מערכת COL | יום י"ב סיון ה׳תש״פ 04.06.2020

120 שנה לנישואין > לומדים תורת הרבי המבארת תורת אביו

"מאחלת לעצמי שאזכה לראות בהדפסת כתביו של בעלי" כתבה הרבנית ביומנה • חסידי חב"ד בארץ ובעולם ציינו אתמול 120 שנה לשמחת הנישואין של הורי הרבי, כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק והרבנית הצדקנית מרת חנה ע"ה שניאורסאהן • ביומן אישי ומרגש שנחשף לפני כמה שנים, הביעה הרבנית משאלת לב שכתביו של בעלה יודפסו ויופצו • בחייה לא זכתה לכך, אך לפני חמישים שנה בדיוק החל הרבי להדפיס את הכתבים, החידושים והאגרות, ומאז החל לבאר תורה עמוקה ונסתרת זו בכל התוועדות • לרגל הופעת סט הספרים החדש המרכז את כל ביאורי הרבי, ובקשר עם ציון 120 שנה לחתונה הגדולה, מציע 'ועד הנחות בלה"ק' הזדמנות מיוחדת לרכישת הסט המלא במחיר אפסי
 120 שנה לנישואין > לומדים תורת הרבי המבארת תורת אביו
הרה"צ המקובל ר' לוי יצחק והרבנית חנה

בעשור האחרון התגלו בהשגחה פרטית רשימותיה של הרבנית הצדקנית מרת חנה שניאורסאהן ע"ה, שיצאו לאור בתרגום לחמשה שפות (משפת המקור – אידיש בניב אוקראיני) על ידי חברי המערכת של מכון ההו"ל 'ועד הנחות בלה"ק' במסגרת 'קה"ת'. בין שאר החשיפות המרתקות והגילויים המרעישים על ימי ילדותו ונעוריו של הרבי, מסכת קורותיו וייסוריו של בעלה כ"ק הרה"ק הרב לוי יצחק נ"ע, נחשף גם לראשונה התאריך המדויק של יום הנישואין שלהם.

כך היא כותבת ביומנה האישי בתאריך י"א סיון ה'תשי"ב (נדפס בחוברת לד): "ציינתי את התאריך, אבל לא רשמתי דבר באותו יום. ביום זה מלאו חמישים ושתיים שנה לחתונתי. היה על ליבי דבר מה שגרם לי לרצות לכתוב משהו, אבל לא עשיתי זאת".

ושנה אחר כך, בי"א סיון ה'תשי"ג ציינה במחברת הזכרונות (נדפס בחוברת לה): "היום מלאו חמישים ושלוש שנה מחתונתנו. בתקופה זו עברו מאורעות רבים – הן בכלל, והן על כל אחד בנפרד .. זה עתה יצא מאת פניי בני, יאריך ימים. ביקורו מעניק לי חיות למשך המעת לעת, עד מחר אי"ה".

בהמשך הרשימה שם מציינת הרבנית את המעיק על ליבה: "עברו מספר שבועות. אינני חשה בטוב יותר, ואולי חלשה מעט יותר. ייתכן שאין זה אלא מצב רוח זמני השורה עלי, והוא ישתפר בעתיד. אני מאחלת לעצמי שאזכה לראות בהדפסת מכתביו של בעלי ז"ל הנמצאים בכתובים, כדי שייצא לאור משהו מתורתו של "מעיין הנובע" שכזה, שלא הפסיק לרגע מלחשוב בדברי תורה, ובמקום שלא היתה לו האפשרות להביע את מחשבותיו בדיבור – כתב אותן חלקים חלקים על גבי נייר. אין ספק שיש לי הזכות לקוות לכך לאחר כל מה שראיתי בחיי. איך שהוא, זהו דבר שהיה צריך להיעשות. אינני יכולה לסייע להביא זאת לידי פועל, אבל רצוני עז שהדבר יתבצע, ותקוותי שבסופו של דבר כך יהיה".

*

לפועל ממש, לא זכתה הרבנית הצדקנית לראות בהתגשמות משאלת לב זו בחייה, עד לפטירתה בשבת קודש ו' תשרי ה'תשכ"ה, אולם בשנים שאחר כך יצא הדבר אל הפועל. ביום ההילולא כ"ף מנחם אב ה'תשכ"ט, במלאות כ"ה שנה להסתלקות אביו, ציוה הרבי להתחיל לסדר לדפוס את חידושי תורתו, שנרשמו על גליונות ספרי הזוהר וספר התניא שאמו הרבנית הצדקנית הביאה אליו למקום גלותו.

כמעט שנה לאחר מכן, בראש חודש מנחם אב ה'תש"ל יצאו לאור הספרים הראשונים: "לקוטי לוי יצחק – הערות לספר התניא", ו"לקוטי לוי יצחק – הערות לספר הזוהר, בראשית"; בחג הפורים שנת 'כי תשא' ה'תשל"א, נדפס הספר "לקוטי לוי יצחק – הערות לספר הזוהר, שמות – דברים"; ביום ההילולא כ"ף מנחם אב שנת 'כי תשא' ה'תשל"א נדפס הספר "תורת לוי יצחק – חידושים וביאורים לש"ס משנה וגמרא"; ובערב ש"ק מברכים החודש מנחם אב ה'תשל"ב, נדפסו הספרים "לקוטי לוי יצחק – ליקוטים על פסוקי תנ"ך ומחז"ל, ו"לקוטי לוי יצחק – אגרות קודש".

באותה עת, לפני יובל שנים, החל הרבי לבאר בכל התוועדות קטע מתוך חידושי תורתו של אביו שהלכה ונדפסה. לפני כשלושים שנה החלו חברי מערכת מכון ההו"ל של תורת הרבי 'ועד הנחות בלה"ק' בפרויקט מיוחד של איסוף כל ביאורי הרבי על תורת אביו על סדר התורה, מיזם זה אף זכה לשם מיוחד "תורת מנחם – תפארת לוי יצחק" באישורו של הרבי, שלראשונה בהיסטוריה מאז עלה על כס הנשיאות התיר להדפיס ספר הנושא את שמו בגלוי.

בימים אלו, עם מלאות 120 שנה ליום הנישואין של הורי הרבי, הופיע הסט המלא הכולל חמשה כרכים גדושים בביאורי הרבי על תורת אביו, לפי סדר פרשיות התורה, תנ"ך ומאחז"ל, ספר הזוהר וספר התניא, ועוד. לרגל ההוצאה לאור, הם זמינים באופן חד פעמי לרכישה במחיר אפסי (30 דולר בלבד) בהזמנה באתר לה"ק – lahak.org/sale או בהזמנה טלפונית בחנות קה"ת בכפר חב"ד – 03.9606.018

עקב המצב ישנה אפשרות למשלוחים עד לדלת הבית ברחבי חמישים המדינות בארצות הברית, וברחבי ערי וישובי ארץ הקודש, או לחילופין ניתן לבחור את האופציה של איסוף בחנות קה"ת בכפר חב"ד ובמוקד החלוקה בקראון הייטס. כמו כן ייצאו משלוחים מרוכזים למושבות אנ"ש ברחבי העולם: מלבורן, סידני, טורונטו, מונטריאול, פאריז, לונדון.

מוגבל ל-10 סטים בהזמנה אחת – lahak.org/sale

 
 
 
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.