שלמה מן | יום כ"ד אייר ה׳תש״פ 18.05.2020

החב"דניק העביר לשר הספורט: "לא מעוניינים לשחק בשבת"

ר'  עמי פייקובסקי, חסיד חב"ד הפועל בקרב שחקני כדורגל בכל ימות השנה, העביר לשר התרבות והספורט החדש ח"כ חילי טרופר מכתב עליו חתומים שבעה שחקנים וקפטנים בליגת העל • "רוב השחקנים לא מעוניינים לשחק בשבת אם היה מתאפשר להם. די לראות את מספר השחקנים המניחים תפילין, את האוהדים המשתתפים בשיעורי תורה ואת המניינים המתקיימים באצטדיונים בימי המשחקים - כדי להבין כי בשלה השעה למהלך"
החב
ר' עמי פייקובסקי ושחקנים (צילום אילוסטרציה: ארכיון COL)

שר התרבות והספורט החדש, בממשלה ה-35 שהושבעה אמש, ח"כ חילי טרופר (כחול לבן) קיבל מכתב בשם קפטנים ושחקנים בליגת העל, שבו התבקש לאפשר לשחקנים לא לשחק בשבת. את המכתב העביר הרב עמי פייקובסקי, חסיד חב"ד הפועל בקרב השחקנים בכל ימות השנה.

"מזה זמן דובר על כך שמשחקי הכדורגל ובפרט בליגת העל לא יתקיימו בשבת", כתב פייקובסקי. "עד עתה נתקלנו בהתנגדות בעיקר בשל העובדה שקשה להתרגל למצב חדש בו המשחקים מתקיימים בימי חול, אחרי עשרות שנים של משחקים בשבת, אולם כעת מצב חדש בתכלית ושונה לגמרי נכפה עלינו בשל מגפת הקורונה, מה שפותח כעת את האופציה מחדש לרכז את משחקי הכדורגל בימי החול.

"במהלך השנים האחרונות, כפי שציינתי, ליוויתי כרב וכמשפיע רוחני קבוצות כדורגל וכן שחקנים רבים. מהיכרותי הקרובה רוב רובם של השחקנים לא היו מעוניינים לשחק בשבת במידה שהיה מתאפשר להם בשל קרבתם למסורת. מספיק לראות את מספר השחקנים המניחים תפילין מידי יום, ואת האוהדים המשתתפים בשיעורי תורה חודשיים, ואת המניינים המתקיימים באצטדיונים של תפילות מנחה וערבית בימי המשחקים, כדי להבין כי בשלה השעה למהלך המתבקש".

ר' עמי הוסיף: "שחקנים שקובלים באוזניי כי עליהם לשכור על חשבונם חדר במלון בסופ"ש על מנת להיות במרחק הליכה מהאצטדיון בו אמור להתקיים משחק וזאת על מנת שלא לחלל את השבת בנסיעה ברכב. מאמנים ובעלי קבוצות שהיו שמחים מאוד לו המשחקים היו נערכים בימי החול (כמו בליגות החשובות בכדורסל לדוגמה). ובעיקר מלינים על כך שלא מאפשרת להם שום בחירה בנושא.

"מן הצדק היה שהקבוצות יוכלו לבחור ולא יקבלו הכתבה מלמעלה, מי רוצה לשחק בשבת ומי לא, ולאפשר לאלה המעוניינים את האפשרות לכך.

"מכובדי, אנחנו נמצאים במצב לא רגיל ובשעת כושר לכך. האצטדיונים ריקים והמשחקים שיחודשו יעברו לצופים באמצעות הטלוויזיה ואמצעי התקשורת בלבד. במצב כזה, ניתן כעת להודיע על כך שהמשחקים יהיו לקבוצות המעוניינות בכך בימי החול, כיוון שכשמדובר בטלוויזיה ולא בהשתתפות פיזית במגרש, אין שום הבדל באיזה יום משודר המשחק ואיש לא ייפגע כתוצאה מהחלטה כזו".

על המכתב חתומים שבעה שחקנים וקפטנים בליגת העל: דן איינבינדר, אופיר קריאף מבית"ר ירושלים, אלמוג כהן, ויקי כחלון, חן עזרא ממכבי נתניה, שיר צדק מהפועל באר שבע ועומר אצילי ממכבי תל אביב.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
וואו, אדיר
כ"ד אייר ה׳תש״פ
שכויח לר' עמי פייקובסקי, שה' ישלם לו על כך בכל המצטרך לו ולרעייתו המקסימה בטוב הנראה והנגלה. בקרוב ממש. ב. ק.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.