שלמה מן | יום כ"א אייר ה׳תש״פ 15.05.2020

רק עכשיו מותר לגלות: מאחורי הקלעים של אישור התהלוכות

בעקבות פעילות מאחורי הקלעים של אגודת חסידי חב"ד בלשכת השר לבטחון פנים ובמטה הארצי של משטרת ישראל, ניתנה הוראה מלשכת מ"מ מפכ"ל המשטרה לתת אישורים באופן רוחבי לתהלוכות ל"ג בעומר וכן לשקול בחיוב את מספר הרכבים המתבקש בכל מקום, כמובן בכפוף לתנאים הסביבתיים והנסיבות בכל מרחב
רק עכשיו מותר לגלות: מאחורי הקלעים של אישור התהלוכות
המשטרה מלווה תהלוכת ל"ג בעומר ברחובות (צילום: דביר בלומשטיין)

עם סיום השבוע, בו נערכו מאות רבות של תהלוכות ניידות בכל רחבי הארץ בידי מנהלי בתי חב"ד, שלוחי הרבי ברחבי הארץ, אפשר מעט לחשוף מה התרחש מאחורי הקלעים.

בשל מגבלות תקנות משרד הבריאות בימי הקורונה, עלו קשיים רבים באישור התהלוכות. עשרות שלוחים נתקלו בסירוב של הגורמים המשטרתיים לאפשר את התהלוכות בשל החשש מהתקהלות אסורה. 

בעקבות פעילות מאחורי הקלעים של אגודת חסידי חב"ד בלשכת השר לבטחון פנים ובמטה הארצי של משטרת ישראל, ניתנה הוראה מלשכת מ"מ מפכ"ל המשטרה לתת אישורים באופן רוחבי לתהלוכות ל"ג בעומר וכן לשקול בחיוב את מספר הרכבים המתבקש בכל מקום, כמובן בכפוף לתנאים הסביבתיים והנסיבות בכל מרחב. 

ימים ספורים לפני ל"ג בעומר, קיבלו השלוחים המסורבים לגשת שוב לתחנת המשטרה במרחב המקומי, ולקבל את האישור המיוחל, כמובן תוך הקפדה על כל הכללים המתבקשים.

את הסוף כולנו כבר ראינו: תהלוכות ססגוניות, ברוב פאר והדר, בכל נקודה ונקודה, בהשתתפות מאות אלפים שהצטרפו מהמרפסות בשירה ובמחיאות כפיים, מתוך שמחה גדולה לכבודו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי.

אגודת חסידי חב"ד, בראשות הרב יוסף יצחק אהרונוב, מודה לגורמים השונים שעזרו בפתרון הבעיות המורכבות שנוצרו מול מפקדי המשטרה במשך כל המעת לעת של יום ל"ג בעומר, ובראשם הרב ורטהיימר והרב מנדי אופן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.