שלמה מן | יום א' סיון ה׳תש״פ 24.05.2020

חרדית בת 19 ניצלה ממאסר באירלנד - בזכות שליח חב"ד

אחרי שמונה חודשים במעצר בית אצל שליח חב"ד בדבלין, צעירה מבית חרדי שנעצרה בשדה התעופה בדבלין בגין הברחת גת - שוחררה לביתה ותחגוג את חג השבועות בישראל  • עו"ד מרדכי ציבין: ביודעי את העובדות לאשורן לא תהיה זו הגזמה לומר כי הרב זלמן לענט הוא הגורם המכריע לתוצאה החיובית
חרדית בת 19 ניצלה ממאסר באירלנד - בזכות שליח חב

צעירה ישראלית מבית חרדי ניצלה ממאסר באירלנד, זאת לאחר שהשופט השתכנע כי לא הבינה את חומרת ניסיון הברחת גת למדינה - מאחר שבישראל הגת הוא חוקי.

לפי דיווח ב'בחדרי חרדים', הצעירה הישראלית שנתפסה הביאה איתה גת בשווי של 20,000 אירו  לפני 8 חודשים, אך לאחר מעצר בית ממושך אצל  הרב זלמן לענט, שליח חב"ד בדבלין, היא שוחררה לארץ.

הדיון על שיחרורה נערך בבית המשפט הפלילי בדבלין, שם השופט השתכנע כי בת ה-19 שנעצרה לאחר שהגיעה מטיסה מפינלנד, היתה תמימה ולא ידעה כי היא נפלה קורבן למבריחים שהשתמשו בה.

הצעירה, במקור מתל אביב, הודתה כי נחתה עם הגת ​​בשדה התעופה של דבלין ב-10 בספטמבר 2019. אך לטענתה היא לא ידעה שהדבר אסור.

הצעירה נעצרה יחד עם צעירה חרדית נוספת, ושתי הבנות שוחררו למעצר בית אצל השליח, אשר חתם עליהן ערבות.  הצעירה השניה שנעצרה, היתה מתחת לגיל 18 בזמן מעצרה, ולכן שוחררה לאחר תקופה קצרה.

הצעירה הישראלית ששוחררה כעת ממעצר הבית בדרכה לישראל סיפרה ל'בחדרי חרדים' על הנס הגדול: "אני עוד שלושה ימים טסה לארץ, היה לי נס גדול, אני נעצרתי עם עוד בנות ממדינות אחרות, והן נשארו בכלא כל תקופת הדיונים בבית המשפט, אני לעומת זאת שוחררתי למעצר בית אצל הקהילה החרדית בדבלין, אני כל כך מודה להם".

היא הוסיפה: "אני אומרת לכל מי שקורא את הדברים, אל תקחו כלום מאף אחד, הקהילות היהודיות באירופה לא יעזרו לכם, גם בתי חב"ד לא יעזרו לאף אחד, אל תקחו סיכון, יכולתי לקבל עשר שנות מאסר, היה לי נס גדול, אבן ירדה לי מהלב".

עו"ד מרדכי ציבין, בעל קשרים נרחבים ברחבי העולם מהם בלתי שגרתיים, המטפל בחו"ל באסירים ישראלים וערבים ממדינות אויב, ואשר טיפל בפרשה בהתנדבות, אומר. "ביודעי את העובדות לאשורן לא תהיה זו הגזמה לומר כי הרב זלמן לענט הוא הגורם המכריע לתוצאה החיובית, כמו גם מי שנשא בכל ההוצאות הישירות והעקיפות של הפרשה".

יצוין, כי הרב לענט יחד עם עו"ד ציבין, הרב החיד"ו וייס מאנטוורפן והעסקן אהרון נזרי מלונדון, עסקו בעבר בשחרור הקטינה שנתפסה יחד עם זו ששוחררה כעת.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.