אלישיב הכהן קפלון | יום כ"ח אייר ה׳תש״פ 22.05.2020

עידן קורונה אולי כבר מאחורינו, אבל לנו "אסור לחזור לשגרה"

 בעקבות האסונות במשפחת אנ"ש לאחרונה: הרב אלישיב הכהן קפלון, משפיע בישיבת 'תומכי תמימים' גדולה בקריית גת, עם מאמר מיוחד לגולשי COL • "הקב"ה חפץ מאיזו סיבה שתהיה לחלץ את היהודים מהשגרה הלא ברוכה של השנים האחרונים, כאשר אנשים טבעו בים הגלות הפנימית. והזעזוע הזה קרה על ידי הקורונה ועל ידי אירועים אחרים שקרו בזמן זה ואינם קשורים כלל לקורונה"
עידן קורונה אולי כבר מאחורינו, אבל לנו
ר' מרדכי כהן שנפטר היום

עודני תחת הרושם המדכא של פטירת האברך ר' מוטי כהן ע"ה מכפר חב"ד לפני כמה שעות, לאחר שנפגע בתאונה ר"ל סמוך לכפר. לפני שבוע התבשרנו על פטירתה של הגב' צוקר ע"ה, לאחר שנים של סבל, בהותירה בעל שבור ושמונה יתומים.

הצד השווה בין שני האירועים הנוראים הללו הוא ששניהם אינם קשורים בשום דרך לקורונה. ושניהם קרו בעת שמנסים לחזור לשגרה. ושניהם מוכיחים שאין מה לחזור לשגרה!

לא לשגרה הזאת התפללנו; כאלה אירעו גם קודם, והעולם כולו לא היטלטל בעוצמה כזאת שלא היתה שנים רבות רק כדי שנוכל לחזור לשגרה שאין אנו חפצים בה. לא נחזור עוד לשגרה! זוהי גם תפלה, אבל בעיקר המציאות שנדרשת מאתנו, כאשר בורא העולם טלטל את העולם כולו, ועדיין מטלטל חלקים נרחבים, כדי שנחשוב מדוע זה קרה.

מה צריך לחשוב? הלא אין בנו נביאים שיאמרו לנו במפורש מהי הכוונה בכל זה?! אבל קיבלנו בעבר שיחות קודש ארוכות וברורות, שאת חלקן לא כדאי אפילו לצטט כאן מרוב חריפותן. אבל ההנחיה הכללית שבהן נשארה ברורה, ואביא אותה כאן בעיבוד אישי ועדכני:

הקורונה כאן היא לא הסיפור! ומצות "ונשמרתם לנפשותיכם" אינה המצוה היחידה בתורה!

הסיפור הוא – המסר מלמעלה. דווקא את המסר הזה (הא גופא שיש כאן מסר) שמענו פחות, עד לפטירתו של השליח ר' בנימין וולף ע"ה. 

במלים פשוטות:

הקב"ה חפץ מאיזו סיבה שתהיה לחלץ את היהודים מהשגרה הלא ברוכה של השנים האחרונים, כאשר אנשים טבעו בים הגלות הפנימית. והזעזוע הזה קרה על ידי הקורונה ועל ידי אירועים אחרים שקרו בזמן זה ואינם קשורים כלל לקורונה.

כעת ניתנת ברירה בידי האדם: 

או להבין שאת הקורונה ושאר האירועים הביא הקב"ה בשביל מטרה מסויימת, ולכן אין להיכן לברוח (למחוזות השגרה הטיפשית שקדמה לקורונה), אלא חייבים להתעורר ולתקן כמה ענינים, ובכך להתכונן לגאולה הקרובה; 

או שהקורונה היא חלק מהבריאה:

אחת למאה שנה, בהתאם למהלך הכוכבים בשמיים, יורדת מגיפה לעולם. התפקיד היחיד שנדרש מאיתנו הוא – מצות ההתעדכנות, ולא שכחנו – גם מצות "ונשמרתם לנפשותיכם" שהיא עולה על כל המצוות כולן! 

בשמה מותר להכניס אינטרנט לא מסונן – ר"ל – הביתה ולחסל את הילדים – ר"ל – מבחינה רוחנית, ובלבד שנוכל לקיים שיעור תורה ואפילו התוועדות חסידית..

ובשמה – הפך להיות כבר פחות חשוב לרוץ ולחטוף "ברכו" או "קדושה" כאשר ישנם עשרה דשכינתא שריא עלייהו! מקוה – זה היה ענין להקפיד עליו ברוסיה, וגם בארץ – "פעם", לפני הקורונה.

וכאשר כבר התחילה התעוררות בקשר ל'אחדות', אז יש את האוחזים בברקסים.. הממונים על ה"לא-תעשה"ס של האחדות: לעולם אל תעשה 'אחדות' במקרה ולא מתקיימים התנאים הבאים...

על פי דברי הרבי אנו נמצאים מזמן על סף הגאולה, והמערבולת שבעולם רק מחזקת את התחושה האמיתית הזאת (כפי שמופיע בשיחות של הרבי), ולכן עלינו להוסיף בכל מה שיכול לשלוף אותנו מהגלות הפנימית – לימוד החסידות בכלל, ובמיוחד במאמרים שנוגעים לגאולה העתידה, ומצוות ומעשים טובים כהכנה לגאולה.

כי זו האמת: לעולם לא נחזור עוד לשגרה!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.