהילה הרחבה יותר והלא יהודית".

"לבסוף החלטנו שאם אלוקים שלח לנו תינוק יפהפה שזקוק לבית יהודי אוהב, מי אנחנו שנסרב?" באפריל 2013 הם קיבלו בזרועות פתוחות את בנם החמישי למשפחה. ותנחשו איך קוראים לו? יפה ניחשתם! מנדי, ע"ש הרבי מלובביץ'.

הרב ברוק מסכם: "כל שבוע, כשאנו מביטים במשפחתנו סביב שולחן השבת, אנו רואים את שלל צבעי הקשת היפים של החוויה האנושית. כל אחד במשפחה הזו הגיע מרקע שונה ועם חוויות שונות, ואנחנו מקבלים את כולם באופן מלא".
---
בימים בהם מתרחבות המהומות בין בני אדם ממוצא שונה, משפחת ברוק המדהימה מעניקה לכולנו שיעור מאלף: כל אחד מילדיהם שונה, ולכל אחד מהם נתיב ייחודי משלו, אך בסופו של דבר הם הצליחו להתחבר ולהפוך למשפחה. זה אפשרי. כי כולנו רקמה אנושית אחת.

כל כך הרבה יש לכולנו ללמוד מסיפורם של משפחת ברוק הנפלאה. כל כך הרבה.

 

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
אנשים טובים.
י"ט סיון ה׳תש״פ
משפחת ברוק אתם נפלאים, ומעוררי השראה. שתזכו לשנים רבות של אושר ושמחה ביחד עם המשפחה המדהימה שלכם, שיהיה לכם שפע ברוחניות ובגשמיות. ושתזכו להגיע עם משיח צדקנו למקדש בירושלים במהרה ממש.
אמן!
י"ט סיון ה׳תש״פ
אמן
כ"ג סיון ה׳תש״פ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.