כתב COL בארה"ב | יום כ"ח אייר ה׳תש״פ 22.05.2020

בקראון הייטס מתקשים להכריע בסוגיית פתיחת בתי הכנסת

לאחר שפורסמו הקלות המתירות בניו יורק התקהלויות של עד עשרה אנשים, מתקשים בקראון הייטס להגיע להכרעה ברורה כיצד לנהוג בפתיחת בתי הכנסת • אחד הגבאים בשכונה: "לא רואה איך זה הולך לעבוד, עם  מניין מדוייק של 10 אנשים. זה גם אומר שנשים לא תוכלנה להשתתף בתפילות. איך אפשר לומר להן שתפילה היא רק עבור הגברים?"
בקראון הייטס מתקשים להכריע בסוגיית פתיחת בתי הכנסת
'פתח לנו שער': תפילת חצרות בקראון הייטס (אילוסטרציה)


מושל ניו יורק הכריז על הקלות ב'הרחקה חברתית', והיתר להתקהלות של עד עשרה אנשים, מה שעודד את בתי הכנסת בניו יורק ובקראון הייטס, לפתוח מחדש את בתי הכנסת ולהפעיל מניינים מצומצמים ומדוייקים בהתאם להנחיות.

כפי שפרסמנו, בד"צ קראון הייטס בראשות הרבנים אזדבא וברוין פרסמו מכתב ובו הם קובעים כי יש לציית להוראות משרד הבריאות וכי התערבות הרבנים תהיה אך ורק בנוגע לשאלות הנוגעות להלכה.

למעשה, בתי כנסת ספורים החליטו לפתוח בשבת מניינים מדויקים של 10 איש, כאשר שאר המתפללים ייאלצו להתפלל מחוץ לבית הכנסת. לדוגמא, בית הכנסת 'בית גימפל', ובית הכנסת 'רעים אהובים'.  מרבית גבאי בתי הכנסת, מעדיפים שלא לפתוח כלל את בתי הכנסת עד שיגיעו הוראות מקלות יותר, בהמשך.

הרב קלמן וינפלד, גבאי בית הכנסת 'בית לוי יצחק' בקראון הייטס, אמר אמש ל-COLLIVE: "אני לא רואה איך יתכן שבית הכנסת שלנו ייפתח בהגבלות של 10 אנשים בלבד".

"אני לא רואה איך אפשר לפתוח במצב כזה, כי זה אומר שנשים לא תוכלנה להשתתף בתפילות (בעזרת הנשים). הן חלק מהתפילות, חלק מהקידושים, והן מצפות לתפילה בשבת. איך אפשר לומר להן שתפילה היא רק עבור הגברים?" הוא מקשה.

הרב וינפלד מציין סיבה נוספת מדוע לא לפתוח: "אם יש לך 10 גברים, אפילו אם אחד יוצא לרגע מבית הכנסת, אין לך מניין. אני חושב שזה פשוט לא מעשי, האנשים שקבעו את הכללים לא דיברו עם האנשים בשטח לשמוע מה יש להם לומר על זה".

לגבי חג השבועות, מתקשה הרב וינפלד לומר כיצד הם נערכים. "צריך לאפשר בכל פעם רק ל10 אנשים להכנס בסבבים, וכל זה תוך שמירה על מרחק תקין, כאשר הנשים מגיעות עם עגלות תינוקות. עדיין לא גובשה תכנית קונקרטית."

במאמץ להגיע לפתרון, רבנים וגבאים מקראון הייטס יפגשו ב'זום' יחד עם הרב יוסף ברוין, רופא הקהילה ד"ר רוזן ומנהל המרפאה, שם ידונו על הערכות אפשרית לחג השבועות.

ממשרדו של ראש עיריית ניו יורק נמסר כי התקנות החדשות טרם הושלמו, וכי הן כפופות לצו חדש שיוציא המושל אנדרו קואומו בימים הקרובים.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.