מערכת COL | יום ט' סיון ה׳תש״פ 01.06.2020

בהשראת המכתב: נפתח בית הכנסת המחודש בנווה אחיעזר בני ברק

בית כנסת חב"ד ליובאוויטש המחודש בשכונת נוה-אחיעזר בבני ברק, נפתח לראשונה בחג השבועות לאחר שהורחב ונבנה מחדש מן המסד ועד הטפחות. מנהל בית חב"ד בעיר, השליח הרב קסטל: "סגירת מעגל היסטורית. שישים שנה בדיוק לאחר מכתב הרבי על פתיחת בית כנסת חב"ד הראשון בעיר - ניכנס אי"ה לראשונה לבית הכנסת המחודש בשכונתנו"
בהשראת המכתב: נפתח בית הכנסת המחודש בנווה אחיעזר בני ברק
בית הכנסת המחודש בשכונת נוה-אחיעזר בבני ברק

בית המדרש נסגר לפני כשמונה חודשים, במהלכם הוא הורחב ונבנה מחדש מן המסד ועד הטפחות ברוב פאר והדר, בזכות נדבת לבו של הרה"ח הרב אשר אלוני ממייסדי ומקימי בית הכנסת מתוך מסירה ונתינה בכל לבו ומאודו. 

בית כנסת חב"ד, השוכן סמוך לכניסה לעיר ובסמיכות לשיכון ויז'ניץ, משמש בד בבד כמקום משכן בית צעירי אגודת חב"ד בעיר, והוא תל תלפיות לתושבי הסביבה מכל החוגים והשדרות, לתפילה, ללימוד ולהתוועדות שבת אחים גם יחד. 

"בשבועות האחרונים הואצו העבודות במקום", מספר השליח מנהל בית חב"ד הרב מנחם מענדל קסטל. "בימים אלו מצאתי בהשגחה פרטית את מכתבו של הרבי אל הנהלת בית הכנסת חב"ד בבני ברק – הוא בית הכנסת חב"ד הראשון שנוסד בעיר לפני שישים שנה בדיוק, השוכן ברחוב הרב קוק. במכתבו מתאריך כ"א אייר תש"כ כותב הרבי אל הנהלת בית הכנסת שקיבל את התמונות שנשלחו לו מבנין בית הכנסת ות"ח על הקורת רוח שנגרם לו מזה. 

"הרבי מעודד את הנהלת בית הכנסת להוסיף כח ומרץ והשתדלות לסיים את הבנין ובהקדם האפשרי, 'ומה טוב שעד לחג השבועות זמן מתן תורתנו יתקדם הבנין באופן שאז יוכלו להתפלל בו'. בסוף המכתב הרבי חוזר ושונה את בקשתו: 'ואקוה לבשו"ט בחוזר, על הגישה לעבודה האמורה ובקצב – שכנ"ל ישאו בביהכ"נ זה רנה ותפלה בזמן מתן תורתנו, חג השבועות, יום הילולא של הבעש"ט ז"ל'.

מכתב הרבי מלפני 60 שנה בדיוק

 

"בעקבות הוראתו של הרבי", מספר הרב קסטל, "נפתח בית הכנסת חב"ד הראשון בעיר – בחג השבועות תש"כ – ואנ"ש התפללו בו את תפילות החג, אף על פי שבפועל לא היה במקום ריצוף מסודר". 

"מדובר בסגירת מעגל היסטורית. שישים שנה בדיוק לאחר מכן – בחג השבועות תש"פ – ניכנס אי"ה לראשונה לבית הכנסת המחודש בשכונתנו; ישאו בו רנה ותפלה בזמן מתן תורתנו, וכן ילמדו בו חסידות, ומאות ילדים ישמעו את עשרת הדברות בחצר בית הכנסת".

"כאן המקום להודות, בשם כל באי בית הכנסת, לידידנו היקר הרב אשר אלוני שנטל על שכמו את בנין בית הכנסת המחודש מתוך התמסרות בממונו ובגופו. כמו-כן יש להודות לשאר המתפללים שנשאו את נדבתם למען בנין הבית החדש, ובראשם הרה"ח ר' צבי רוזנפלד שבזכות פועלו ותושייתו הואצו העבודות בימים האחרונים לפני החג על מנת שנוכל להתפלל במקום בפועל". 

בחודשים הקרובים אי"ה תיערך חנוכת בית המדרש החדש ברוב פאר והדר.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מדהים
י' סיון ה׳תש״פ
חובה להביא את התמונות מלפני השיפוץ, בכדי שידעו להעריך מה הושקע פה! מדהים ממש.
כל הכבוד
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.