שלמה מן | יום ד' סיון ה׳תש״פ 27.05.2020

השנה בשבועות: 1,000 ערכות מזון בלבד יחולקו לעולים לכותל

מידי שנה מחלק 'כולל חב"ד' רבבות ערכות מזון לעולים לרגל בחג השבועות • השנה, עקב המגבלות, ולראשונה מאז מלחמת 'ששת הימים', הוכנו כאלף ערכות בלבד לזוכים בגורל • רב הכותל והמקומות הגדולים דאג אישית שמסורת החלוקה, בדרכו של נקדימון בן גוריון, תשמר • צפו בתיעוד מההכנות
השנה בשבועות: 1,000 ערכות מזון בלבד יחולקו לעולים לכותל

כאלף איש בלבד, שעלו בגורל, יוכלו השנה להתפלל בחג השבועות בכותל המערבי, וזאת עקב מגבלות הקורונה של משרד הבריאות.

גם השנה, חרף האתגרים, יחלק ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד' "סט קידוש" לכל החפץ בכך: יין קידוש לכל מניין, בקבוק שתיה אישי ומאפה אישי באריזה סגורה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

מסורת החלוקה הנפלאה הזו, שהחלה על ידי החלוץ נקדימון בן-גוריון בשעתו, שדאג להכנת בורות מים קרים משיבי נפש לכל עולי הרגל שנהרו אל בית המקדש - התאפשרה בזכות דאגתו האישית של רב הכותל והמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, שדאג אישית לטפל בחלוקה זו, למרות המגבלות.

ה'כולל', יצויין, הינו ארגון החסד היחידי שזוכה מידי שנה בזכות נפלאה זו.

אם בכל שנה מחלק ה'כולל' רבבות ערכות, הרי שהשנה מדובר בכאלף ערכות בלבד, לזוכים בגורל. בשעות האחרונות מסיימים ב'כולל' את אריזת הערכות, עבור עמך בית ישראל הגומעים ברגליהם את רחובות ירושלים בדרכם למקום הקודש והמקדש בעיצומו של חג השבועות.

במקביל, שלט ענק ומרהיב ייתלה בערב חג שבועות, ויכריז "קידושא רבא - שבועות תש"פ". החלוקה מתאפשרת גם השנה בסיוע של הקרן למורשת הכותל, קרן מרומים והחפצים בעילום שמם.

על כל אריזה, תחת לוגו 'בית התבשיל אשל ירושלים' המופעל על ידי ה'כולל', מודפסת קריאתו של הרבי: בנינו ערבים בעדינו - לאסוף את הילדים והטף לשמיעת עשרת הדברות בבית הכנסת בשעת קריאת התורה בחג השבועות. קריאה זו, על עשרות אלפי האריזות, הביאה את קריאת הרבי להמוני בית ישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.