מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תש״פ 27.05.2020

ישיבה קטנה בקרית גת: 'קפסולות', ואגף לירושלמים בביתר

קפסולות? לימוד במתכונת יומית למתגוררים בסביבה? בישיבה קטנה בקרית גת מצאו פתרון מקורי: 'ישיבה איזורית' לתלמידים הירושלמים שלומדים בישיבה, בעיר שלישית: ביתר עילית
ישיבה קטנה בקרית גת: 'קפסולות', ואגף לירושלמים בביתר
בחורי הישיבה קטנה בקרית גת - לומדים בבית הכנסת חב"ד ברחוב זוועהיל בביתר עילית. בצד ימין: המכתב שנשלח להורים

בישיבה הקטנה בקרית גת, לומדים מזה שבוע וחצי במתווה 'הקפסולות' עם שתי קבוצות, במתחמים נפרדים כפי הוראות משרד הבריאות המעודכנות. בחורים משיעור ג', ועוד בחורים המעוניינים בכך משיעורים א' וב'.

אמש קיבלו הורי התלמידים שמתגוררים בירושלים ולומדים בקרית גת, הודעה משמחת כי ילדיהם ילמדו במתכונת יומית - בביתר עילית, בבית הכנסת חב"ד המרווח ברחוב הרבי מזוועהיל.

התמימים הצעירים יזכו ל'סדר' חסידות יומי, תפילה, ארוחת בוקר ולאחר מכן שיעורים בעיונא עם ר"מ שיגיע מידי יום לביתר למסור את השיעור. בישיבה בקרית גת דואגים לבחורים 'הירושלמים' והם גם יזכו לארוחת צהריים משביעה.

הנהלת הישיבה מעדכנת כי מדובר בהסדר זמני, עד אשר יחזרו ללמוד בקמפוס הישיבה.

ומה קורה בישיבה הגדולה תות"ל בקרית גת?

בחורים שמתגוררים באיזור הקרוב, לומדים בשלב זה במתכונת יומית בזאל הישיבה, לפי הוראות הבריאות, וללא פנימייה. הבחורים שגרים במקומות רחוקים יותר, ממשיכים בשלב זה ללמוד באמצעות 'למידה מרחוק'. 

*

למרות ההקלות שפורסמו אמש, על פתיחת עסקים חנויות ומסעדות, אין התייחסות כלל לנושא הקלות לישיבות. כמו שדיווחנו כאן ב-COL, 'מתווה הקפסולות' אינו מתאים לישיבות בנות מאות תלמידים בתנאי פנימייה בשטח נתון, מה שמאלץ את ישיבות אלו לפעול במתכונת  לימוד יומית ללא חדר אוכל ופנימייה, ומותיר חלק גדול מהבחורים שלא גרים בטווח נסיעה סביר מהישיבה - בבית.

מי מחברי הכנסת, השרים או סגני השרים החרדים ירים את הכפפה ויפעל להקלות לא רק בחופי הים בריכות השחייה והמסעדות, אלא גם כלפי הישיבות הקדושות, ואלפי תלמידים ש'תקועים בבית' מזה שלושה חודשים, ושנת לימודים שלימה שאו-טו-טו מסתיימת?

COL  ימשיך לעקוב.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.