מערכת COL | יום ט"ז סיון ה׳תש״פ 08.06.2020

מדוע הושמט קטע משיחת הרבי? • הרב שפירא חושף

בהקשר ליוזמת לימוד ליקוטי שיחות העולמי, הרב יהודה לייב (לייבל) שפירא שליח הרבי וראש ישיבת תומכי תמימים במיאמי ביץ', פלורידה, חושף סיפור מדהים: כשערך את השיחה של הרבי להגהה, הרבי השמיט חלק מהדברים משום אהבת ישראל העצומה שלו - גם ביחס ללוחמים נגדו: "וישרף הנייר ולא ייאמר עוד"
מדוע הושמט קטע משיחת הרבי? • הרב שפירא חושף

הרב יהודה לייב (לייבל) שפירא שליח הרבי וראש ישיבת תומכי תמימים במיאמי ביץ', פלורידה, חושף סיפור מדהים, כשערך שיחה של הרבי להגהה, והרבי השמיט חלק מהדברים משום אהבת ישראל העצומה שלו - גם ביחס ללוחמים נגדו: "וישרף הנייר ולא ייאמר עוד".

הדברים כפי שנרשמו בידי א' מאנ"ש:

הרב לייבל שפירא שהי' עדיין בין העורכים של הליקוטים באותו זמן, למרות שכבר עבר למיאמי להיות ראש ישיבה, והוא ערך שיחה זו.

מוכרח לראות השיחה בפנים, ולכן לא אאריך בהקדמה.

הרבי מסביר למה רש"י חייב לספר לנו אשר הרעימו עליו את כל העדה, כי קשה איך זה שמשה רבינו הצליח להציל את כל כלל ישראל חוץ מהמרגלים עצמם? והסיבה היא פשוט כי הרעימו עליו, על משה, לא סתם שחטאו כנגד הקב"ה אלא שחטאו כנגד משה, ולכן מכיוון שאין קטיגור נעשה סניגור, הי' יכול להציל רק את כלל ישראל, אבל לא את המרגלים שהרעימו עליו את כל העדה במיוחד.

וההוראה מתוכן השיחה כפי שהרבי אמר את זה כשלימד את הרש"י היתה, שכמות שמשה רבינו הציל את כלל ישראל מגזירת המרגלים ולפעול אצל הקב"ה סלחתי כדבריך, אבל לא יכול להציל את המרגלים מפאת אין קטיגור נעשה סניגור, כך נשיא הדור יכול להמשיך ברכה והצלחה לכל עם ישראל חוץ מאלה המנגדים עליו, כי אין קטיגור נעשה סניגור, וככה כתב כשהכין את הליקוט.

ובאותם שנים לפני עידן הפקסים והאימיילים, ובכלל אפילו לדבר בטלפונים לא היו דבר שגרתי מפאת העלות, לכן שלח בדואר את השיחה וחיכה שיקבל בדואר את הליקוט המוגה כשיצא לאור.

ולכן כשקיבל את השיחה המוגהת והסתכל בפנים, ראה את הסוף שפשוט אין לו קלעפ, זה נגמר באמצע משפט כהמשך לכל תוכן השיחה, וכתוב שההוראה היא שנשיא הדור ממשיך ברכה והצלחה לכל אנשי הדור, בלי הקטע חוץ מאלה המנגדים עליו.

ואז התקשר לועד להפצת שיחות ושאל מה קרה כאן הרי חסר קטע שלם?

ואז נענה כי הכניסו את זה לרבי והרבי הוציא עם איקס אחד גדולך על כל הקטע, וחשבו העורכים לתקן את הלשון כי אולי לא נכתב בשפה ברורה, ושוב קיבלו איקס אחד גדול, ואז שאלו את הרבי ברורות מה באמת הרבי רוצה כי לא זכו להבין?

ואז קבלו תשובה (אני כותב מזיכרון בלבד) "הרי זה היפך כל החסידישער אפלייג, וישרף הנייר ולא ייאמר עוד".

במילים פשוטות, אצל משה רבנו שייך דבר כזה שלא יוכל להציל את הרודפים אותו והחולקים עליו כי אין קטיגור נעשה סניגור, אבל אצל נשיא הדור זה לא שייך, הוא רק ממשיך ברכה והצלחה לכולם מבלי לחלק בין מנגד לאינו מנגד, אין אצלו דבר כמו קטיגור.

אהבת ישראל שאין כדוגמתה.

וכשדברתי עם ר' לייבל עד"ז (אני סיפרתי לו את הסיפור של ההגנה על ההורסים את מוסדות פעילים-יד לאחים משנאת ליובאוויטש בלבד, והרבי הגין עליהם והשווה אותם להכהן גדול) סיכמנו שזהו ההבדל בין משה הוא גואל ראשון (ולכן הי' אצלו האמירה שלא חמור אחד מהם נשאתי וכו') למשה הוא גואל אחרון (ואתם תלוקטו אחד אחד ממש).

השיחה (המדוברת) של הרבי - להורדה לחץ כאן

הרב לייבל שפירא מספר את הדברים. להאזנה:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.