כתב COL בארה"ב | יום ג' סיון ה׳תש״פ 26.05.2020

קליפורניה: הקלות חדשות; הרבנים מפרסמים שורת סייגים

מדינת קליפורניה הכריזה אמש על הקלות חדשות המאפשרות פתיחה מחודשת של בתי הכנסת במדינה, מה שסולל את הדרך לקיום תפילות וקריאת התורה בבתי הכנסת בחג השבועות • רבני אנ"ש יוצאים במכתב ובו שורת סייגים כיצד לערוך תפילות וקריאת התורה בבתי הכנסת 
קליפורניה: הקלות חדשות; הרבנים מפרסמים שורת סייגים

 

בעקבות נאומו של טארמפ? מדינת קליפורניה הכריזה אמש על הקלות חדשות המאפשרות פתיחה מחודשת של בתי הכנסת במדינה, מה שסולל את הדרך לקיום תפילות וקריאת התורה בבתי הכנסת בחג השבועות.

ההנחיות החדשות קובעות כי בתי תפילה יכולים להיות פתוחים אך עליהם להגביל את כמות המשתתפים ל-25 אחוזים מהתפוסה המלאה, או עד 100 משתתפים, הנתון הנמוך מביניהם.

כמו כן, מומלץ לעטות מסיכות בסביבה של אנשים, יש לבדוק את חום הנכנסים, ויש להמנע משימוש בספרים של בתי התפילה. יש לחטא לעיתים קרובות את החפצים והמשטחים הציבוריים.

בעקבות ההוראות החדשות, רבני אנ"ש פרסמו שורת הנחיות עבור בתי חב"ד במדינה וקהילות אנ"ש: הרב ברוך קונין, הרב עזרא שוחט, הרב יוסף שוסטרמן, והרב שמעון רייצ'יק.

במכתבם מציינים הרבנים שורת סייגים ומזהירים מפני אי שמירת הכללים בחג, מה שעלול להביא לאיסור עתידי על קיום מניינים בימי חול ושבתות.

בין הסייגים שמציינים הרבנים:

חיטוי מראש של בית הכנסת, רישום מראש למניין, אחראי בית כנסת שינעל את בית הכנסת במקרה הצורך, חובת עטיית מסיכה, שילוט בכניסה, אי כניסה של נשאי תסמינים, בעלי סיכון או מעל גיל 65 להתייעץ עם רופא, אי הבאת מזון לבית הכנסת, עדיפות לקיום המניין מחוץ לכותלי בית הכנסת, או אוורור של החללים, ואי השתתפות של ילדים מתחת לגיל בר מצווה.

לגבי נוהל קריאת התורה ועשרת הדברות, קובעים הרבנים כללים ברורים: 

יש לגעת בספר התורה רק עם כפפות, העולה לתורה יברך ממקומו ולא יגש לבימה, או לחילופין בעל הקורא מתרחק כמטר וחצי ואז ניגש העולה לתורה ומברך את הברכות.

לגבי קריאת התורה לילדים, יש להורים לבצע רישום מראש. במניין יהיו רק עשרה מבוגרים בלבד, ויש למנות אחראי שישמור על כללי הבריאות והזהירות.

הרבנים מדגישים כי כולם יודעים עד כמה הרבי עודד שמיעת עשרת הדברות גם לילדים קטנים, אולם "קריאה זו תתאפשר רק אם תדעו שהדברים לא ייצאו משליטה ולא יצרו סכנה עבור אחרים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.