| יום כ"ז אייר ה׳תש״פ 21.05.2020

הופיע הספר "כולנו כאחד" – גישת הרבי לאחדות החסידים והשלוחים

התעוררות החב"דית הכלל-עולמית לאחדות המחנה החב"די, מגיעה היום לשלב חדש: היום, בסמיכות לשבת מברכים סיון, ראה אור הספר החדש ורב הערך "כולנו כאחד", המקיף ומגיש לראשונה את מכלול גישת הרבי לאחדות החסידים ואחדות השלוחים.  
הופיע הספר

בעקבות האסונות הקשים שפקדו את חסידות חב"ד בחודשים האחרונים, בהסתלקותם רח"ל של עשרות חסידים ואנשי מעשה, בהם היושבים ראשונה בכרם חב"ד, התעוררה מגמה חב"דית כלל עולמית לומר למשחית הרף, ולומר די להיפך השלום והאחדות במקום שונים במשפחת החסידים, בין איש לרעהו ובין הפעילים בהפצת המעיינות חוצה.

התעוררות עולמית זו, המובלת על ידי רבה הראשי של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, השיגה הישגים כבירים בחודש האחרון. במקומות רבים ברחבי העולם התכנסו יחד אישים ופעילים בהפצת המעיינות, ששררו ביניהם חילוקי דעות, ורבים מאנ"ש חידשו ידידויות עם כאלה שלא דיברו עמם שנים ארוכות. שורה ארוכה של פעולות כבירות לאחדות המחנה נעשו בחודש זה, והפעילות בנושא הולכת וגוברת כל העת.

במסגרת ההתעוררות העולמית, יזם הרב לאזאר יחד עם ועד השלוחים למדינות חבר העמים את הוצאת הספר החדש "כולנו כאחד", המגיש לראשונה את מכלול גישתו של הרבי בכל התחומים הנוגעים לאחדות החסידים ואחדות השלוחים.

בוועדת ההיגוי של הספר החדש עומדים הרבנים השלוחים, הרב בערל לאזאר ממוסקבה, הרב שבתי סלבטיצקי מאנטוורפן, והרב לוי אזימוב מפאריז.

על מלאכת עריכת הספר הופקד הרב זושא וולף מכפר חב"ד, שזכה לערוך ולהוציא מתחת ידיו שורה ארוכה של ספרים מתורת הרבי.

הספר החדש כולל מאתיים עמודים, והוא מגיש את תורת וגישת הרבי בנושא האחדות בשבעה שערים: שער ראשון: אחדות החסידים – כתבי יד קודש, הכולל שלושים כתבי יד מהרבי בעניינה של אהבת ישראל ואהבת החסידים; שער שני: אחדות החסידים – שיחות קודש; שער שלישי: אחדות החסידים – אגרות קודש; שער רביעי: אחדות השלוחים – שיחות קודש; שער חמישי: אחדות בעבודת השליחות – שיחות קודש; שער שישי: אחדות בעבודת השליחות – הוראות והדרכות; שער שביעי: אחדות החסידים – יומנים וסיפורים. כל 'שער' מופיע עם מבוא מפורט הסוקר ומסכם את התוכן הכללי של דברי הרבי המובאים באותו נושא.

השער השישי בספר הנו שער מיוחד ורב ערך, והוא מקיף כמאה-ושבעים הוראות והדרכות יסודיות מהרבי בשורה ארוכה של נושאים הקשורים לאחדות הנדרשת בפעילות השלוחים והשליחות, ובעבודת הפצת המעיינות חוצה. בין הנושאים הנסקרים בשער זה: עבודת השליחות - בסדר ובאחריות; התדברות ושיתוף פעולה בין הפעילים; שיתוף פעולה וסיוע למוסדות אחרים; הפתרון לחילוקי דעות בין מוסדות; הפתרון לחילוקי דעות בין השלוחים ועוד שורה ארוכה של נושאים הנוגעים לפתרון חילוקי דעות בין השלוחים, ולאחדות הנדרשת בפעילות.

וועדת ההיגוי של הספר בראשות הרבנים השלוחים, עשתה כל מאמץ שהספר החדש יצא לאור לקראת שבת מברכים חודש סיון, היא השבת שבה חסידי חב"ד בכל העולם מתכנסים לכינוסי אחדות ואהבת ישראל, בהתאם לדברי הרבי בהתוועדות ש"פ בחוקותיי תשמ"ו, להתכנס בשבת זו, לקראת ראש חודש סיון, היום בו התייצבו בני ישראל "כאיש אחד בלב אחד". ואכן, לאחר מאמץ גדול הושלמה המלאכה בימים אלו, והספר החדש "כולנו כאחד" מופץ לפני שבת קודש ברחבי ארץ הקודש ובמקביל גם בחצרות קדשנו.

הספר "כולנו כאחד" יוצא לאור בהשגחה פרטית גם בסמיכות לראש-חודש סיון, בו ימלאו 'שלושים' לפטירתו הטראגית של השליח הרב בנימין וואלף ז"ל, השליח ורב העיר הנובר שבגרמניה, אשר נפטר בליל שבת קודש פרשת תזריע-מצורע, אור לב' דראש-חודש אייר, בדמי ימיו, בעיצומה של פעילות מסועפת בהצלחה מופלאה בשליחות הרבי, ונטמן בבית החיים במקום שליחותו בהנובר.

על מטרת הספר "כולנו כאחד", אומר הרב בערל לאזאר, יוזם הוצאת הספר: "מפורסמת לכל אהבתו העצומה של הרבי לכל יהודי בפרט, וידוע עד כמה דרש זאת הרבי מחסידיו ותלמידיו. בהתאם לכלל אשר "אוהב מה שהאהוב אוהב", עלינו לדעת כי אבן הבוחן למידת התקשרות החסיד לרבי - היא במידת אהבתו את אשר אוהב הרבי. על רקע ההתעוררות הכלל-עולמית להתחזק בכל תוקף ועוז באחדות החסידים, יזמנו את הופעת הספר החדש, כדי שיהיה בידי כל אחד ואחת מהחסידים, אנשים נשים וטף, ובידי כל אחד ואחת מהשלוחים והשלוחות, מכלול משנתו של הרבי בנושא, ואנחנו בטוחים שזה בוודאי יסייע בע"ה לאחדות החסידים".

הספר החדש מופץ בימים אלו בהפצה נרחבת לכללות הרבנים, השלוחים המשפיעים ומנהלי המוסדות, וכן הספר זמין כעת בחנויות הספרים.

לתועלת הכלל, הספר החדש מוגש בזאת לכלל החסידים ברחבי תבל והוא זמין לכל אחד בפורמט דיגיטלי, והוא ניתן להורדה כאן.

 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.