שלמה מן | יום כ"ה אייר ה׳תש״פ 19.05.2020

בתי הכנסת נפתחים מהיום: עד 50 מתפללים בחלל חדר אחד

ראש הממשלה בנימין נתניהו אישר הלילה את המתווה לפתיחת בתי כנסת • כבר בבוקר יפתחו בתי הכנסת, בכפוף להנחיות • המתפללים חייבים לעטות מסיכה ולשמור על מרחק שני מטרים • ימונה נאמן קורונה
בתי הכנסת נפתחים מהיום: עד 50 מתפללים בחלל חדר אחד
בתי הכנסת נפתחו לתפילות: רב בית הכנסת חב"ד ברחוב זוויעהל בביתר, הרב בנימין לרר, הבוקר בתפילת שחרית

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערב (שלישי) התייעצות עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הפנים אריה דרעי, ראש המל״ל מאיר בן שבת וגורמים נוספים.

הוחלט לאפשר את פתיחת בתי התפילה החל מבוקר יום רביעי על פי המתווה הבא:

– עד 50 משתתפים בחלל.
– שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים.
– מינוי נאמן קורונה.
– עטיית מסיכות.
– הקפדה על כללי היגיינה.

הרב הראשי הגר”ד לאו הודה לראש הממשלה, לשר הבריאות, שר הפנים ולראש המל״ל “אשר החליטו באופן אחראי לפתוח את בתי הכנסת תוך הקפדה על הנחיות הריחוק בכדי למנוע התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה”.

הרב הראשי קורא לכלל הציבור “להקפיד על כבוד בית הכנסת ביתר שאת ולקיים את ההנחיות בקפדנות רבה בכדי למנוע מצב בו יאלצו שוב לסגור את בתי הכנסת”.

בתי הכנסת נפתחים לאחר שהבוקר פנה הרב הראשי הגר”ד לאו במכתב דחוף לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה לפתוח את בתי הכנסת באופן מיידי.

הרב הראשי מציין במכתבו את הגיבוי המוחלט שניתן על ידו לכלל ההוראות שניתנו על ידי הגורמים המקצועיים בכדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה – אך יחד עם זאת, לא ייתכן כי למרות כלל ההקלות, דווקא בתי הכנסת יישארו סגורים על מנעול ובריח.

“המאבק נגד נגיף הקורונה שינה את אורח החיים של רבים, הסגר והבדידות השפיעו רבות ולדעתי יצרו נקודות מבט נוספות ושונות על מהלך החיים של כולנו. בימים אלו ישנן הקלות רבות והחיים מתחילים לחזור לשגרה”, ציין הרב.

הרב לאו הוסיף: “התפילה בציבור תופסת מקום חשוב בחיים היהודיים. בימי ההסגר הוצאתי הוראות הלכתיות מקילות על אופני תפילה בציבור בנסיבות שנוצרו.

“הציבור, מתוך אחריות מלאה, נענה ופעל על פי הנחיות אלו. חזרה לשגרה של מרכזי קניות, מסעדות וכדו’ וחוסר מתן מענה לבתי הכנסת, מעורר אצל רבים תמיהה. לך אין צורך להכביר במילים על המקום שבתי הכנסיות בלב רבים. תל תלפיות זה הוא מקום שבו אדם יכול לשפוך צקון לחשו ולהתחבר עם העליון ועינו אל יראיו.

“מתגובות הציבור שאני מקבל, אני חש אותם, ומבין עד כמה הדבר כואב להם. עמך בית ישראל אינו מאוגד בארגון או בהסתדרות כלשהי, ולכן לצערי קולם לא נשמע. חובה להוציא בהקדם הוראות ברורות בנושא זה להשיב את ציבור המתפללים לבתי הכנסת, ויפה הדבר שעה אחת קודם”.

נכון להערב ישנם 2,946 חולי קורונה פעילים בישראל. מהם 38 חולים מונשמים במצב קשה. מניין הנפטרים עומד על 278 ועד כה החלימו 13,435 ישראלים מקורונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.