שלמה מן | יום י"א סיון ה׳תש״פ 03.06.2020

היכל פריידא: מרת לוין מכפ"ח הונצחה בבית התבשיל בצפת

עשרים שנה אחרי שבית התבשיל של 'כולל חב"ד' בצפת נקרא 'אשל בנימין' על שם איש החסד הנודע הרב בנימין לוין ע"ה מכפר חב"ד, הונצח אולם בית התבשיל על שם רעייתו מרת פריידא לוין ע"ה שנפטרה בחודש שבט האחרון • מנהל בית התבשיל הרב זאב קרומבי, מספר על פעילות בלתי פוסקת בבית התבשיל, למרות אתגרי הקורונה
היכל פריידא: מרת לוין מכפ
צילומים: כולל חב"ד

בימים האחרונים הונצח האולם של בית התבשיל 'אשל בנימין' שעל ידי 'כולל חב"ד' בעיר העתיקה בצפת, על שמה של האשה החשובה מרת פרידא לוין ע"ה מכפר חב"ד, שהלכה לעולמה בחודש שבט תש"פ. מרת לוין, היא אלמנתו של הרה"ח ר' בנימין לוין ז"ל שהלך לעולמו בשנת תשכ"ד, ועל שמו נקרא בית התבשיל 'אשל בנימין'.

מרת לוין, כבעלה איש החסד הנודע, עסקה במשך שנים בפעולות של נתינה, וזאת בין היתר במסגרת תפקידה אליו התמסרה, בעבודתה במטבח הישיבה המרכזית בכפר חב"ד, בו דאגה לכל מחסורם של התמימים. "מרת לוין זכתה להיות בחייה סמל ומופת של אשת חסד המטיבה לזולת, עסקה בגמילות חסדים מתוך אכפתיות, בתבונה, בכבוד ומתוך אהבת ישראל לבבית כלפי כל אדם", אומרים ב'כולל חב"ד'.

בית התבשיל של 'כולל חב"ד' משרת במשך שני עשורים מאות קשישים נזקקים וניצולי שואה בהענקת ארוחה חמה מידי יום ביומו. בית התבשיל המפורסם פועל שבעה ימים בשבוע ומחייה נפשות כפשוטו ממש.

לבית התבשיל סניף נוסף, הסמוך לישיבת 'צעירי השלוחים' בעיר, בו נארזים באופן קבוע מארזי אוכל, בשיתוף פעולה עם 'לקט ישראל', ומשוגרים לנזקקים בעיר.

הרב זאב קרומבי, המנהל במסירות את בית התבשיל, סיפר כי "מידי יום פוקדים את בית התבשיל קשישים נזקקים, המקבלים ארוחה חמה, זאת לצד משלוחים סדירים לניצולי שואה שלא יכולים לפקוד עם המקום בשל קשיי בריאות".

בשבועות האחרונים, הזמין ראש העיר צפת מר שוקי אוחנה את הרב קרומבי, לקבל תעודת הוקרה, עבור הפעילות של בית התבשיל בתקופה המאתגרת של הקורונה. "למרות הקשיים והמגבלות, בית התבשיל נשאר פתוח ופעל תחת ההנחיות", מספר הרב קרומבי, "עשינו הכול בכדי שהמקום שוקק החיים הזה, שמעניק חיים של ממש לקשישים נזקקים וניצולי שואה - ימשיך לפעול כרגיל. אם בדרך כלל המקום מארח את הבאים בשעריו, הרי שבתקופת הקורונה היה ניתן רק לקחת את האוכל, אולם לא עלה על דעתנו לרגע לסגור את המקום".

בית התבשיל בצפת שע"י כולל חב"ד, פועל גם בתחום נוסף, כפי שמספר הרב קרומבי. "יש לנו פרויקט סנדוויצ'ים, במסגרתו מידי יום אנחנו מחלקים מאות כריכים למנהלי מוסדות חינוך והם מעניקים אותם לילדים ממשפחות נזקקות, כשכל הפעילות הזו מתבצעת ברגישות הראויה בכדי לשמור על כבודם של הילדים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.