שלמה מן | יום כ"ו אייר ה׳תש״פ 20.05.2020

הרב אשכנזי לא לוקח סיכונים: עדיין להתפלל בקבוצות של 15

במכתב מפורט שמשגר הערב לתושבי הכפר, על דעת כלל הגבאים, מדגיש המד"א הרב מאיר אשכנזי, כי חרף הוראות משרד הבריאות החדשות, עדיין יש להמשיך ולנקוט משנה זהירות ולא להתאסף לתפילות במניינים גדולים • רק מניין אחד בכל יום יתקיים בבתי הכנסת. מלבדו ימשיכו מנייני החצרות כסדרם
הרב אשכנזי לא לוקח סיכונים: עדיין להתפלל בקבוצות של 15
הרב מאיר אשכנזי (צילום: שניאור שיף, COL)

רבו של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי משגר הערב (רביעי) מכתב מפורט לתושבי הכפר, על דעת כלל הגבאים, ובו מדגיש כי חרף הוראות משרד הבריאות החדשות, עדיין יש להמשיך ולנקוט משנה זהירות ולא להתאסף לתפילות במניינים גדולים.

רק מניין אחד בכל יום יתקיים בבתי הכנסת. מלבדו ימשיכו מנייני החצרות כסדרם.

"בעקבות הירידה הגדולה בתחלואה, התבשרנו אשר בשעה טובה ומוצלחת ניתן לפתוח את בתי הכנסת - בתנאים מגבילים.

"מובן, שבלב כל אחד מאתנו הודאה לקב"ה, ותשוקה גדולה לחזור ולהתפלל ב"מקדש מעט, אלו בתי כנסיות ובתי מדרשות", ופשוט שלא יתכן להשאיר את בתי הכנסת שוממים כאשר ניתן לחזור ולהתפלל בהם", כותב הרב.

הרב אשכנזי מוסיף: "בהתייעצות ממושכת שקיימתי עם כלל גבאי בתי הכנסת בכפר בעניין זה, הביעו הגבאים את המורכבות הגדולה בשמירה על ההנחיות בבתי הכנסת, הן מצד ההגבלה בכמות המתפללים, והן מצד שמירה על הנחיות הריחוק וכו' וכו', ואת הקושי בנטילת האחריות על כך.

"זאת ועוד: פתיחת בתי הכנסת למספר גדול של 50 מתפללים (כפי המותר עפ"י ההנחיות), תביא לפירוק המניינים הרבים המתקיימים בחצרות ובמרחבים הפתוחים בכפר לתועלת הציבור כולו, ותיצור בעיה חמורה לקראת חג השבועות הבעל"ט בו אנשים נשים וטף יבואו לשמוע עשרת הדברות, ותיווצר התקהלות רבה בבתי הכנסת.

"כמו"כ, היות ובתי הכנסת שימשו מקום הדבקה נרחב כידוע, יש לבחון במהלך כשבועיים אם בתי הכנסת כבר אינם משמשים מקום כזה, ורק לאחמ"כ לפתחם לקהל גדול שחלקו מתקשה לעיתים לשמור על ההנחיות, ובפרט שחלק מהמתפללים הינם בשכבת גיל מבוגרת. כל עוד לא עבר פרק זמן זה, יש להמשיך ולנהוג משנה זהירות".

בהמשך, מפרט הרב: "לאור כל זאת התקבלה החלטה משותפת על דעת כל הגבאים - כדלהלן: בתי הכנסת בכפר ייפתחו מידי יום חול למניין אחד של תפילת שחרית בשעה מוקדמת בבוקר, בהשתתפות של כ-15 איש קבועים, בריאים, המסוגלים לשמור על ההנחיות. מתפללים אלו יכולים להיות מנין קבוע של "חיוב", או כאלו שאין להם מניין מסודר בחצרות הבתים. הכל בתיאום ובאישור גבאי כל בית כנסת.

"קיומו של מנין זה, מותנה באדם אחראי שיהיה נוכח בעת התפילה וישמור על קיום ההנחיות.

"מעבר לתפילה זו בימי החול, יהיו בתי הכנסת סגורים, והציבור ימשיך להתפלל בחצרות ובמקומות הפתוחים עד לאחר חג השבועות, אז תתקיים אי"ה התייעצות נוספת והמצב ייבחן מחדש עפ"י ההתפתחויות.

"הנני מבקש מהציבור לקבל הצעה זו, לנהוג בהבנה ובסבר פנים יפות ולא ללחוץ ולהטיל על הגבאים אחריות שלא יוכלו לעמוד בה".

את מכתבו חותם הרב בברכת "והסירותי מחלה מקרבך".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.