כתב COL | יום כ"ה אייר ה׳תש״פ 19.05.2020

סגן שר החינוך פרוש: "גם אני הופתעתי מדרישת משה גפני"

סערה בעקבות דרישת ח"ב משה גפני להוסיף לסעיף הסיפוח את המילים "המתואמת עם ארה"ב" • ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי שנותר באופוזיציה, תקף בחריפות את גפני ואת יהדות התורה בתכנית הבוקר של "מנדי&ביתאן" בהגשת מנדי גרוזמן ואלי ביתאן ב'כאן מורשת' • סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב על הטענות: "גם אני הופתעתי"  
סגן שר החינוך פרוש:
במרכז: סגן השר מאיר פרוש וח"כ משה גפני (ארכיון)


בעקבות החשיפה אמש (ב') על דרישתו של גפני לסייג בהסכם הקואליציוני את יוזמת הסיפוח של נתניהו, ולהוסיף משפט שמתנה אותה בהסכמה אמריקנית, המערכת הפוליטית סוערת.

הבוקר התראיין ח"כ אופיר סופר מהאיחוד הלאומי ("ימינה") שנותר באופוזיציה לתכנית "מנדי ביתאן" בהגשת מנדי גרוזמן ואלי ביתאן בכאן מורשת ותקף בחריפות את גפני, ואת יהדות התורה, על כך שמיד אחר הבחירות חזרו למסרי השמאל. ח"כ סופר אמר כי "יהדות התורה סיפרו לנו סיפורים שישמרו על ארץ ישראל. עשו קמפיינים שלמים. עכשיו ראינו שגפני מהצד השמאלי הסתייג מתמיכה בעניין הריבנות על בקעת הירדן".

דבריו של ח"כ כהנא התייחסו לפרסומה של העיתונאית טל שניידר אתמול ב"גלובס" לפיו במהלך המגעים לקראת חתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד ליהדות התורה, ביקש חבר הכנסת משה גפני לשנות את הנוסח שהוצע ולהוסיף לסעיף הסיפוח את המילים "המתואמת עם ארה"ב". על פי הדיווח, הנוסח הסופי של הסעיף הוא: "יהדות התורה מתחייבת לתמוך בכל עמדה של ראש הממשלה, המתואמת עם ארה"ב, הנוגעת באופן ישיר או עקיף לעניין החלת הריבונות בממשלה ו/או בכנסת ובכלל זה בוועדות הכנסת ובהצבעות במליאת הממשלה והכנסת". המילים "המתואמת עם ארה"ב" – התווספו לפי דרישה שהעלו ביהדות התורה ובמיוחד דרישתו של ח"כ משה גפני.

בתגובה לדבריו של ח"כ כהנא, הגיב סגן שר החינוך מטעם יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש מאגודת ישראל. בראיון ל"מנדי ביתאן" אמר כי הוא עצמו לא מסכים עם הדברים, כך גם באגודת ישראל: "אפילו גזברות משותפת עם דגל התורה אין לנו. זה בלוק טכני בלבד, אני חושב אחרת מדגל התורה בעניין הזה. אבל צריכים לקחת בחשבון שאי אפשר לעשות מהלכים נגד האמריקאים ואיתם אפשר להשיג הרבה יותר. באופן עקרוני אף יהודי לא רשאי לוותר על שטחי ארץ ישראל. אנחנו לא צריכים לכך חיזוק מאף אחד."

לגבי ה'חזית המשותפת' של אגודת ישראל ודגל התורה, אומר סגן השר פרוש: "רעיון ה'חזית הדתית' הגיע דווקא מהרבי, כדי לחזק את כוחן והישגיהן של המפלגות הדתיות".

לצד זאת, ניסה פרוש להסביר את המניע של גפני: "הדרישה של גפני להסתייג מהסיפוח רק בהסכמה אמריקנית הוא לפי מורשתו הידועה שצריך הסכמה מהאומות. זה מה שהשתנה במציאות, שכעת האמריקנים פועלים למען סיפוח ביהודה ושומרון וקבעו שירושלים היא בירת ישראל. גפני רצה שכך יבוא לידי ביטוי בהסכם הקואליציוני". 

להאזנה לראיון:

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.