מערכת COL | יום כ"ב סיון ה׳תשס״ה 29.06.2005

"הבית הלאומי" מתכנן לשבש את התנועה ברחבי הארץ

המחאה עולה דרגה: היום (רביעי) מתכננים אלפי אזרחים לחסום כבישים וצמתים ברחבי הארץ, כאשר את הארגון נוטל על עצמו ארגון "הבית הלאומי". המשטרה, אשר למדה את לקחי העבר מניסוי הכלים הקודם, תזרים כוחות רבים, בכדי לנסות לצמצם במידת האפשר את השיבושים בכבישי הארץ.חסידי חב"ד, האמונים על דברי הרבי, יביעו את מחאתם בדרך אשר הטווה בית-דין רבני חב"ד בארץ-הקודש. כזכור, רק לפני ימים ספורים הוציא הרב יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד מכתב, בו הוא כותב שמותר להפגין, אך בשום אופן לא לחסום כבישים. בתמונה: ילדים מכפר-חב"ד מפגינים ומביעים מחאה בכביש מספר 1 נגד ה'הינתקות' ביום שני, השבוע.  תמונות נוספות בכתבה מלאה.
צילום: בנצי קטן
במשטרה מודים: לא נוכל למנוע את החסימות


פעילי ימין, בניצוחם של ראשי "הבית הלאומי", מבטיחים לעצור את הכבישים ב-17:00. במשטרה נערכים, אך יודעים שזה לא יספיק. "נפעל בנחישות ונפנה את הצירים במהירות", מבטיח מפקד מחוז תל-אביב. המפכ"ל מבקש מהנהגים: סבלנות

המשטרה בכוננות שיא לקראת "יום החסימות הגדול", שנדחה בשבוע בשל אסון הרכבת. פעילי ימין, המתנגדים לתוכנית ההתנתקות, מבטיחים כי אחר הצהריים (יום ד') בשעה 17:00 המדינה תעמוד - עם חסימות בצמתים מרכזיים.

ואלה הם כמה מהכבישים והצמתים המרכזיים, שעתידים להיחסם, לפי הערכות גורמי האכיפה: צפון רעננה, כביש גהה, באיילון - המחלפים גלילות, רוקח וקיבוץ גלויות, כפר חב"ד, בני-ברק, הכניסה לירושלים, צומת קסטינה, הכניסה לבאר-שבע וערד. אשר לצפון הארץ, אין עדיין הערכות.


נפעל בנחישות נגד פורעי חוק, המסכנים את שלום המשתמשים בדרך וגורמים לשיבוש מהלך החיים התקין", אמרו במשטרה, והזכירו כי "חלק ניכר מחוסמי הצמתים הם קטינים, ועל הוריהם מוטלת האחריות להשלכות החמורות ולנזקים העלולים להיגרם לילדיהם, באם ייעצרו וייפתחו נגדם תיקים".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, התייחס אתמול לחסימת הכבישים הצפויה, והשווה אותה לפעולת המחאה השקטה יותר שארגנה מועצת יש"ע. "אתמול נערך אירוע שבו אנשים שמרו על הסדר הציבורי, אנו יודעים על כוונה של 'הבית הלאומי' לבצע את 'אם כל החסימות'. משטרת ישראל לא תאפשר הפרה בוטה של החוק. נערכנו במירב הכוחות, אבל הציבור צריך להיות סבלני, כי באמת ייתכן שיהיו חסימות". הוא הבטיח: "השוטרים יתפרסו בפריסה מוקדמת, נאכוף את החוק ונטפל בנחישות בחוסמי הכבישים".

ניצב דוד צור, מפקד מחוז תל-אביב, אמר: "לא ניתן יהיה למנוע את חסימות הכבישים, אולם אנו לא נאפשר לחסום את הכבישים לזמן רב. נטפל בחוסמים בנחישות ונעשה הכל כדי לפתוח את הצירים במהירות".

בחסימת הכבישים האחרונה שהיתה ברחבי הארץ נתקעו נהגים רבים בשעת השיא. עשרות פעילים, רובם נערים, נעצרו והוגשו נגד חלקם כתבי אישום. כמה מהעצורים סירבו להזדהות במעצר. בכלא מעשיהו נשארו מספר בנות במשך יותר מחודש, עד שהושגה פשרה בעניינן. אביה של אחת מהן, שהפרה את התנאים ולא התייצבה במשטרה, בילה לילה במעצר עם שני ילדיו, בני 3 ו-5.

במועצת יש"ע מתנגדים לחסימות הצירים. הערב הם ייפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בלשכתו בירושלים. בכוונתם להציג דוגמאות ל"התנהלות המקוממת" של גורמי אכיפת החוק נגד מתנגדי ההתנתקות.



YNET
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
בנצי!
כ"ב סיון ה׳תשס״ה
תמונות יפות!ומצחיקות!!!!!
המשך כך....
2.
מענדי דן התותח!
כ"ב סיון ה׳תשס״ה
כל הכבוד!תמשיכו כך אבל רק בדרך הנכונה.
3.
שמוליק אוירכמן
כ"ב סיון ה׳תשס״ה
כל הכבוד!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.