צביקה קעניג | יום ב' סיון ה׳תש״פ 25.05.2020

נס מהלך: הבחירה הגורלית של סוכן הנסיעות שהצילה את חייו

ר' שמואל קרביצקי, סוכן נסיעות מאנ"ש המתגורר בשכונת קראון הייטס, החלים בשרשרת ניסים פלאית מנגיף הקורונה, לאחר שנמצא מתאים לצריכת תרופה ניסיונית • בראיון מיוחד ל-COL הוא מגולל בפני הרצל קוסאשוילי את הנס האישי שלו: "פרצו לחדרי צוותי רפואה והציבו בפני שאלה גורלית: תרופה נסיונית שאושרה באותו יום, עם סיכון אפשרי לתפקוד הכבד, או סיכוי שלא לשרוד?" • חושף נתון מזעזע: רק 12 אחוזים מהמורדמים והמונשמים בניו יורק - שרדו. וגם: כיצד הבריחו לו אוכל כשר לבית הרפואה • הוא גם מדבר על התנודות בענף הנסיעות והתעופה • מהם הקריטריונים בהם אזרחים אמריקאים יכולים להגיע ולהיכנס לישראל גם כיום? האם כל אזרח ישראלי ששב ארצה מחוייב בבידוד של 14 ימים כחוק? ומה עם תלמידי התמימים בשנת הקבוצה?
נס מהלך: הבחירה הגורלית של סוכן הנסיעות שהצילה את חייו
שמואל קרביצקי בראיון (צילום מסך)

ר' שמואל קרביצקי מקראון הייטס מוכר זה עידן ועידנים לציבור אנ"ש כסוכן נסיעות. ר' שמואל מצוי בנבכי עולם התעופה, בעיקר בקו ארה"ב-ישראל כבקי ומיומן.

לפני כחודשיים חלה ר' שמואל במחלת הקורונה ואושפז בבית הרפואה NYU שבמנהטן, כשמצב הריאות שלו בכי רע. בסדרת שרשרת ניסים, נמצא ר' שמואל מתאים לתרופה ניסיונית שהצילה את חייו.

"הודיעו לי שבלילה ירדימו וינשימו אותי, לא ידעתי אם אזכה שוב לחבק את הנכדים שלי. בשעה שתיים בלילה פרצו לחדר צוותי רפואה עם חליפות הגנה והציבו בפני ברירה: תרופה נסיונית שאושרה ברגע האחרון, עם סיכונים אפשריים לכבד, או שאצטרך להתמודד עם מצבה מעל לראש?... לא היה לי הרבה זמן להתייעץ, וחתמתי". 

במהלך סיפורו האישי, הוא חושף נתון מזעזע: רק 12 אחוזים מהמורדמים והמנושמים בניו יורק - שרדו. לשם השוואה, בארץ שרדו כ-50 אחוזים, וב'מעייני הישועה' 90 אחוזים שרדו.

הוא גם חושף כיצד הרב אברהם לידר הבריח לו לבית הרפואה טבליות שוקולד מוסלקות באמצעות עלונים, כדי שלא ירעב.

בשיחה עם הרצל קוסאשוילי הוא משחזר ומגולל את המסלול הניסי של החלמתו מהקורונה, ועל הדרך מלבן מספר סוגיות בעולם התעופה העכשווי בצל מגיפת הקורונה.

מהם הקריטריונים בהם אזרחים אמריקאים יכולים להגיע ולהיכנס לישראל גם כיום? האם כל אזרח ישראלי ששב ארצה מחוייב בבידוד של 14 ימים כחוק? ומה עם תלמידי התמימים בשנת הקבוצה?

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.