מערכת | יום כ"ז אייר ה׳תש״פ 21.05.2020

"כששואלים רב, צריך לדעת איך לפסוק לאשכנזים, ולספרדים"

במהלך הפאנל ההיסטורי שערך הרצל קוסאשוילי עם רבנים שלוחים בארץ הקודש כהכנה לחג השבועות, העלה  הרב יוחנן גוראריה רבה של חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד עניין מרתק אודות שאלות הלכתיות המופנות לרבנים: "כששואלים רב שאלות, הוא צריך לדעת מי שואל, ולענות בהתאם. עליו להיות בקיא איך פוסקים האשכנזים, איך פוסקים הספרדים, ולהכיר גם את פסקי הרב עובדיה יוסף זצ"ל". צפו בראיון

במהלך הפאנל ההיסטורי שערך הרצל קוסאשוילי עם רבנים שלוחים בארץ הקודש כהכנה לחג השבועות, העלה  הרב יוחנן גוראריה רבה של חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד עניין מרתק אודות שאלות הלכתיות המופנות לרבנים: "כששואלים רב שאלות, הוא צריך לדעת מי שואל, ולענות בהתאם. עליו להיות בקיא איך פוסקים האשכנזים, איך פוסקים הספרדים, ולהכיר גם את פסקי הרב עובדיה יוסף זצ"ל, כי כיום רוב הספרדים נוהגים לפי פסקיו. לחב"דניק הוא יענה בהתאם לפסקי האדמו"ר הזקן ורבותינו נשיאנו, ולכל אחד כפי הנהוג בקהילתו.

מוסיף הרב גוראריה אנקדוטה אישית: "היה אחד שהיה נוהג להתקשר למספר רבנים, עד שהיה מקבל את הפסק דין שהוא חיפש... הוא התקשר גם אלי, ואמרתי לו: "אתה מחוייב לפי ההלכה לקיים מה שפוסקים לך. אי אפשר להתקשר לעשרה רבנים עד שתקבל את התשובה שאתה מחפש..."

צפו בראיון:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.