שלמה מן | יום ג' סיון ה׳תש״פ 26.05.2020

תוספת של 12.5 מיליון שקלים למיזם שבשיתוף 'כולל חב"ד'

בשורה גדולה ל-11,000 משפחות בכל רחבי הארץ: משרד העבודה והרווחה הגיע לסיכום עם משרד האוצר על תוספת תקציבית של 12.5 מיליון שקלים למימון מיזם הביטחון התזונתי, המשותף עם ארגון החסד 'כולל חב"ד', עד לסוף שנת התקציב הנוכחית
תוספת של 12.5 מיליון שקלים למיזם שבשיתוף 'כולל חב
מנהל 'כולל חב"ד' בארץ הרב מנדי בלוי ביום עיון לרכזי המיזם. צילום: כולל חב"ד

משרד העבודה והרווחה הגיע לסיכום עם משרד האוצר על תוספת תקציבית של 12.5 מיליון שקלים למימון מיזם הביטחון התזונתי עד לסוף שנת התקציב הנוכחית.

מיזם הלאומי לביטחון תזונתי, המופעל על ידי משרד העבודה והרווחה בשיתוף ארגון החסד הוותיק 'כולל חב"ד' (אשל ירושלים) ולקט ישראל, החל לפני קצת יותר משנתיים ובמסגרתו נהנות משפחות רבות, ובהם מהערים החרדיות, מכרטיס נטען לרכישת מזון, ביגוד ועוד, זאת לצד השתתפות בסדנאות מזון וכלכלה ייעודיות. המיזם זוכה להצלחה גדולה והוא מתפרש על פני עשרות רשויות ועלותו השנתית נאמדת בעשרות מליוני שקלים.

מכיוון שמדובר בפיילוט, ההשתתפות במימון המיזם מצד משרד הרווחה בעלות של כ-20 מיליון שקלים בשנה, לא נכלל בבסיס התקציב של משרד העבודה והרווחה ועל כן גם לא בתקציב ההמשכי. לפני מספר חודשים, הגיע המשרד להסכמה עם משרד האוצר על המשך קצוב של המיזם, ואתמול, בעקבות התערבות שר העבודה והרווחה החדש, איציק שמולי, הוסכם על מימון התכנית עד לסוף השנה.

השר שמולי אמר בהודעה לתקשורת: "המשפחות העניות הן האחרונות שצריכות לשלם את המחיר ואני שמח שהצלחנו להשיג את התקציב הנדרש להמשך מיזם קריטי זה עד לסוף השנה. במשך חודשים ארוכים המיזם התנדנד במצב של חוסר ודאות. לא ייתכן שילדים רעבים יחזיקו את הבטן בזמן שמחפשים בכל פעם מחדש מאיפה לגרד את התקציבים הנדרשים. עלינו לעגן את התקציב בבסיס כדי למנוע ממצב זה לחזור בשנית".

המיזם לביטחון תזונתי מאפשר ל-11,000 משפחות לרכוש מידי חודש פריטים מגוונים ברשתות השיווק השונות. מדובר במשפחות שנמצאות במצב של אי-ביטחון תזונתי חמור משפחות שהיו מדלגות על ארוחות עקב עוני או משפחות שבהן תזונה לקויה כתוצאה ממצב כלכלי. במסגרת התכנית, כאמור, זוכות המשפחות המשתתפות גם לסדנאות בנושא כלכלה נבונה ותזונה בריאה.

מהמחקר שמלווה את המיזם עולה כי 40% מהמשפחות המשתתפות במיזם הן משפחות חד הוריות, כמחציתן הן משפחות עובדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.