מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תש״פ 04.06.2020

הרב בלוי יוצא בחריפות נגד הסיפוח: "ויתור נוסף של הימין"

סערת תכנית הסיפוח: הגה"ח הרב טוביה בלוי, מזקני רבני חב"ד בארץ הקודש ורב קהילת חב"ד בשכונת נווה יעקב בירושלים, יוצא במכתב חריף נגד 'תכנית טארמפ' והסיפוח, ומשווה את צהלת הימין כיום, לצהלה על החלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל ב-תש"ח • "הוכח ש"ימניות" שאינה מבוססת על נאמנות מוחלטת לשלמות התורה היא זו שמביאה לויתורים, בגלל "הישגים" כלשהם, ו"רע במיעוטו", ותכנית הסיפוח היא חלק מכך", כותב הרב בלוי    
הרב בלוי יוצא בחריפות נגד הסיפוח:
הגה"ח הרב טוביה בלוי

סערת תכנית הסיפוח: הגה"ח הרב טוביה בלוי, מזקני רבני חב"ד בארץ הקודש ורב קהילת חב"ד בשכונת נווה יעקב בירושלים, יוצא במכתב חריף נגד 'תכנית טארמפ' והסיפוח, ומשווה את צהלת הימין לצהלה על החלטת האו"ם על חלוקת ארץ ישראל ב-תש"ח:

כותב הרב בלוי: 
"ביום ה' אייר תש"ח הוקמה, על בסיס החלטת עצרת האו"ם, מדינת ישראל, ומאז נקבע יום זה "חג לאומי". הגדילו לעשות הציונים הדתיים בהכריזם על החלטה זו כ"אתחלתא דגאולה". עד היום מושמעת בבתי כנסת של הדתיים הלאומיים בכל שבת קודש תפילה לשלום המדינה, שהיא "ראשית צמיחת גאולתינו", תפילה שחוברה על ידי הסופר שי עגנון. 

"עובדת הויתור שבדבר על חלקי ארץ הקודש, ויתור מוצהר בגלוי, אינה מפריעה ולא הפריעה מעולם לאנשי הציונות על כל חלקיה."

"תכנית ה"סיפוח", על בסיס תכנית טראמפ, היא, למעשה, ויתור מוצהר על רוב חלקי יהודה ושומרון ומהווה המשך ויתורי הימין ב"קעמפ דויד", ממשיך וכותב הרב בלוי. 

"העמידה על שלימות הארץ ושלימות העם היא המשך ישיר ותוצאה בלתי נמנעת של עמידה על שלימות התורה. מובן ופשוט ש"ימניות" שאינה מבוססת על נאמנות מוחלטת לשלמות התורה היא זו שמביאה לויתורים, בגלל "הישגים" כלשהם, ו"רע במיעוטו", ותכנית הסיפוח היא חלק מכך.    

"השורות האמורות באות כדי להביא לבהירות בין אנ"ש, שיבחינו בין תכלת ל"קלא אילן", בין רעיון שלימות הארץ לבין סגידה אלילית לימין הפוליטי. 
אסתפק, לעת עתה, בשורות אלה, ותן לחכם ויחכם עוד."

צפו במכתבו המלא של הרב טוביה בלוי:     

 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.