מערכת COL | יום כ"א סיון ה׳תשס״ה 28.06.2005

בחב"ד לא מתייאשים מאריאל שרון

בעקבות פירסומים שהתפרסמו בעיתונות לפיהם אמר ראש הממשלה אריאל שרון כי האנשים בחב"ד המוחים נגדו אלו רק הצעירים בעוד חב"ד שהוא מכיר היתה מבינה את מהלכיו, ואף צוטט באותה ידיעה שאם היה נפגש עם הרבי כיום, היה מצליח לשכנע אותו לתמוך בתוכנית ה'התנקות'- פנו רבני חב"ד ללשכת ראש הממשלה וביקשו להיפגש עימו לראשונה מאז הכריז על תוכנית ה'התנתקות' כדי להביע באוזניו בצורה ישירה את עמדתה של חב"ד המבוססת על דבריו הברורים של הרבי. הפגישה נמשכה כשעה וחצי, והשתתפו בה, הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי מזכיר בית-דין רבני חב"ד, הרב יהודה לייב גרונר שהגיע הבוקר הישר מניו-יורק, הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי רב קהילת חב"ד ברחובות, הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד ויו"ר צעירי אגודת חב"ד בישראל, הרב שמעון אליטוב רב המועצה האיזורית מטה בנימין, ודובר חב"ד הרב מנחם ברוד. את הפגישה פתח הרב יהודה-לייב גרונר שסיפר על הקשר שהיה לשרון עם הרבי. שרון הוסיף וסיפר על פגישותיו וההתרשמות העמוקה שלו עם הרבי, וסיפר על דברים שאמר לו הרבי על 'קו בר-לב', ודברים נוספים שהתגשמו במלואם. המשך הדיווח ותמונות נוספות ב'כתבה מלאה'
בחב
ראש הממשלה וראשי חב"ד בפגישה היום בירושלים (צילום: משה מילנר לע"מ)
הרב גרונר סיפר לראש הממשלה כמה סיפורים שהיה עד להם באופן אישי, ועל דברים שאמר הרבי שבשעתו נראו מאוד בלתי מובנים ובסופו של דבר התברר כמה צפה הרבי את הבאות.

לאחר דברי פתיחה אלו, דיברו המשתתפים על עמדתו של הרבי וציטטו חלקים משיחותיו הק', שנשמעים כאילו נאמרו ממש במצב הנוכחי. ראש הממשלה האזין בקשב וביקש לקבל העתק מדויק מדברי הרבי.

עם זאת טען ראש הממשלה כי האחריות מוטלת עליו, וכי הוא סבור שבמצב הנוכחי אין מנוס מביצוע תוכנית ה'התנתקות', בעקבות דבריו חידדו הנוכחים את דבריו של הרבי וציינו כי למרות שהוא סבור שבמצב הנוכחי אין מנוס מביצוע התוכנית אבל לראש הממשלה עצמו אין וודאות כיצד יתפחתו הענינים בעתיד, והאם הם יהיו על פי ציפיותיו, בעוד אנחנו האמונים על דברי הרבי יודעים לומר בוודאות מוחלטת, שהתוכנית תגרום תוצאות הפוכות לחלוטין, תסכן את ביטחון הארץ כולה, ותהווה תקדים לעקירה של חלקים נוספים של ארץ ישראל בעתיד.

בסיום הפגישה הודה ראש הממשלה לרבני חב"ד והרבנים הביעו את תקוותם כי הדברים שנאמרו ימצאו מסילות לליבו. ראש הממשלה אמר כי "עקשנים כמוכם אין בכל העולם, אתם לעולם לא מתייאשים". על כך השיבו לו ש"חב"ד אינה מתייאשת מאף יהודי"...

במהלך השיחה העלה ראש הממשלה את עניין האלימות והפגיעה במתקנים ציבוריים. הרב גרונר הדגיש שהרבי קרא למחות בכל התוקף ובכל האמצעים האפשריים נגד מסירת חלקי ארץ ישראל שהיא בבחינת 'פיקוח נפש' וביחד עם זאת הדגיש שהמחאה צריכה להיות אך ורק באמצעים חוקיים.

הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי ציין שאמנם רבני חב"ד מביעים את דעתם הברורה על דרכי המחאה אבל המציאות כואבת כל-כך ומסעירה את הלבבות, עד שלא תמיד ניתן לשלוט על מה שכל אחד עושה.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
אפילו חרב חדה - אל ימנע עצמו מן הרחמים.....
כ"א סיון ה׳תשס״ה
נקווה שיופיעו סדקים באריק למרות שקשה להאמין שיתחרט
6.
כל הכבוד
כ"א סיון ה׳תשס״ה
נקווה ששרון יבין
12.
ומה עם לייבה?
כ"ב סיון ה׳תשס״ה
למה לא מזכירים את לייבה אדרעי העוזר הנאמן של הרב האהרונוב
ועסקן חשוב בפני עצמו
כל לחי
ידידי מניו יורק
14.
כיפה
כ"ב סיון ה׳תשס״ה
כשבאו בזמנו לפרס אדמור''ים שלא יחזיר את חברון ידע להלביש כיפה לכבודם . ופה נשאר אותו עקשן בגלוי ראש .
15.
למערכת
כ"ג סיון ה׳תשס״ה
אם לא שמתם את התגובה שלי כנראה שיש עוד הרבה אנשים שנגעלו מהפגישה הזאת.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.