צבי סופר | יום כ"ג אייר ה׳תש״פ 17.05.2020

בתל אביב התרגשו מהמחווה המיוחדת של הצייר החב"די

זה התחיל כמשהו ספונטני ב'מבצע תפילין', כשהמאייר החב"די שירבט דיוקן של יהודי מניח תפילין. עד מהרה חבר הביא חבר, וזה הפך ל'טרנד' מקומי ואף זלג לכמה מכלי תקשורת כלליים • הצייר החבד"י ר' מענדי ירוסלבסקי משחזר את מה שאירע 
בתל אביב התרגשו מהמחווה המיוחדת של הצייר החב


תמונה של יהודי עטור בתפילין בתל אביב, מחזיק בדיוקן עצמי ומחייך חיוך רחב: התמונות הלא שגרתיות הללו, צולמו ביום שישי האחרון במהלך 'מבצע תפילין' בו משתתף הצייר החב"די ר' מענדי ירוסלבסקי בקביעות.

מה הביא אותו לרעיון הזה?

הוא מספר ל-COL:

"בל"ג בעומר נערכה בחצר ביתי 'תהלוכה' קטנה אותה ארגן אחד המורים בכפר לתלמידיו, הרעיון היה שאצייר דיוקן של התלמידים במהלך הפעילות.

"ביום שישי, כשהתארגנתי לצאת למבצע תפילין כמידי שבוע בתל אביב, באתי לסגור את התיק והנה אני רואה את חלק מהציורים עדיין על השולחן אצלי. לפתע הבזיק בי הרעיון: לקחת כלי ציור למבצעים."

ר' מענדי די התלבט: "לא ידעתי אם רעיון כזה לצייר אנשים במבצע תפילין 'יתפוס', אולי זה יהיה קידוש ה', ואלי ח"ו להיפך? בכל אופן ארזתי גם את כלי הציור שלי." 

תוך כדי שאחד מעוברי האורח הניח תפילין, מענדי ישב בצד ושירבט דיוקן שלו. "בהתחלה הוא לא שם לב בכלל, אבל אחר כך כשראה את הדיוקן שלו הוא מאוד התלהב." 

"מי שמשתתף איתי ב'מבצעים' מידי שבוע, היה שם כדי להנציח את המעמד. בין כה וכה, מישהו התלהב וקרא לחברים שלו. זה פתאום הפך ל'טרנד' והרבה חבר'ה הגיעו להניח תפילין ולקבל מזכרת", משחזר ר' מענדי את מה שקרה שם.

 

משהו ספונטני הפך במהירות ללהיט: ר' מענדי בפעולה

וזה גם 'גלש' לכמה אתרי חדשות כלליים. "זה משך תשומת לב חריגה, וזה עשה קידוש ה'", הוא אומר.

בנתיים, הוא לא שוכח להזכיר את הפעילות המדהימה של מבצע תפילין שנערכת מידי שבוע במרכז תל אביב. "ר' מוישי פליישמן מארגן את זה כבר תקופה די ארוכה, גם לפני שבוע כשעדיין אנשים מיעטו לצאת לרחובות בגלל הקורונה, הנחנו תפילין לכ-100 איש.

מסכם ר' מענדי: "חשבתי בהתחלה שאני עושה לו טובה ומצייר איש אחד. פעולה אחת קטנה עושה 'רעש'. הנה הסיפור הזה גלש, וזה מרגש ומשמח".

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.