מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ה 29.06.2005

ערוץ 10 על הפגישה עם שרון

כלי-תקשורת רבים בישראל סיקרו את הפגישה של רבני חב"ד עם ראש-הממשלה אריאל שרון. במהדורה המרכזית של חדשות 10 עם יעקב אילון, גם מובא כתבה על הפגישה. במהלך הכתבה מרואיין הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות שהשתתף בפגישה. הרב גלוכובסקי הבהיר את עמדת חב"ד הנחרצת לגבי ה'התנתקות'.עוד בנושא: ב'כתבה מלאה'לצפיה: לחצו כאן 
ערוץ 10 על הפגישה  עם שרון
מתוך אתר nfc:

"לאף אחד במדינה אין זכות לחסום את צירי התנועה או לחבל במתקני ציבור. יש כאן קבוצה קטנה של קיצונים שמנסה לכפות את רצונה על עם שלם". כך התריע ראש הממשלה, אריאל שרון, במהלך פגישה שנערכה בשעות הצהריים (יום ג', 28.6.05) עם משלחת ראשי חב"ד. מלשכת שרון נמסר, כי הפגישה התקיימה באווירה טובה.

המשלחת כללה את הרב יהודה לייב גרונר, שהיה מזכירו של האדמו"ר מליובאוויטש; הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, ראש בית הדין של רבני חב"ד בישראל; הרב מנחם גלוכובסקי, סגנו של ראש אב בית הדין; הרב שמעון אליטוב, רבה של המועצה האזורית מטה בנימין; הרב יוסף יצחק אהרונוב, ראש צעירי אגודת חב"ד ואגודת חסידי חב"ד; מנחם ברוד, דובר חב"ד; לוי דרעי, חבר הנהלת צעירי חב"ד.

שרון אמר לרבנים, כי אם לא תהיה אחדות בין היהודים, ואם ימשך המצב בו יש שנאות, הסתות, איומים ותקיפות כלפי כוחות הביטחון, המדינה לא תוכל להתקיים. "אתם חייבים להשמיע את קולכם גם אם זה לא קל וזה לא נוח לכם כי זה מצב מסוכן", אמר.

הרב גרונר אמר: "באנו לכאן כדי להזכיר
את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל


במהלך הפגישה, פתח מזכירו של הרבי מליובאוויטש בסיפורים על פגישותיו של ראש הממשלה עם האדמו"ר ועל הקשר החם שהיה ביניהם.

נציגי חב"ד הודיעו לשרון, כי הם מתנגדים נחרצות לתוכנית ההינתקות, וזאת לאור העובדה שהרבי התנגד לוויתור על אף שעל מחלקי ארץ ישראל. הרב גרונר אמר: "באנו לכאן כדי להזכיר לראש הממשלה את דברי הרב שאסור לוותר על אף שעל, אבל גם חשוב לשמור על החוק". לדבריו, צריך למחות נגד התוכנית אבל הכל חייב להיעשות על-פי חוק.

דובר חב"ד, מנחם ברוד, אמר לשרון: "אין לנו את הניסיון והידע שלך, אבל יש לנו רבי, שאנו בטוחים שהוא צודק. לכן הציבור שלנו כל כך כואב ותוסס. קשה לנו לשלוט בסערה בתוך חב"ד, אבל אנו אומרים שאנו נגד אלימות ונגד ההסתה".

חשוב לי להסביר לכם שההסתה, השנאה
שמתפתחת והאיומים מביאים לסכנה גדולה


במהלך הפגישה סקר שרון בפני ראשי חב"ד את יתרונותיה של תוכנית ההינתקות, את הנסיבות שהובילו אותו ליזום אותה, ועל החשיבות שהוא רואה במפעל ההתיישבות. הוא ציין, כי הוא יודע שאנשי חב"ד מתנגדים לתוכנית ואין בכוונתו לנסות ולשכנע אותם. "חשוב לי להסביר לכם שההסתה, השנאה שמתפתחת והאיומים מביאים לסכנה גדולה. המצב הזה, אותו ראינו אפילו הבוקר כלפי הרמטכ"ל דן חלוץ, הוא מסוכן מאין כמוהו", אמר. שרון התייחס גם לתופעת הסרבנות ואמר כי זוהי תופעה חמורה ביותר.

הוא הוסיף, כי התמונות והכתבות על הפעילויות של אנשי חב"ד גרמו לחב"ד נזק גדול וכתוצאה מכך נגרם גם נזק גדול ליהדות: "הציבור אינו מבין את ההבדל בין הפלגים השונים".

ראש הממשלה הוסיף, כי נושא האלימות כלפי כוחות הביטחון לא יימשך: "לא נרשה שירימו יד על חייל, שוטר או איש ביטחון. אם המדינה הזו רוצה להמשיך ולהתקיים כמדינה דמוקרטית היא צריכה למנוע זאת בכוח רב. לא יתכן שאנשי כך יתקפו שוטרים וחיילים".

שרון: הגעתי למסקנה שזה חשוב מאוד לישראל

ראש הממשלה אמר עוד כי הוא מבין את הקושי והכאב. "גם לי זו ההחלטה קשה וכואבת, אולי הכי קשה וכואבת אי פעם. אבל הגעתי למסקנה שזה חשוב מאוד לישראל. התוכנית הובאה לממשלה ולכנסת ועברה ברוב גדול. נכון שזה קשה וכואב, אבל מדינת ישראל החליטה - עוזבים את עזה. וגם אם זה קשה זה יבוצע. התוכנית תבוצע כי היא הדבר הנכון למדינת ישראל", ציין בפני הרבנים.

גם המחאה החריפה ביותר צריכה להיעשות ללא הסתה

הרב שמעון אליטוב אמר, כי חסידי חב"ד פועלים ברוח טובה. "אסור לחשוד בנו באלימות. גם המחאה החריפה ביותר צריכה להיעשות ללא הסתה וללא קריאות קשות. זו לא דרכה של חב"ד", ציין.

הרב גלוכובסקי אמר: "אנחנו יודעים שאתה חושב שזה לטובת עם ישראל, אבל כידידים וכמו בני משפחה אנו מזכירים לך את מה שהרבי אמר". הרב אליטוב סיכם: "נפגשת עם הרב הרבה פעמים ואתה כמו חלק מהמשפחה שלנו. גם בתוך המשפחה יש ויכוחים אבל זה לא שולל את הידידות וההערכה. אנו אומרים לך: חב"ד הרשמית נגד כל המילים הקשות והתעמולה הגורפת ואת זה פרסמנו גם בעיתון".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.