מערכת COL | יום כ"א אייר ה׳תש״פ 15.05.2020

הרב אשכנזי לתושבי כפ"ח: "ניתן לשלוח למוסדות החינוך"

בעקבות מכתב בי"ד רבני חב"ד, פונה המרא דאתרא בכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי וקורא לתושבי הכפר לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך "לאחר שבועיים לא נצפתה תחלואה" • לגבי תפילות בחצרות בתי הכנסת, מסייג הרב אשכנזי ומבקש להמשיך ולקיים במקביל גם תפילות בחצרות הבתים: "למנוע התקהלות רבה בחצרות בתי הכנסת" • ומה לבי טבילה במקווה בכפר?  
הרב אשכנזי לתושבי כפ

בעקבות מכתב בי"ד רבני חב"ד, פונה המרא דאתרא בכפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי וקורא לתושבי הכפר לשלוח את ילדיהם למוסדות החינוך "לאחר שבועיים לא נצפתה תחלואה". לגבי תפילות בחצרות בתי הכנסת, מסייג הרב אשכנזי ומבקש להמשיך ולקיים במקביל גם תפילות בחצרות הבתים: "למנוע התקהלות רבה בחצרות בתי הכנסת"

הרב פותח מכתבו וממליץ לשלוח הילדים למוסדות החינוך:

"לאחר שבועיים בהם בתי הספר ברחבי הארץ היו פתוחים לכיתות א-ג ובסייעתא דשמיא לא נצפתה עלייה בתחלואה, ובהמשך למכתב בי"ד רבני חב"ד בזה, לדעתי ניתן לשלוח למוסדות החינוך תלמידים המסוגלים לשמור על ההנחיות הרפואיות (חבישת מסכה ,שמירת מרחק, היגיינה והצהרת בריאות), ואין בביתם אדם בקבוצת סיכון של גיל או מחלות רקע. על ההורים לוודא שילדיהם מבינים היטב את חשיבות השמירה על ההנחיות, ויקפידו עליהן בעת שהייתם במוסדות החינוך". 

ממשיך הרב אשכנזי, לגבי תפילה בציבור:

"איש (במרחק מתאים זה 05למרות שלפי ההנחיות החדשות ניתן להתפלל בחצר בתי הכנסת עד מזה וכו') ,נכון לעת עתה להמשיך ולקיים במקביל גם את המניינים הקבועים הנערכים בחצרות ובשטחים הפתוחים, על מנת למנוע התקהלות רבה בחצרות בתי הכנסת. ובפרט שבחג השבועות הבעל"ט יהיה על כולנו , אנשים נשים וטף, לשמוע את עשרת הדברות ,והדבר יוכל להתבצע בשנה זו באמצעות המניינים הרבים הפזורים ב"ה ברחבי הכפר. 

"לגבי טבילה במקווה: "המקווה המרכזי בכפר הינו מקום מרווח, ואדם אחראי מפקח על שמירת ההנחיות במקום ועל חיטוי המקווה. הנני קורא לאנ"ש והתמימים תושבי הכפר לשוב ולהתחזק בעניין הטבילה במקווה, ויתקיימו בנו דברי רבי עקיבא: "מה המקווה מטהר ... אף הקב"ה מטהר את ישראל" בקרוב ממש".
 

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.