| יום כ"ז אייר ה׳תש״פ 21.05.2020

חשיפה: מה גרם לרבי להורות לצאת במבצע אות בספר תורה?

הרב משה אוירכמן, הוא יו"ר ועד ספר התורה הכללי לאחדות עם ישראל. בראיון מיוחד מספר הרב אוריכמן על הוראת הרבי לפני כ 40 שנה.
חשיפה: מה גרם לרבי להורות לצאת במבצע אות בספר תורה?

הרב משה אוירכמן, הוא יו"ר ועד ספר התורה הכללי לאחדות עם ישראל. הועד, הוקם לפני כארבעה עשורים, בהוראתו של הרבי, כאשר הרבי הורה לצאת במבצע "כתיבת ספר תורה הכללי", לאחדות עם ישראל. את מלאכת הפרויקט קיבל על עצמו הרב אוירכמן כבר אז, בעידודו של הרבי, ועומד עד היום בראשו. מיום הוראת הרבי ועד היום, נכתבו על ידי הוועד שבראשותו של הרב אוירכמן כבר שבעה ספר תורה, מתוך 13 בסך הכל, בהם רכשו אותיות סכום בלתי נתפס של למעלה מ-2 מליון יהודים מכל רחבי העולם. כעת, ימים ספורים לפני חג השבועות, ספר התורה השמיני עומד לקראת סיום, ואנו יושבים לראיון עם הרב אוירכמן, בו מסביר הרב את ההתרחשויות מאחורי הקלעים, שהביאו את הרבי להחליט לצאת במבצע המיוחד.

הרב אוירכמן, כמי שמופקד על כל המבצע הזה במשך כל כך הרבה שנים, אנחנו קודם כל חייבים לשאול איך הרב הגיע לעסוק דווקא במבצע הזה הזה?

"בזמנו טיפלתי ביהודי שהיה נכה מתאונת דרכים, עולה חדש מחבר העמים, שהיה נכה בכל גופו", מספר הרב. "הוא יכל רק לדבר, בקושי זז. הוא נפגע בתאונת דרכים בגזע המוח, והייתי לומד איתו. פעם בשבוע היינו נפגשים ללמוד יחד תורה. באותה שנה בה התחלנו ללמוד, סוף שנת תשמ"א, התכוננתי לנסוע לרבי לחגים. אז אותו יהודי אומר לי: 'אני רוצה לכתוב מכתב לרבי. תבוא אליי ונכתוב מכתב, שהוא יגיד לי ואני אכתוב'. באתי אליו והוא מתחיל להקריא לי, שהיות והרבי התחיל שנה קודם לכן במבצע של כתיבת ספר תורה לילדי ישראל, הוא מציע שיהיה ספר תורה גם למבוגרים, בו יכתבו אותיות יהודים מכל רחבי העולם, גם עבור יהודים שכבר נפטרו, ובייחוד עבור יהודים שנספו בשואה".

"הוא דיבר בלהט, ובשלב מסוים עצרתי אותו משטף הדיבור ואמרתי לו: תשמע, לרבי לא אומרים איזה מבצעים לעשות, הרבי בעצמו מכריז ומבקש לבצע", נזכר הרב אוירכמן בחיוך. "אז הוא אומר לי: 'לך אין זכות בחירה כאן, אתה הידיים שלי. אני פשוט לא יכול לכתוב, אז תעשה לי טובה, תכתוב מה שאני אומר לך'. קיבלתי את זה, כתבתי מה שהוא אמר במכתב, וכשנסעתי אל הרבי, לקחתי איתי את המכתב. כשהגעתי, העברתי את המכתב שלו במעטפה למזכירות".

"בהתוועדות הראשונה", מספר הרב אוירכמן בהתרגשות, "אחרי שמסרתי את המכתב, הרבי אומר שבאה הצעה לעשות ספר תורה גם למבוגרים, ושיזכירו גם את אלו שנפטרו בשואה. בקיצור, את כל מה שהוא כתב, הרבי הזכיר בהתוועדות, והורה לעשות ממש כפי הרעיון של אותו יהודי".

אז כל הפרויקט הזה, של ספר התורה הכללי, שעד כה כתבו במסגרתו כבר 13 ספרי תורה, מתוכם 7 ע"י הועד שלכם, בהם לקחו חלק למעלה מ-2 מליון יהודים אות בספר התורה, התחיל מיוזמה קטנה של יהודי עולה חבר העמים, שהרב למד איתו.

"כן, כן."

מדהים.

"אמת. אז התקשרתי לחבר'ה שלי בארץ, ואמרתי להם תתחילו לכתוב את הספר הראשון. את סיום כתיבת ספר התורה הראשון עשינו בל"ג בעומר במירון, על פי הוראה של הרבי. הרבי אמר לעשות את הסיום במקום שיש רוב עם, ואין מקום שיש בו יותר 'רוב עם' מאשר מירון בל"ג בעומר".

ואיך זה התגלגל משם?

"אחר כך שאלתי את הרבי אם להמשיך לספר תורה הבא. אז הרבי אמר להמשיך, בתנאי שאמשיך לכתוב עוד ספרי תורה, כל עוד יש יהודי בעולם  שאין לא אות בספר תורה הכללי. הרבי גם הדגיש שחובה שעלות האות תהיה לבחירתו של כל יהודי, כאשר ניתן לרכוש אות אפילו בעלות של שקל בלבד".

אתה יכול לספר מה הייתה החשיבות שייחס הרבי למבצע הזה הזה?

"הרבי כתב באחד ממכתביו כי "הזמן גרמא להזכיר ולעורר עוד הפעם אודות ההשתדלות נפשית דכל מי - וככל שיש בידו שכל היהודים מנער ועד זקן טף ונשים יקנו אות באחד מספרי התורה הכללים, יחוד נפלא ונצחי דכולם ממש", והדגיש כי מדובר בעניין "הכי חשוב והכי נחוץ והכי דרוש והכי מוכרח" (שיחת יא ניסן תשמ"ב). מדובר בביטויים נדירים שהרבי משתמש בהם, והם מעידים היטב על כך שמדובר בפרויקט אליו ייחס הרבי חשיבות עצומה".

איזו מעלה עיקרית הדגיש הרבי במבצע, של אות בספר התורה?

"מה שהרבי דיבר בעיקר בעניין ספרי התורה האלו, זה על אחדות עם ישראל, האחדות של כולם ביחד. לכל יהודי יש אות בספר תורה, והרי ידוע שבספר תורה אם אות אחת לא בסדר, כל הספר פסול. אז אנחנו רואים את המעלה שיש לכל יהודי, החשיבות שיש ליהודי. בספר תורה יכולים להיות 304,805 (מספר האותיות בספר), הכי צדיקים בעולם, ואם יש אות אחת פסולה, יהודי אחד שאתה מוציא אותו, ספר התורה לא כשר".

"מעבר לכך", מוסיף הרב אוירכמן, "בעניין ספרי התורה האלו, הרבי, שלא הרבה להעניק סגולות, אמר שרכישת אות בספרי תורה אלו הם סגולה לברכה והצלה. הרבי הזכיר את נבואת הנביא דניאל "וּבָעֵת הַהִיא יִמָּלֵט עַמְּךָ כָּל הַנִּמְצָא כָּתוּב בַּסֵּפֶר" (דניאל יב,א), כאשר כוונת הפסוק היא שכל מי שיש לו אות בספר תורה יינצל מכל צרה. יתרה מזאת, הרבי הדגיש כי ספרי התורה הללו מהווים הכנה לגאולה השלימה".

כעת, לכבוד חג השבועות, ולקראת סיום כתיבת הספר השמיני, יוצאים בועד ספר התורה הכללי במבצע מיוחד בקרב אנ"ש: כל מי שירכוש עד חג השבועות אות עבור 8 יהודים (חברים, קרובי משפחה, שכנים, מכרים וכו'), ייכנס להגרלה ייחודית על שטר דולר שהעניק הרבי במו ידיו.

הרשמה להגרלה בלבד, בשליחת שם מלא ושם האם בהודעה למספר: 055-9663231

רכשו עכשיו אות עבורכם ועבור מכריכם בספר התורה לאחדות עם ישראל ואולי אתם תזכו בדולר המיוחד: 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.