מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ה 28.06.2005

העשירי יהיה קודש - בית חנה בסיום המחזור העשור

מכללת 'בית חנה' בעיר המלך דנייפרופטרובסק לבשה חג. אורחים רמי מעלה, אישי ציבור, נציגי קרן 'אור אבנר' חב"ד, הורים, בוגרות, תלמידות, והצוות הרחב חגגו את סיום המחזור העשירי בשטח פנימיית המכללה. אוהל גדול נבנה במיוחד לקליטת האורחים ובימה מפוארת ומקושטת במיטב האביזרים ניצבה במרכזה. את האירוע כיבדו בנוכחותם הרב נח גרינפלד מנהל הגף להכשרת עו"ה במשרד החינוך והתרבות המלווה את המכללה מראשית דרכה שבא במיוחד להשתתף באירוע. קונסול ישראל באוקראינה מר אודי בן עמי, הרב שמואל קמינצקי שליח הרבי ורב העיר, מנהל נציגות הסוכנות במזרח אוקראינה מר דימה אפרצב מנהל חפציב"ה באוקראינה ומולדבה ר' אורי אוהלי, נציגי משרד החינוך המקומי ועוד אורחים רבים.
העשירי יהיה קודש - בית חנה בסיום המחזור העשור
גם הגשם שירד ללא הפוגות בעיר במהלך השבוע הופסק בכדי לאפשר למארגני התוכנית אירוע מושלם. שאכן כך היה.

כשהאות ניתנה התייצבו במרכז הבימה 30 תלמידות מסיימות שבעוד מספר שעות ייהפכו לבוגורות, אך במכללת 'בית חנה' הן מודעות היטיב למשמעות המילה 'בוגרת' שפירושו הוא, שיבוץ באחד מבתי הספר הרבים היהודיים בחבר העמים ברשת 'אור אבנר' חב"ד כמורה או גננת למקצועות היהדות והמסורת. בוגרות אלו מצטרפות ל - 150 בוגרות שכבר פועלות בשטח.

בזה אחר זה עלו הנואמים בראש בראשונה רב העיר הרב קמינצקי שדיבר על הזכות ועל האחריות להיות בוגרת בית חנה. אחריו הקונסול מר בן עמי ששיתף את הקהל ברגשותיו המיוחדים שכן לראשונה מבקר במוסד שכה רבות שמע עליו, אך פעם הראשונה נוכח בו ומסר את ברכת מדינת ישראל למסיימות.

את המשא המרכזי העביר הרב נח גרינפלד שתיאר בהתרגשות רבה את השפעת המוסד על כל העם היהודי בזכות התלמידות והצוות המסור העושה מלאכת קודש ואת אחריותה של ממשלת ישראל לתמוך בה.
יו"ר המכללה ר' מאיר סטמבלר בירך את המסיימות והודה לכל הגורמים התומכים במוסד בראש בראשונה יו"ר קרן 'אור אבנר' חב"ד ר' לוי לבייב שבלעדיו לא היה קיים מוסד זה, משרד החינוך הישראלי, סוכנות היהודית ועוד גורמים רבים.

אחרון הנואמים היה מנהלה החינוכי של המכללה ר' משה וובר שגם הפתיע את המסיימות והקהל כשדיבר בשפה האוקראינית. את ברכתו סיים כרגיל שיעשו נחת רוח לרבי ואז הם מובטחים ללכת בדרך הטובה העולה בית א-ל.

הכל ציינו לשבח את מפיקי האירוע - בנות המכללה שגם הופיעו במקהלה, במחול, בהצגות משעשעות, ברמה מקצועית גבוהה ביותר כיאות לבנות ישראל.

הקהל הרב התפזר בתחושה מרוממת מתוך הוקרה למארגנים על אירוע יהודי יוצא דופן ועל מוסד לתפארת שמוביל את החינוך היהודי בחבר העמים.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
ישר כח
כ"א סיון ה׳תשס״ה
כמו תמיד בית חנה יודע לעשות את הטוב ביותר גם בצד הרוחני וגם בצד הגשמי עלו מחיל אל חיל
בשם כל השלוחים שנהנים מבנותיכן - בנות בית חנה המסיעות לנו...
2.
עלו והצליחו
כ"א סיון ה׳תשס״ה
מוסד לתפארת, עם פירות מפוארים והנהלה מסורה, ישר כח על העבודה הנפלאה, ובפרט למנהל המסור הרב מאיר סטמבלר שעושה ימים ולילות להצלחת המוסד.
3.
יישר כח לאורי אהלי
י"ג תמוז ה׳תשס״ה
אורי עושה עבודת קודש באוקראינה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.