| יום י' סיון ה׳תש״פ 02.06.2020

ההוכחה הניצחת לכך ש"רבי לא מת" • מאת הרב זושא וולף

COL מגיש את שיעור הווידאו העשרים-וארבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי • והשבוע: שיעור לפרשת בהעלותך במעלת הענווה של משה רבינו, על פי ביאור נפלא בסיום מסכת סוטה "משמת רבי בטלה ענווה ויראת חטא", ודברי רב יוסף "לא תיתני ענווה דאיכא אנא"  
ההוכחה הניצחת לכך ש

COL מגיש את שיעור הווידאו העשרים-וארבע בסדרת השיעורים השבועית עם הרב זושא וולף, "חיים עם הרבי", המצטרף לפרוייקט ה"ליקוטי שיחות" העולמי  והשבוע: שיעור לפרשת בהעלותך במעלת הענווה של משה רבינו, על פי ביאור נפלא בסיום מסכת סוטה "משמת רבי בטלה ענווה ויראת חטא", ודברי רב יוסף "לא תיתני ענווה דאיכא אנא"

כיצד משה רבינו היה אכן "עניו מאוד מכל האדם", כאשר היו לו מעלות הנפלאות שלא היו לאיש מעולם?  כיצד האמוראים רב יוסף ורב נחמן חלקו על המשנה הקובעת "משמת רבי בטלה ענווה ויראת חטא", ואמרו שמעלות אלו לא בטלו?  מדוע כל אחד מהם דיבר רק במעלתו שלו ולא ציין את מעלתו של חברו?  האם מעלת הענווה מביאה למעלת יראת חטא, או להיפך?  וכיצד בכלל רב יוסף מכריז על עצמו שהוא ענו, הרי זה לכאורה הפך הענווה?  ההשוואה בין ענוותנותו של רב יוסף לענוותנותו של משה רבינו  ומה עומק ההגדרה של רב יוסף על עצמו "רב תבואות בכוח שור"?  האם התורה שאנו לומדים משנה את מציאותנו או לא?  מדוע רב נחמן חשש כל חייו שייכשל חלילה בגניבה ומה הוא עשה למנוע זאת?  שני עומקים נפלאים ומחודשים בגדרה של מידת הענווה  ומהי ההוכחה הניצחת לכך שאכן "רבי לא מת"?  מתוך השיעור השבועי ב"ליקוטי שיחות" לנשות כפר חב"ד  לעילוי נשמת השליח להנובר הרב בנימין וולף ז"ל  טעמו וראו

צפו
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שיעור ניפלא
י' סיון ה׳תש״פ
ישר כח! בימים טרופים אלו, מעלה טפח מעל למציאות. מים קרים על נפש עייפה. מסקנת השיעור מתבקשת ומרוממת מעל המים הזיידונים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.