מערכת COL | יום ב' סיון ה׳תש״פ 25.05.2020

המחווה המפעימה של ארגוני החסד בנחל'ה לגברת פייגי וולף

ארגוני החסד שפנו אליה בהצעה מרגשת מיד בסיום השבעה •  הארגון שהוקם בנחל'ה בשנותיו הראשונות • האוירה בה התחנך השליח הרב בני וולף ז"ל  •  ה-DNA של נחלה, ומה גורם לאוירה המיוחדת • המסר שהיא רוצה להעביר בנושא הבריאות • ומה הרגישה כששמעה על החלטתה של כלתה להישאר עם משפחתה ובעלה המנוח בהאנובר •  הגברת פייגי וולף, מנהלת ארגון 'ביקור חולים' שעקב הנסיבות לא ערך השנה את הדינר השנתי ומקיים בימים אלו קמפיין התרמה, מספרת בראיון בלעדי ל-COL
המחווה המפעימה של ארגוני החסד בנחל'ה לגברת פייגי וולף
הרה"ח ר' מני וולף שיחי', עם בנו בני וולף (השליח הרב בני וולף ע"ה מהנובר) אצל הרבי

החלטתה הדרמטית של השליחה שטערני וולף, שבעלה השליח הרב בני וולף ע"ה ייטמן בהנובר גרמניה במקום שליחותו, ושהיא תמשיך את השליחות עד ביאת משיח, עוררה גלי התרגשות והתפעמות בארץ ובעולם.

הורין של השליח ר' בני, מוכרים בקהילת אנ"ש בארה"ק, ובנחל'ה בפרט: הרה"ח ר' מני וולף הוא מנהל 'קה"ת' בכפר חב"ד, הוצאת הספרים של חב"ד ליובאוויטש. רעייתו, הגב' פייגא וולף, מוכרת היטב לתושבי ותושבות הנחל'ה מהעומדות בראש ארגון החסד 'ביקור חולים' שהוקם לפני 30 שנה, ומהווה דוגמא לרוח הסיוע והעזרה ההדדית המפעמת בנחל'ה מאז הקמתה.

בצעד של סולידריות, כלל ארגוני החסד בנחל'ה מיהרו לאחר ה'שבעה' לתמוך בארגון 'ביקור חולים' שבניהולה, ולסייע בכל אשר יידרש.

*

בראיון בלעדי למרכז התקשורת החב"די COL, הגב' פייגא וולף פותחת את סגור ליבה לאחר הטרגדיה הנוראה בפטירת בנה השליח, ומוצאת קווים מקבילים בין הקמת נחל'ה להמשך הפעילות בהנובר.

ארגון 'ביקור חולים' מציין בימים אלו 30 שנה להקמתו. מהן הפעולות המרכזיות של הארגון?

הגב' פייגא וולף: "העזרה הכי קריטית, חשובה במיוחד כשיש התמודדות רפואית במשפחה. אם לדוגמא האמא נמצאת בבית רפואה, מה קורה עם הילדים האחרים? בייבי סיטר צריכים, אוכל... הצורך לאוכל אף פעם לא מסתיים, ו-3 פעמים ביום.  אם יש צורך בתחום הזה, משתדלים לארגן מערך מסודר שתהיה להם ארוחה חמה.

"אחר כך, הצורך שזועק מהר מאוד - הוא נקיון הבית. אם האמא לא בבית או שכן נמצאת בבית אבל מתמודדת עם מטלות שלא היו לה קודם, אז כאן אנו מנסים לעזור. אחר כך יש עוד תחומים לפי הצורך, כל מקרה לגופו. אין לנו 'חבילה מוכנה' למשפחה. כל פנייה בודקים איפה הקושי ואיך אפשר לעזור לפי הצרכים שלהם.

איך הוקם הארגון?

"הארגון הוקם לפני 30 שנה ע"י נאווה מרום, תושבת השכונה, שהיתה אז אשה צעירה עם כמה ילדים קטנים ונולד לה תינוק עם בעיה בריאותית. זה דרש ממנה ומבעלה להיות זמן רב בבית רפואה ולהותיר ילדים קטנים בבית. לא היתה לה משפחה או ארגון שיעזרו לה, והיא החליטה שכשהיא תצא מהמצב הזה, היא תקים משהו שנשים אחרות לא תצטרכנה להתמודד, כמו שהיא התקשתה להתמודד עם המציאות הזאת. הארגון התחיל בהיקף קטן מאוד ועם הזמן גדל - יחד עם השכונה.

כיצד קיבלת את העובדה הלא מובנת מאליה שארגונים שונים בנחל'ה, החליטו לתת את כל כולם להצלחת הארגון שלך? 

"עד שהבנתי מה קורה פה, היתה לי התרגשות מאוד גדולה... איזה אנשים יש לנו פה, איזו נחל'ה יש פה, איזו אחדות יש כאן. פשוט אין מילים. שהקב"ה יראה את הדברים האלו וירעיף ברכות גדולות על נחל'ה ועל כל תושביה. סיפרתי לילדים שלי, אז אחת  הבנות שלי כתבה: "בנחל'ה יש אנשים טובים". מישהו במשפחה הגיב: "בנחל'ה יש 'מענטשען'".

ידוע שבני פעל וסייע בבית הרפואה בהאנובר. יש קשר לעובדה שגדל בבית של נתינה וחסד?

"הבית משפיע על הילדים. כל מה שאנחנו עושים הם רואים קולטים שומעים ועושים מזה משהו. בטוח שכל מה שנעשה יש לזה השפעה על הילד וכל אחד לוקח את זה למקום שהוא רואה לנכון.

איזה מסר את רוצה להעביר בקשר של ארגון החסד, ועל החשיבות לתרום במיוחד עכשיו בתקופה הקורונה כשכולם מבינים את חשיבות נושא הבריאות והתמודדות בעיתות משבר?

"כל אחד הרגיש את טעמה של אי הוודאות, תהיות, שינויים, איך מסתדרים. זה דומה למה שמשפחה חווה במהלך משבר בריאותי. נכפית עליהם מציאות של אי וודאות, והסימני שאלה מאוד גדולים. כשיש משענת, תמיכה אוזן קשבת תשומת לב, עזרה קטנה, במקום הנכון ובזמן הנכון, זה דבר מאוד גדול. זה המסר שלי לנשות הנחל'ה, טעמנו מעין הטעם הזה ואנחנו יכולים להרגיש מה עובר על משפחה כזאת, ויש לנו יותר הזדהות ויותר רצון לעזור.

הזכרת בדברייך את הייחודיות של נחל'ה. נא אמרי לנו עוד מספר מילים בעניין, על רקע ההתעוררות הגדולה של אנ"ש בעניין האחדות.

"כמו שיש תווי אופי והתנהלות במשפחה, אצל נכדים רואים משהו מסבא וסבתא. כאן בנחל'ה, הדור הראשון שהגיע ליישב את נחל'ה, התחיל במניין זוגות צעירים, התווספו עוד זוגות צעירים, והיו גם כמה עשרות משפחות עולים חדשים מגרוזיה. היום המשפחות הגרוזיניות לומדות ומדברות באותה השפה, אולם אז לא הבנו אחד את השפה של השני.

"הוקמה על בסיס של אחדות": אוירה משפחתית בנחל'ה

 

"שכונת נחל'ה הוקמה על בסיס של אחדות, המקימים הבינו: אנחנו פה בשביל לעזור לאחרים, בקליטה שלהם והתאקלמות שלהם בארץ. עזרנו בשמחות, בבריתות, בכל דבר, כמו משפחה אחת גדולה.  זה היה הבסיס של נחל'ה - נתינה ואחד בשביל השני. הקו הזה עבר מדור לדור, אחרי 50 שנה הדברים הללו נמשכו. 

"חלק גדול מהאווירה הזאת ניתן לזקוף לזכות הרב והרבנית"

"חלק גדול בזכות האווירה הזאת ניתן לזקוף לרב ולרבנית (ירוסלבסקי) שתמיד הבית שלהם היה פתוח לכולם, תמיד מדברים עם כולם בגובה העיניים. צריכים לשמוח שיש לנו רב ורבנית כאלו שמתווים את הדרך בעניין של אחדות ועזרה הדדית.

"בזכות הרב והרבנית": הרב ירוסלבסקי עם תלמידים

"הדור הראשון של הנחלה יצר 'גנים' של נחלה שזה עובר מדור לדור וגם החדשים שמצטרפים 'נדבקים' וממשיכים את האוירה הזו, ונחל'ה ממשיכה להיות חמה ותומכת כמו שהיתה בימי היווסדה.

כלתך, השליחה הגב' שטערני וולף החליטה בצעד מפעים ומעורר הדים, שבני ז"ל נשאר במקום שליחותו וייטמן בהנובר, והיא נשארת עם בני המשפחה להמשיך בשליחות. כיצד הרגשת אל מול ההחלטה הזאת?

הגב' פייגא וולף משחררת אנחה. "שטערני עצמה אומרת שלא היתה צריכה לשבת עם דף ועט, ולהתחיל לשקול לכאן ולכאן מה הפלוס והמינוס בכל דבר. זה היה דבר ברור מאליו שזה מה שהיא עושה. האמת? לא הופתעתי. הייתי מאוד מופתעת אם שטערני היתה אומרת שסוגרים את העסק והולכים הביתה. 

"מה שהיא עשתה זה מאוד אופייני לה, והיא לא משנה שום דבר מההתנהלות שלה במשך כל השנים שהיתה בשליחות, ומן הסתם לפני זה גם. 
היו להם המון אתגרים וקשיים בשליחות הזו בגרמניה. שטערני היא לא אחת שחוששת מהתמודדויות. היא מסתכלת לאתגרים בעיניים, וצולחת אותם. פשוט עושה מה שצריך. 

"אנחנו מאוד מאוד שלמים איתה. כולנו, כל המשפחה"

"כמובן האתגר הזה הוא האתגר האולטימטיבי עבור אשה. שה' לא יתן לאף אחד את האתגר הזה, את הנסיון הזה. אבל מכיוון שהוא נתן והיא חיילת במשימה, כמו שהיא עצמה אומרת, 'חייל לא עוזב את שדה הקרב', אנחנו מאוד מאוד שלמים, ואנחנו איתה, כולנו, כל המשפחה. 

"אני ובעלי, הבנות והבנים, החתנים והכלות. כולנו כל השנים אנחנו איתה כל אחד עזר לבני ולשטערני בשליחות שלהם, ממשיכים להיות לידה ולעזור בכל מה שאפשר".

*

בימים אלו נערך קמפיין ההתרמה למען הארגון בניהולה של הגברת וולף, ארגון 'ביקור חולים'. המארגנות מציעות 2 אופציות להשתתפות בתרומה המיוחדת:

תרומה במסלול מתנות ללא הגרלה: לחצו כאן>>>

הגרלות מיוחדות ותרומה חופשית לארגון 'ביקור חולים': לחצו כאן>>>

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.